despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

cum?

Nicușor Dan străbate Bucureștiul, ajungînd în Pipera.

Pipera e groaznică – o știm. Dar în anul ăsta groaznic, în care ne vom alege Primar, căutăm să-nțelegem cum gîndește omul care-și dorește funcția asta.

Aș da un statut special platformei Pipera iar pentru o administrare mai unitară și mai eficientă aș trece-o integral la Primăria Generală (susțin desființarea celor 6 Primării de Sector).

Bun – dar CUM? Dacă ne zice CUM, și cum zice el este fezabil – bravo! Punem ștampila. Dacă nu știe și nu are CUM, să mai stea o tură. Nicușor Dan nu pricepe că timpul lui trece: de la alegerile trecute pîn-acum n-a evoluat; n-a devenit cel care ne trebuie. Pînă cînd o-nțelege că ne trebuie cineva care știe CUM să facă; că de zis, fiecare din noi poate zice multe.

16 comments to cum?

  • Ando

    Gargară de campanie.In primul rând, nu prea înţeleg ce treabă are familia Pandele-Firea cu platforma Pipera care aparţine integral de sectorul 2 al lui Onţanu?
    Ce e aia: statut special?
    Sigur, sunt probleme serioase nerezolvate în zonă, probleme care s-au amplificat în timp,în primul rând, din cauza autorităţilor.

  • hm

    … și tot familia Firea e de vină că se stă zece minute pentru a se intra la metrou.
    dar să nu uităm că cealaltă Pipera iese din sectorul 2 și e într-adevăr la dl. Pandele…

    mizeriile din cele două Pipere sunt, însă, cam la fel.
    Tot nu-mi dau seama cum ar primi statut special. Nici în programul electoral nu scrie.

  • Cristian Ioan

    @Ando, ce nu intelegi?
    zona rezidentiala si de birouri “Pipera” este o parte in sectorul 2 (fosta platforma industriala) si alta in Voluntari, la Pandelica.
    Voi nu vreti sa votati pe Nicusor, deci o sa iasa la primarie madama Fierea!
    Atunci se va realiza in fine Zona Metropolitana Bucuresti, in cadrul familiei Pandele-Firea, si va putea fi sistematizata integral zona, pin acum existau acele suparatoare limite de jusrisdictie …

  • hm

    va fi numai lapte și… fiere!

    Deci Pipera va fi salvată numai prin Mica Unire a familiei Pandele, nu prin ideile lui Nicușor Dan.

    Și eu sunt – ca N. Dan – pentru desființarea sectoarelor, însă vreau să aflu de la el CUM se va face asta…

  • Dan

    Desfiintarile / comasarile sau reorganizarile de orase se fac cred doar prin lege organica (as putea sa ma insel, dar tot din parlament trebuie sa plece decizia). Tinand cont ca majoritatea banilor se sifoneaza prin administratiile locale, mi-e greu sa cred ca se va ajunge la o decizie obiectiv pozitiva, cu ochii doar pe termen lung.

    Plus ca mai exista punctul de vedere ca daca te apuci si tai un sistem “canceros”, care functioneaza cumva, la turatie minima sau inconsistent, intr-un mod uneori schizoid si netransparent, pe termen scurt nu vei mai obtine nici macar beneficiile pe care le obtineai inainte, eventual “sistemul” se va bloca de tot, mergand pana la a nu mai putea oferi servicii publice (nu bune/proaste – deloc). Romania, dupa revolutie, a avut nevoie de 20 de ani pentru a ajunge la PIB-ul din 1989. O super-primarie la Bucuresti va ajunge la un “normal acceptabil” tot cam in 20 de ani. Cine sa se bage la asa ceva?

  • hm

    cineva tot va trebui să “taie” – doar să știe ce și cum.

  • Filip

    Pe același culoar cu Nicușor Dan, dar cu o notorietate mult mai mică, se pare că a intrat Ciprian Ciucu: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-20820734-ciprian-ciucu-candidatul-independent-sustinut-partidul-monicai-macovei-primaria-capitalei-discuta-online-cititorii-joi-12-00.htm
    Sunt acolo unele comentarii despre divizarea inutilă a votului 🙂

    Problema cea mai importantă la o comasare de localități e ca oamenii să vrea să treacă strada, adică să fie siguri că importanța lor în orașul mai mare rămâne aceeași. E necesar un referendum în fiecare UAT. La Oradea + Băile Felix nu au reușit. În general, par să aibă mai mult succes separările de sate din comune.

