despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

dar ce trafic îngrozitor.

?

… se circulă tot mai prost. Oamenii-s furioși: că-s în tramvai, că-s în jeep, nu contează – stau.

„E vina Primăriei!”

Ceea ce se vede, însă, e cu totul altceva.

Singurele încercări disperate de a fluidiza și de a descongestiona orașul sînt cele făcute de… Primărie.

Priviți în jurul vostru, voi, oameni!

Amărîții de la Poliția Locală, în vînt, ploaie și frig, încearcă să se lupte cu morile de vînt prin intersecții.

Poliția Rutieră, estimp, șade comod în mașină cu motorul pornit ca s-aibă căldură și taie amenzi; pentru telefoane, pentru centuri, pentru taximetriști, pentru viteză.

Atît ajutor primește Administrația noastră locală de la Adminstrația lor centrală.

33 comments to dar ce trafic îngrozitor.

  • Ella

    E lăudabil că Primăria trimite poliția locală în trafic, dar din păcate asta nu e suficient. O problemă complexă nu se poate rezolva doar cu atât. E nevoie de ceva strategie, să vezi care sunt problemele importante și să te axezi pe ele. Fără ceva strategie degeaba vor ieși în trafic polițiștii locali peste 1 sau 2 ani, traficul va deveni și mai congestionat ca acum.

  • hm

    fără strategie, e doar peticeală și cîrpeală, totuși eu nu mai văd Poliție Rutieră băgîndu-se în trafic.

    Da-i văd dimineața în curțile de prin dosuri unde se strîng două-trei mașini și beau cafelele în timp ce polițiștii locali (ăia cu cimitirele, cum îi înjură lumea) fac cuie-n vînt și ploaie.

  • Dan

    Traficul de acum seamana, ca intensitate, cu cel din 2007-2008. Atunci urlau toate gazetele, toate forumurile, se scriau editoriale despre prizonierii din Dr. Taberei, despre santierele nesfarsite si despre afacerile cu borduri chinezesti sau nu. Cum s-a schimbat primarul (de fapt partidul care a luat primaria), s-a facut liniste.

  • hm

    ei, acu’ nu-i liniște.
    Și nu știu de ce naiba simt că este nevoie să fie umiliți oameni.

  • Dan

    Apropos de umilirea oamenilor, tii minte cum s-a fofilat Tariceanu de si-a schimbat permisul fara sa stea la cozi? Iar ulterior, in loc sa faca scandal de la tribuna parlamentului sau pe la televiziunile prietene pe tema proastei organizari, s-a apucat sa se pozeze cu sloganuri gen “redam Romania romanilor”. Si o sa-l voteze sute de mii de oameni, inclusiv umilitii din orasul asta, poate chiar si din oamenii pe care i-a fentat atunci la coada aia.

  • hm

    una din marile mele belele e ca nu uit nimic.

  • Filip

    Poate intr-o zi se va transfera politia rutiera catre autoritatile locale/judetene.
    Totusi as zice ca e un progres ca acum in intersectie e politia locala, care poate raspunde mai repede feedbackului pe care-l oferim 🙂

  • Vlad

    Pai stai, n-a zis Firea ca in 6 luni de la preluarea mandatului de Primar se va circula mult mai usor in capitala?

    http://www.capital.ro/gabriela-firea-voi-face-revolutie-in-materie-de-trafic.html

    Si a avut majoritate si in consiliul local, putere de decizie aproape totala.

    Din pacate multi inca mai voteaza PSD ori direct, ori indirect, pentru ca “astialalti nu-s mai buni doar pentru ca nu-s hoti”: http://www.simplybucharest.ro/?p=38840

    • hm

      Deci dacă nu se-alegea duamna Firea, Administrația Statului ar fi putut sprijini populația Capitalei, trimițînd Poliția Rutieră să ajute oamenii?

      • Filip

        🙂
        Asta mi-a adus aminte de o întâmplare reală la case mai mari: https://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Lee_lane_closure_scandal

      • Vlad

        Altii nu au facut demagogie promitand lucruri fanteziste. Dar Firea a facut aceasta promisiune, deci infaptuirea ei trebuie inclusa in bilantul primelor 6 luni. Sau macar o explicatie rezonabila: de ce echipa doamnei Firea a crezut ca se poate inainte de alegeri, iar dupa 6 luni nu numai ca nu s-a facut, dar progresul este aproape zero.

        In mod normal un primar si partidul din care provine ar trebui trasi la raspundere de electorat pentru promisiunile goale pe care le fac. Dar in Romania asta rar se intampla, dovada dominatia PSD-ului dupa atati ani de promisiuni desarte.

