Pe minunata Cale a Victoriei, acolo unde-ncepe Calea Griviței, se află clădirea „Petrom”, abandonată și tristă.
Lîngă ea, șerpăria sinistră de la „Palatul Știrbei”. Firele de troleu rămase aiurea, în urma experimentului de-acum aproape douăzeci de ani în care troleele-ntorceau pe Calea Victoriei, nu se mai văd pe-aici.
Despre ea, ne amintim aici și aici… Despre ce-a fost OSIN, înainte de PECO, am mai zis și noi.
Cladirea respectiva “gazduia” Intreprinderea de Comert Exterior “GEOMIN” , care intre altele se ocupa si de exportul de sare…
Asa cum s-a intaplat cu multe alte societati de comeet exterior , si GEOMIN a fost cumparat” de catre ROMPETRL ….pe nimica .
Acum pe rafturile magazinelor se poate vedea sare din Grecia , la de aproape 4 ori mai scumpa decat sarea din Romania ..
Aici am ajuns dupa aderarea la U.E. , oare asta era directia de urmat si dezvoltat in Romania ???
Pe Calea Victoriei la nr 220 este Societatea Natiojnala a Sarii SALROM, au si magazin si muzeu.
Nu doar pretul este problema, la sarea din import!
Da, si la noi la cantina, pe mese sunt solnite cu sare din Grecia, piper din Polonia si scobitori din China! Numai painea si ardeii iuti mai sunt (deocamdata) de productie autohtona …
Necazul principal cu sare ce se aduce din import este ca rezervele noastre de sare sunt nu mai, nu foarte mari, ci IMENSE! Ar fi casi cum am importa apa de mare …
Interesant experimentul cu troleibuzele! Ce anume prevedea? (Ce linie/-ii urmau sa aiba capatul acolo)