  • Voluntariul a ajuns oraş (şi e chiar un orăşel înstărit) tocmai pe baza dezvoltării zonei Pipera. Zona care chiar dacă depinde de Bucureşti (am impresia că e doar o stradă între restul Voluntariului şi Pipera), aduce bani pe impozite la Voluntari. Dacă va trece la Bucureşti, Voluntariul va rămâne fără bani, iar impozitele în zonă vor creşte simţitor, probabil la nivel de Primăverii… e clar că nici Voluntariul, nici firmele şi bogătanii de acolo nu au dorinţa să treacă la Bucureşti.
    Cât despre transportul în comun… l-aţi văzut voi vreodată pe Becali în 445? Transportul în comun e doar pentru slugile celor ca Becali, în rest absolut toată lumea are minim o maşină pe membru de familie.
    Angajaţii multinaţionalelor din zonă au autobuze puse la dispoziţie de firme, care îi duc la metrou la Pipera. Aici e problema, rezolvabilă uşor prin prelungirea tramvaiului sau a metroului acolo. Tramvaiul ar costa mai puţin, chiar dacă apare problema traversării căii ferate… uşor de rezolvat, la Arad există o trecere tren electric – tramvai, tot ce e nevoie e ca trenul să lase pantograful jos şi firul său să nu fie alimentat, la 120 km/h nu e o probelmă, numai să nu vină cu o reglementare ca la Arad, unde e 30 km/h şi uneori nu are trenul destulă inerţie şi rămâne în drum. Sau tragi tramvaiul pe Şos. Pipera şi îl conectezi cu linia 5. Pe corporatişti îi duci la metrou la Aurel Vlaicu şi pe acolo ai şi pod peste CF.

    Metroul costă mai mult şi se face mai greu, dar are avantajul că e la MT deci, legal, se poate prelungi uşor în afara Bucureştiului (mai ales că Dep. Berceni e în Popeşti-Leordeni, deci precedent există), spre deosebire de tramvai care e al PMB şi pe care nu au bază legală să îl scoată din oraş. Dispare şi problema ,,tramvaiul e pentru sărăntoci” (că asta e mentalitatea corporastistului), dar durata de realizare e imensă.


    @Filip: întotdeauna la separare toată lumea e de acord. Toţi vor să fie cumva independenţi de ceilalţi, se aplică şi la nivelul ţărilor (vezi Kosovo). În schimb, invers… chiar şi Marea Unirea de la noi a survenit în urma unui război, nu din senin.

  • hm

    ce e clar, e foarte clar: indiferent de faptul că-mi place sau nu de Nicușor, Pipera… sucks.

    Dr2005 – Pe lîngă multinaționalele care au transport propriu, sunt destule firme care nu au. Iar transportul ăsta propriu gîtuie masiv zona stației de metrou. La fel ca la Victoriei și Aviatorilor, dimineața, unde zici că ești la autogară.

    În fine. Aș lupta și cu mentalitatea pe care-ai amintit-o, cu tramvaiul care e pentru sărăntoci. Am colegi care-s în stare să se chiniuie cu două metrouri în loc să meargă cu amărîtul de 1 pe un segment rezonabil…

    Am urmărit și eu cazul Oradea cu Băile Felix, mă așteptasem să se înțeleagă mai bine.

    Cum spunea și Dan mai sus, beneficiile renunțării la sectoare s-ar vedea în timp. Cu toate astea, nu-nseamnă că trebuie să trecem la desființarea lor chiar acum; sunt niște entități care ar trebui doar să funcționeze în subordonarea Capitalei, ar fi mai rezonabil și mai simplu să se încerce asta; doar că – politic – n-o vrea nimeni.

  • Filip

    În proiectul de PMUD există un plan de extindere a M2 spre nord, dar lucrurile astea durează mult, într-adevăr. La metrou e și problema că poate în viitor restul țării (prin intermediul MT) va fi mai puțin dispus să ne facă metrou aici în București.

    Ce-mi place în PMUD, pe lângă multe chestii care nu-mi plac, este că acordă mai multă importanță tramvaiului. Pe lângă conectarea liniilor 32 și 21, propune mai multe modernizări în domeniu.

    Un obstacol în calea desființării sectoarelor este faptul că algoritmul actual de distribuire a cotelor defalcate de impozite de la centru la nivel local duce la bugete duble în sectoarele 1 și 2 comparativ cu 5 (din cauza concentrării activității economice la adrese din nord). Orice subordonare a lor față de PMB ar putea duce la realocarea resurselor, iar cei din S1 și S2 probabil s-ar împotrivi.

  • hm

    sigur s-ar împotrivi, dar s-a mers prea departe cu aceste șase orașe separate din Capitală.

