despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

în continuare mizerie la fabrica de bere „Rahova”

Acum două luni, pe viscolul cîinos de-nceput de an, se prăbușea o bucată zdravănă din acoperișul fostei fabrici de bere.

Nimeni n-a pățit nimic, din fericire.

Imediat, duamna Primar al Capitalei l-a luat după dînsa pe primarul nostru de sector – să ia, cu toții, masuri.

Bieții pompieri au pus clădirea în siguranță poliția a oprit circulația pe lîngă ziduri; se merge, practic, doar pe linia tramvaiului.

Și… gata!

Au trecut, deci, două luni. A rămas ca-n pom. Moloz pe lîngă clădire… Banda-ntîi închisă…

Și, pentru că închiderea circulației nu este semnalizată luminos, un echipaj al Poliției Locale șade, în fiecare zi, cu girofarurile pornite, ca să avertizeze șoferii de zona cu pericole.

 

Ce umilință… ce incompetență… ce delăsare… ce prostie… ce primari proști.

17 comments to în continuare mizerie la fabrica de bere „Rahova”

  • cata

    Stii vorba aia din armata : Ai nostri ca brazii cu mucii pe pept ! Si uite asa ajunge sa-mi para rau de Vanghelie !Pe persoana fizica bineinteles !

  • Ando

    De fapt, a cui este acum acea cladire?Pentru ca, într-o astfel de situaţie, până unde poate acţiona-concret-primăria?

    • hm

      o fi a cuiva, că-ntr-o vreme se băteau niște moștenitori parcă pe ea – acuma nu se bate nimeni s-o pună în siguranță.

      Pînă unde poate acționa? Pînă unde vrea să acționeze cineva hotărît, iar asta nu e chiar puțin.

  • M

    E complicata situatia. Cladirea e in litigiu, adica nu apartine nimanui.
    Daca tu ca primarie intri sa cureti si sa repari s-ar putea sa te trezesti ca platesti de doua ori: o data ca sa repari si o data cand va veni proprietarul de drept sa te intrebe cu ce drept ai aruncat caramizile lui la gunoi.

    Trec zilnic prin zona si mi se pare o risipa crunta de bani si resurse sa lasi o masina a politiei acolo. Dar inteleg si ca situatia nu e foarte usor de rezolvat. Cladirea e intr-un vid legislativ in care nu apartine nimanui si nimeni nu are dreptul sa intre sa curete/arunce ce e de aruncat. Ca poate la un moment dat va veni cineva sa te traga de mana sa te intrebe ce ai facut cu bunul lui.

  • hm

    Dar știu foarte bine că nu e ușor, știu prea bine că e greu!
    Dar mi-e deja mult prea milă de mine; de mizeria pe care-o înghit; mersi frumos de un primar deștept care îmi poate explica ce și de ce nu merge…

  • George

    Sa-mi fie iertat, dar eu sunt pe principiul urmator : daca o cladire de genul asta a iesit din “circuitul” orasului de atatia ani, ori se restaureaza grabnic, ori se pune la pamant. E vorba de timp fizic, din vietile noastre, pierdut fie in tramvai, fie in autobuz, fie in masina, din cauza “proprietarului p#|ii” (sa-mi fie iertata expresia) care asteapta momentul oportun sa-i iasa vreo susta si tine locul in paragina pentru cine stie ce combinatie viitoare. E aproape cum as arunca eu molozul pe aleea de langa bloc, ca nu vreau sa dau banii pe o camioneta, iar vecinii sa fie obligati sa ocoleasca.
    Nu-s comunist, respect ideea de proprietate, dar pana la un punct. E plin orasul de “improprietariti” care pastreaza terenurile si cladirile intr-o stare jalnica in asteptarea unui “tun imobiliar”. Esti proprietar, poti plati garduri frumoase si inalte care sa acopere uratenia peticului tau de pamant. Esti rau intentionat si nu vrei sa pui garduri, te cocosam cu impozite.
    O situatie la fel de deranjanta si batjocoritoare, insa doar pentru pietoni, este pe langa fosta “circa” financiara de la intersectia 13 Septembrie cu Progresului / Dealul Spirii. Trotuarul este super, super ingust si denivelat, ti-e frica de fiecare data ca te trezesti cu tencuiala in cap. Totul datorita unei cladiri pe care eu nu am vazut-o niciodata “activa”, am serviciul in 13 Septembrie de aproape 10 ani si de atunci este in reabilitare…Pragmatic vorbind, lumea a uitat de ea, platitorii de impozite si taxe au invatat sa traiasca si fara ea, actualmente doar incurca si inghite bani de reabilitare!

    • hm

      de vreun an parca au mai dat zor la circa financiară, în sensul că nu mai lucrează cu viteza melcului, ci cu cea a țestoasei.
      Trotuarul ăla e infect, nici măcar un om nu poate merge ca lumea pe el. Cînd plouă, se fac și niște bălți mari și suntem stropiți ca naiba.

  • George

    Mie imi pare rau ca Base n-a fost suficient de curajos sa faca culoar unic pentru tramvai pe Cosbuc si Regina Maria. 117 ar fi fost mutat prin Uranus – 13 Septembrie – bd. Libertatii – bd. Unirii. Iar circulatia ar fi fost restrictionata strict pentru masinile cu o latime maxima de X metri. Dupa ce ca tramvaiele irosesc timp pretios, mai ales intre 11 Iunie si Unirii, dupa ce ca e ingust amaratul de “bulevard”, caramizile “proprietarului” incurca suplimentar.