        HM, in campania electorala l-ai catalogat pe Nicusor Dan ca fiind “ageamiu” comparativ cu alti candidati: http://www.simplybucharest.ro/?p=35917. E adevarat ca in acelasi articol o critici si pe Firea, dar “ageamiu” e rezervat doar lui Nicusor Dan. Nu a dovedit Firea, cu tot cu echipa ei de la primarie, ca sunt “ageamii” la scara larga facand o astfel de promisiune in campanie? Ce om rezonabil poate sa creada intr-o astfel de promisiune pe o durata de 6 luni, cand orase mult mai avansate decat Bucurestiul se confrunta cu problema traficului de ani de zile fara sa reuseasca sa faca progrese majore?

        Atentie, nu zic ca progrese semnificative nu sunt posibile, dar nu in 6 luni!

        • hm

          Trebuie, totuși, să înțeleg logica monstruoasă care se întrevede – că dacă n-ar fi fost Firea Primar, atunci Administrația centrală ar fi vrut să sprijine bucureștenii.
          Pentru că Administrația centrală NU A MAI SPRIJINT bucureștenii din Iunie-ncoace.

          • Vlad

            N-am zis asa ceva. De unde din comentariile mele reiese asta?

            Am criticat faptul ca promisiunile desarte ale Gabrielei Firea nu sunt suficient sanctionate de opinia publica si de electorat.

            Ella spune lucrurilor pe nume in primul comentariu la acest articol.

            • hm

              … păi dacă pînă în iunie se putea conta pe Poliția Rutieră ca să ajute bucureștenii în condițiile de trafic îngrozitor era normal să-ți faci alte planuri, nu?

              Asta-i cheia, din păcate. Și-i mare păcat că-i așa.

              • Vlad

                Pe bune?

                Adica crezi ca daca acest singur parametru ar fi fost ca in iunie traficul din Bucuresti ar fi fost fluidizat pana acum? Mi se pare o abordare naiva.

                Din nou spun, comentariul Ellei pune punctul pe i: “O problema asa complexa nu poate fi rezolvata doar cu atat.”

                • hm

                  Din păcate: pe bune! Pe FOARTE bune!

                  Și taman din complexitatea pe care nu o contest… din măreața sinergie care nu s-a înfăptuit… lipsește un pion de bază.
                  Da: Poliția Rutieră.

                  • Vlad

                    Deci daca pana in iunie Politia Rutiera isi facea treaba, atunci ce lipsea ca traficul sa fie fluid pana la data aceea, Politia Locala? Iar acum este invers?

                    Deci inteleg ca marele plan al Gabrielei Firea pentru fluidizarea traficului bucurestean era ca Politia Locala si Politia Rutiera sa puna osul la treaba impreuna. Sunt de acord ca e un lucru necesar, dar ma tem ca e departe de a fi suficient.

                    • hm

                      nicidecum suficient, dar așa cum un semafor defect la Unirea se „simte” și la Big, și la Eroilor, și la Romană, și lipsa de efective are ditai impactul.

                      Și faptul e fapt, n-ai cum să-l mai ignori: Poliția Rutieră (asupra căreia P.M.B. n-are nici o autoritate) LIPSEȘTE; de-aci pornii eu articolul.

                      De ce?… de ce?… ce se poate face?… las gol aici, deoarece nici răspunsurile mele încă nu mă mulțumesc.

  • Lucian

    Acum vadi ca primarna generala s-a aparat masiv de asfaltarea unor bulevarde…Maniu, pe la piaţa 1Mai, Sebastian….exact în campanie. .
    Înainte pe vremea asta parcă nu se făceau asfaltarii

    • hm

      dacă acum două săptămîni aș fi întrebat: „Să se asfalteze?”, toată lumea ar fi strigat: „Da! Aici! Și aici! Și la mine, aici!”

      Acuma, că s-au pus pe asfaltat, îi altă calimeră.

  • Lucian

    Pai… sa zicem ca e putin…iesit din normative.. Capitol 4 sectiune 3.
    Binenteles ca nu o sa fie compactat prea bine, ca este frig, se raceste rapid si.. surpriza o sa se infiltreze apa…la primavera asfaltam iarasi…ca doar trebuie sa avem de munca si la primavera…
    Nu imi aduc aminte sa fi fost peste 1o* candva saptamana asta sau trecuta….nici macar ziua, ce sa zic noaptea…
    DA, trebuia sa se asfalteze, in multe zone.. de ce in campanie si de ce cand vine iarna?
    Pt ca sunt alegeri?
    http://www.mdrap.ro/userfiles/constr_ap_and605_2014.pdf

    SECŢIUNEA 3

    Aşternerea mixturii asfaltice Art.80.