  • Ando

    Comentariile sunt,că de obicei,interesante şi la obiect.

    Eu însă, am curajul să pun pariu că, indiferent de cine iese primar în cele două locuri (Buc + Voluntari) nu se va schimba nimic-cel puţin dpdv al situaţiei transportului.
    Măcar să fim sănătoşi ca să mai comentăm şi peste …4 ani.
    Este evident că toată dezvoltarea din zonă nu a ţinut cont de problemele conexe.De fapt, cui i-ar fi păsat de chinul zilnic al oamenilor de a ajunge şi de a pleca la şi de la serviciu?
    Noi dăm doar autorizaţie de construcţie… în rest las’că se descurcă ei !Nu lărgim străzi, nu facem parcări,trotuare etc, nu ne interesează că staţia de metrou e tot aia de acum 30 de ani !

  • Ca soluţie de avarie, se poate face un traseu de autobuz circular Bd. Pipera (din Voluntari) – Şos. Petricani – Bd. D. Pompei – Şos. Pipera (din Bucureşti) – pod Pipera – Bd. Pipera. Şi pe ăsta poţi să 10 autobuze la ora de vârf şi 2 în rest şi să nu mai dai autorizaţie pentru curse regulate speciale (chiar, AMTB ştie de autobuzele alea?) aiurea între staţia de M Pipera şi Voluntari.
    Dar sunt 2 localităţi diferite, care au fiecare câte un operator public de transport… deci nu o să îşi aprobe în veci în CL/CGMB un astfel de traseu.

  • Cristian Ioan

    Foarte interesant, insa cam inutil: noi aici “vorbim discutii”, dupa ce ava ajunge madam Fierea la Primarei, credeti ca va consulta blogul Simply Bucharest?!
    O sa ajungem sa il regretam pe doctor!
    Despre Voluntari si Pipera se poate discuta mai amplu, hai sa revenime deocamdata la “desfiintarea sectoarelor”:
    – Dan are dreptate, este necesar cel putin o hotarare de Guvern,daca nu o lege data de Parlament! Un referendum al locuitorilor Capitalei ar fi de folos, dar nu este sufcient, nu are valoare legislative, direct.
    – Dan are dreptate si cu “sistemul bolnav”: dupa o operatie grea, are nevoie de convalescent, de ingrijiri. Imediat dupa, sitemul va merge mai prost, ori lume avoteaza ca sa le fie MAINE mai bine, nu peste 5 ani, nu pentru copii sau nepoti!
    – este evident ca nu se mai poate cu sase Primarii rivale, dar nici cu una singura nu va fi usor, Capitala este greu de administrat. Situatai este complexa, este o entitate foarte MARE. Pai un singur sector are si populatie, si PIB, mai mare decat unele judete! Greu de gestionat pe ansamblu … La Paris exista arondismente, ceva gen cartiere, nu stiu cata autonomie au.

  • Cristian Ioan

    Asa cum am spus, despre Voluntari un pic mai tarziu!
    Dar o intrebare m-a facut sa rid:

    “Cât despre transportul în comun… l-aţi văzut voi vreodată pe Becali în 445?”

    n-am treaba cu 445, nu stiu pe unde este, eu folosesc pe 153 si 157.
    Dar voi ati vazut vre-o data o PERSONALITATE mergand cu transportul in comun? CU tramvaiul 1, cu metroul, cu trenul?!
    Nu in scop utilitar, ci informative, sa fle cum merge in realitate, ce mai zic oamenii, ce pareri au oamenii obisnuiti?!

  • Filip

    Pentru amatorii de tras și șters linii pe hartă :), sectoarele și delimitarea lor se găsesc în anexa la Legea nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a teritoriului Republicii Socialiste România (gen „limita de sud urmează traseul: piaţa Nicolae Balcescu (exclusiv), bulevardul Republicii (exclusiv) pînă la intersectia cu calea Victoriei, în continuare bulevardul Gheorghe Gheorghiu-Dej (exclusiv) pînă la podul Elefterie”). Legea asta a fost extrem de rezistentă. Cu câteva schimbări prin Bărăgan în anii 80, avem aceeași împărțire de aproape 50 de ani.
    La rândul lor, atribuțiile sectoarelor sunt prevăzute în numeroase legi. Probabil nu vom putea desființa sectoarele sau modifica numărul acestora, eventual să creăm entități subsectoriale (cartiere? arondismente?) și să mutăm treptat atribuții în sus, spre PMB, și în jos, spre respectivele entități.

Leave a Reply to Cristian Ioan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>