  • hm

    linia lui 32 cu tot cu „refacerea” Rahovei, Coșbucului a fost cea mai în batjocură lucrare dintre toate cele făcute atunci. Batjocură curată!!!

  • George

    Dar de ce spui asa, vecine ?

    Mie, din contra, mi se pare ca pe vremea aceea se lucra de-adevaratelea. Si la viteze super-luminice fata de ce avem acum in materie de reabilitare linii de tramvai. Si, crede-ma, sunt apolitic. Dar Base intrase binisor in paine, si treaba a fost continuata la fel de bine de succesorul Adriean. Sunt convins ca ambii si-au primit partea, dar macar au lasat ceva in urma lor (41, 32, 21, 7/25, 8, 34, 44, 45). Nu ca acum, ca tinem Liviu Rebreanu inchis intre Camil Ressu si 1 Decembrie 1918 de 6 ani pentru fix 6 statii!

    Imi amintesc ca s-a inceput prin 2003 si deja in 2004 era gata toata lucrarea. Chiar si dupa 12-13 ani mi se pare ca linia se tine bine, mai ales ca circula si masini pe ea. Crezi ca ar fi fost cu putinta mutarea copacilor mai spre margine si ingustarea trotuarelor, exagerat de largi pe alocuri, pentru a face o banda suficient de larga pentru masini ? Asta-i singurul meu “of” vizavi de lucrarea asta, ca nu au facut cale libera pentru tramvai.

  • hm

    Pot număra multe aspecte.
    Refugiile prost realizate, capacele de beton ale instalațiilor diverse electrice și de semnalizare care la montare erau deja sparte, faptul că nu s-a făcut „green track” și avem pe mijloc de bulevard spărtură de piatră cu gunoaie, trotuarele făcute la repezeală, stațiile periculoase fără refugii de la Rondul Coșbuc în jos, faptul că la Piața Rahova linia e lăsată la liber și oricine se poate băga pe ea.
    A fost făcută cu totul altfel decît cea de pe Timișoara, dar – într-adevăr – și mult, mult mai repede.

  • George

    Unele aspecte se pot corecta imediat :

    – scoaterea dalelor de la Piata Rahova si pastrarea celor care-s strict necesare pentru intoarcerea masinilor
    – pentru green track ne trebuie si noua un Robert, doar ai vazut ce a facut pe Calea Vitan si Octavian Goga

    Dar refugii chiar nu poti pune la 11 Iunie. La Cosbuc sa zici ca ai restrictiona circulatia auto pe diametrul cercului si ai face acolo statie, dar cam atat. Apropo, mai stii ca a functionat 2-3 luni o statie de tramvai la Economat ? 🙂

    O treaba care ma seaca este ca la Unirii nu i-a dus capul sa desfiinteze statia de taxiuri, unde se putea face un terminal adevarat, cu 2 sau chiar 3 linii. Ridicol, e unul din motivele invocate de RATB impotriva introducerii mai multor vagoane pe 47; zic ei ca s-ar aglomera terminalul si mai rau.

  • hm

    știu că e aproape imposibil să faci refugii, da’ nu-nseamnă că-mi și place.
    Da, n-am uitat de stația de la Economat, a ținut puțin 🙂
    La Unirea a rămas, în fapt, același terminal meschin ca improvizația de după Revoluție, că e o improvizație. Și încă mi-ar place ca 117 să aibă stație comună cu 32 acolo, că uneori te-ar ajuta enorm cînd te-ntorci acasă…

  • Beleaua Rahovei e faptul că are numai 2 bulevarde, și acelea cam de 3 parale chioare.

    Pe vremea Primarului Almanahe Goagăl, s-a propus tăierea unui nou bulevard prin fostele curți ale întreprinderilor, ori pe la Vulcan, ori pe la Industria Iutei, care să degreveze cartierele Rahova, Mărgeanului și 13 Septembrie de trafic. Almanahe Goagăl s-a prefăcut că e surd. Iar populația civilă a început să urle furioasă: mașini, rable, țigani, cocalari, mașinile interzise, biciclete, străzile desființate, modelul chinezesc, controlul statului etc.

    Așa încât Primăria a făcut doar o materie moale și maro. În schimb, Carrefour a făcut o stradă prin parcul lor comercial de la Vulcan, care să permită trecerea, cu ceva dificultăți, între strada Sebastian și Trafic Greu.

    De unde vedem că sorosiștii ăia capitaliști, care se închină la Mâna Invizibilă, mai fac uneori ceva, chiar dacă într-o mare greață.

  • hm

    cînd puteai scurta cu mașina pe la Inox, între Trafic Greu și T.V. era și mai mișto. Da’ s-a-nchis.
    Loc de îmbunătățit mai e. Teiușul și Pucheniul mai pot lua oleacă-n plus. Șina, între fostul „Autobuzul” și Fabrica de Chibrituri, ar putea fi o stradă de fugă. Da’ cam atît.

  • După cum a descoperit cache-ul de la Goagăl că ar fi zis populația civilă în ultimii 10 ani, e de ajuns să fie interzise mașinile și închise străzile.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>