    Aşternerea mixturilor asfaltice se face la temperaturi ale stratului suport de minim 10oC , pe o suprafaţă uscată.

    Art.81.

    In cazul mixturilor asfaltice cu bitum modificat cu polimeri aşternerea se face la temperaturi ale stratului suport de minim 15oC, pe o suprafaţă uscată.

    • hm

      Bineînțeles că este o asfaltare făcută cu curul, dar nu vremea de afară mă îngrijorează. concret, am strat de asfalt aplicat neuniform, cu rosturi mari, cu strat subțire.
      Asta din ce am investigat nemijlocit.
      Repet : vremea nu mă îngrijorează.

  • Lucian

    Sau din caiete de sarcini ….
    18.1.Temperatura de asternere
    Asternerea mixturilor asfaltice se face in anotimpul calduros la temperaturi peste +10oC,
    pe timp uscat, in perioada martie – octombrie, in conformitate cu prevederile legale in
    vigoare.
    Executia straturilor din mixturi dupa aceste perioade nu se poate face decat cu
    aprobarea forului tutelar al administratiei drumului.

  • Ella

    Eu circul cu mașina în zona de est a orașului. Ieri, de exemplu, a fost o aglomerație îngrozitoare pe bd. Timișoara, valea Cascadelor, Păcii (nu știu cum era pe Iuliu Maniu, presupun că tot așa). Am văzut polițiști în intersecții și nu erau de la poliția locală. Polițist am văzut și în intersecție unde funcționa semaforul (Păcii cu Valea Cascadelor) și în intersecție unde nu mergea semaforul (la Metro Militari, de ex.)

    Cum eu ies și pe autostradă, văd deseori în ultimul timp și pe autostradă echipaje, atât pe sensul de ieșire, cât și pe cel de intrare. Nici ele nu sunt de la poliția locală, evident.

  • Ella

    Erată: am încurcat estul cu vestul :).

  • De obicei în decembrie e mai multă poliţie rutieră.

    Din păcate, în general agenţii de poliţie stau în intersecţie şi dau aceleaşi indicaţii ca semaforul (chiar dacă unele semafoare sunt prost reglate de ani buni, precum cele de la Apaca, Leul sau Grozăveşti).
    Măcar de ar da amenzi, dar în afară oprirea a 1 – 2 şoferi pe oră din sutele care fac ilegal stânga peste liniile de tramvai la Apaca şi de uşuirea taximetriştilor de pe colţul intersecţiei cu pricina (deci doar uşuire, nu amendare!), nu prea fac altceva. Am făcut stânga acolo venind dinspre Leu, pe verde şi era să mă lovească o maşină care făcea stânga pe interzis şi pe ROŞU dinspre Vasile Milea (venea dinspre AFI) spre Iuliu Maniu… a zis ceva poliţaiul de acolo? Absolut nimic, s-a făcut că nu vede.

    Nici cu cei de la Locală nu mi-e ruşine, că în 99% din cazuri dirijează tot la fel ca semaforul. De amenzi nici nu mai zic, oricum nu au prea multe posibilităţi (doar pietoni, biciclişti şi maşini oprite), dar nici pe alea nu le aplică… într-o intersecţie ca cea de la Apaca la fiecare ciclu semaforic poţi da lejer 50 de amenzi pentru traversare neregulamentară.

  • hm

    cînd gealații ăștia or să-nțeleagă să nu mai ție trei tramvaie pe loc ca să se scurgă șuvoi de mașini, eu o să fiu foarte fericit.

    • Filip

      Da, ăsta ar fi avantajul real pe care ar putea să-l aducă poliția rutieră în București, să acorde prioritate transportului public și să asigure respectarea viitoarelor benzi dedicate.

  • George

    La Trafic Greu X 13 Septembrie nu doar ca tin 3 tramvaie (ce vin dinspre “Inox”) pe loc, dar atunci cand le vine si lor, tramvaielor, randul sa treaca, n-au cum sa o faca din cauza masinilor ghidate de aceiasi “gealati” cu atata exces de zel incat raman pe linii!

    Chiar si asa, cu toate neajunsurile, drumul Ferentari/Salaj – 13 Septembrie e sfant cu tramvaiul dimineata.

  • hm

    Și, taman când încep și polițiștii ăștia să înțeleagă cât de cât intersecția și problemele ei… îi muă 🙂

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>