despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Mai uşor cu pietonii… pe trotuar

scris de Ando

Imaginile sunt surprinse, zilele trecute, pe trotuarul de pe partea din dreapta  a bulevardului Lascăr Catargiu-pe direcţia spre Piaţa Romană.

12 comments to Mai uşor cu pietonii… pe trotuar

  • hm

    mizerabil trotuar, acolo – cu mizerabilii ăștia

  • Filip

    Deși legea actuală nu permite sancționarea șoferilor parcați pe trotuare sau pe piste de biciclete în absența organului și a șoferului, în ultimul am trimis câteva sesizări la poliția rutieră București, anexând pozele pe care le-am făcut cu mașinile parcate.
    Rezultatul a fost că poliția mi-a transmis că i-a identificat pe proprietarii mașinilor și i-a chemat la secție ca să le explice legislația în vigoare, chiar dacă nu a putut să le dea amendă.
    Mi se pare mai bine decât nimic.

  • Ando

    Cică există şi un proiect legislativ legat de acest subiect. N-am auzit însă să intre în discuţia parlamentului.

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Restrictii+parcari+pe+trotuar

  • Filip

    Legea interzice deja parcarea pe trotuar în absența unor semne care să o permită explicit: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1000076440024508&set=a.1000076426691176.1073741832.100000664835810&type=3&theater

    Problema e că normele actuale impun prezența șoferului pentru constatarea contravenției, deși n-ar fi mare problemă să se modifice astfel încât amenda să vină prin poștă la proprietarul mașinii.

  • hm

    stîlpișorii la loc, pe marginea bulevardului, și discuția despre parcat pe trotuar cade de la sine 🙂

  • Filip

    Da, stâlpișorii pot fi o soluție punctuală în următorii ani. Prin unele zone din S3 posibil și bordurile înalte să joace un rol similar.

  • hm

    zău dacă-mi displace ideea asta a lu’ Negoiță. Și felul în care Poliția Locală din 3 vine la sesizările cetățenilor pe loc.

  • Nu se interzice “parcarea” ci “ocuparea” trotuarului. Iar “ocuparea” cred ca este un termen discutabil. Dupa mine, a ocupa inseamna a nu mai lasa loc de trecere, a umple spatiul respectiv. Formularea legala cred ca ar fi fost “se interzice stationarea pe trotuar” ceea ce ar fi eliminat orice dubiu ceea ce ma face sa cred ca sensul din articolul ala 72 este asta, a te urca cu masina astfel incat sa nu mai lasi loc pietonului. De unde si precizarea ca pana si in situatia in care ar fi permisa “parcarea” (parcare = loc organizat sistematic unde poti lasa masina, ceea ce este diferit de loc unde poti stationa) pe trotuar, tot trebuie sa lasi loc de 1 m adica fie sa treaca doi oameni unul pe langa altul ori sa treaca cineva cu carucior de copii sau in carucior pentru persoane cu handicap.

  • Filip

    Se poate argumenta că „ocupare” este un termen mai larg decât „parcare” sau „staționare”. Prin 2012 a existat o hotărâre a tribunalului Cluj care a susținut interpretarea din graficul pe care l-am postat anterior. Desigur, nu e ICCJ și pot interveni schimbări.
    Oricum, răspunsul pe care mi l-a dat poliția rutieră București în octombrie 2015 susține interpretarea de care zic.
    În fine, ar fi absurd să amendăm/chemăm la secție jumătate de București în absența introducerii unor alternative, precum un transport public mai bun, dar cam asta e situația dpdv legal.
    Am văzut că în unele zone, precum Sebastian, au desființat trotuarele direct, să nu fie dubii 🙂

  • hm

    soluția pare a fi lărgirea trotuarelor, știind și că automobilele tip SUV, gipan, panamera sunt mai late decît restul 🙂

  • Eu am castigat un proces in recurs la Constanta in sensul in care am zis eu …

  • Filip

    @adrian: interesant, bănuiam că nu există o practică unitară. Se impune un RIL la ICCJ, deci 🙂

Leave a Reply to Filip Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>