despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

7 mașini vechi LXVIII

scris de Paul Ioan Pârlea

Am strans in ultima perioada foarte mult si bun “material” pentru seria de masini vechi – cat sa umple episodul 68!

Este vorba despre o adevarata pepiniera, marea majoritate a acestor masini fiind insa in stare proasta.

In comuna Chetani – chiar la intrare, pe dreapta cum se vine dinspre Targu-Mures – se afla un service auto si de dezmembrari, in curtea caruia am zarit 3 masini albe. Curios fiind, am oprit sa vad ce e cu ele, moment in care raman surprins: dau peste un Renault Juvaquatre in 2 usi (model foarte rar in Romania), o Skoda 440 Spartak si un Opel Kadett K38 Spezial. Ca bonus, o “cobra” si o americana neagra. Dupa o discutie cu propietarul serviceului, aflu ca mai exista o masina in lucru (un Fiat 1100 Balilla din 1948), si alte 20-30 in comuna (!!!).

Nedorind sa ratez o asemenea ocazie, cer detalii despre locatia acestora, si suntem condusi spre doua curti din “centrul” comunei, unde sedeau bine ferite de ochii curiosi tot felul de minunatii: Tatra T57K, Moskwitch 403 si 407, Lincoln Town Car din 1992, SAAB 900 Turbo, Range Rover din a doua serie, Peugeot 203, Buceag, Zaporojets, BMW 2002, Opel Kapitan Cabrio

… si cate si mai cate!

In fotografia de mai jos am surprins un sasiu interesant, al carui provenienta este pentru mine un mister. Daca ar fi de folos, dau caracteristicile sale: roti foarte subtiri (ca de antebelica) cu prindere in 5 prezoane, motor in spate (asa deduc: se vede cutia de viteze fixate in dreptul osiei spate), doua lacasuri pentru scaune (ampatamentul sasiului e prea mic sa fie de la o masina cu 4 locuri). Prima data m-am dus cu gandul la Topolino, dar ala nu are motorul in spate… Poate ne ajuta Volganeagra!

Soarta acestor masini este, cel putin momentan, nesigura; propietarul cerea 10000 de euro pe Skoda alba, si cate 5000 pe Juvaquatre si Opel, iar restul erau luate de pe unde erau gasite, aduse aici si depozitate pana le vine randul la reparatie – care e de mantuiala…

Nu am vazut pana atunci atatea masini la un loc niciodata (nici macar la paradele retro)!

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

13 comments to 7 mașini vechi LXVIII

  • Ando

    Felicitari, Paul! O adevarata comoara.Sincer m-am bucurat foarte mult pentru…Buceag!

  • […] vazut unele masini frumusele dar paraginite la Simplybucharest.ro asa ca am zis sa pun si eu aici una uratica dar in stare buna. Traiasca lupta pentru pace! […]

  • hm

    A ieșit grozav. Mare noroc c-a oprit acolo 🙂

  • PaulIP

    @Ando: va multumesc foarte mult! Trebuie sa recunosc, a durat ceva pana sa pot pune pozele cap la cap si sa le trimit: multe erau facute cu telefonul, dar prima parte erau pe camera video, si a trebuit sa “umplu” mini-DVD-ul la maxim ca sa pot sa transfer pozele (deh, formatul neavantajos…). De aici intarzierea…
    In Buceag m-am si suit! Tapiteria banchetei arata destul de bine pentru conditia masinii, si ma avea si cheia in contact! :)))
    Mie cel mai interesant (dar aproape irecuperabil din cauza ruginii) mi s a parut Peugeotul 203. Altul nu cred ca e in tara…
    Multumesc, hm, pentru publicare!

  • PaulIP

    Erata: Range Roverul e din prima generatie (1970-1996), de la mijlocul perioadei de fabricatie (incepand din 1981, cand versiunea in 5 usi a fost produsa direct de Rover, nu de diversi carosieri ca pana atunci).
    Nu stiu unde mi-a stat capul cand am scris asta…

  • Pobeda mea verde v-a placut?

  • Ando

    @adrian:Verde…crud! Te ia de ochi 🙂
    Cel mai tare e IMS-ul ăla mortuar.

  • hm

    Ba da 🙂
    E așa… răcoritoare…

  • @Ando: eram intr-o excursie, fotografia apartine unui prieten. Mai devreme fotografiase un dric autentic in Sighisoara 🙂
    @HM: hai ca-i draguta! 🙂 am pus imaginea intreaga dar am si una mai “enigmatica”. Am s-o folosesc si pe aia.

  • Lastunar

    De Lastunuri ce se stie?Nu se dau?

  • Aşa, de la distanţă, şasiul seamănă destul de bine cu unul de VW Broscuţă pre-1966 la care s-a înlăturat motorul.

    http://assets.blog.hemmings.com/wp-content/uploads//2013/05/VW54-08-ab-700×497.jpg

  • Tare colectia. Stiam de ea acum ceva timp insa se pare ca s-a marit destul de serios. Felicitari colectionarului si sper sa aiba timp sa le restaureze, mai ales antebelicele. Tatra 57K e foarte interesanta, desi e destul de modificata.

    Peugeot 203 mai sunt in Romania. Cel mai interesant 203 din Romania, totusi, s-a exportat prin 1994. E vorba de un model modificat de celebrul pilot Eugene Martin, pentru curse. Masina a fost adusa in tara de un medic francez in perioada comunista, si a fost redescoperita de un olandez la inceputul anilor 90, la tara, pe post de sura, cu doua din rotile ei (de magneziu!) folosite pe o caruta din sat.

  • PaulIP

    @Nautilus: m-am gandit de la bun inceput la “broasca”, dar ampatamentul e mult prea mic. Daca n-as fi stiut ca are motor in spate, as fi fost sigur ca e un Fiat Topolino… Poate asa si e, si de fapt cutia aia de viteze e pusa “la misto” in spate. Imi pare rau ca nu mai am poza din lateral! Am dus telefonul la service anul trecut, si cand l-am recuperat, m-am trezit cu 2-3 poze lipsa…

    @volganeagra: Tipul nu e neaparat “colectionar”, ci “hoarder” (cum zic americanii). Nu are planuri concrete cu multe masini, si cand l-am intrebat daca vinde ceva, initial a zis doar de cele 3 masini mentionate si in articol (Skoda, Renault-ul si Opel-ul, ), iar despre celalalte nimic. Mai apoi, s-a sucit, si a zis ca poate sa imi faca o oferta, daca voiam ceva de acolo. “Chichita” e ca mi-am dat seama ca vrea sa le restaureze tot el, in pretul inclus. Numai ca, atunci cand am vazut cat de “romaneste” se repara un Mercedes 280CE din hala (nu l-am pozat pentru ca era doar scheletul din ea), m-a apucat o sila….
    Mi-ati putea lasa o adresa de e-mail pe care sa va contactez?

    @Lastunarul: cel mai bine intrebati direct la sursa: http://samio.dezmembrarimasini.ro/contact.html (atentie, ca locatia de pe site-ul asta nu e cea corecta! Vedeti legatura de mai jos.) Pe Google Maps (Luati link-ul cu copy-paste, ca altfel nu merge!): https://www.google.ro/maps/@46.463695,24.0373299,3a,15y,329.61h,79.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRsip8lNYFS6Myt97kohF8Q!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=ro

Leave a Reply to Ando Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>