despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

pasarela peste Herăstrău e gata

… n-a interesat pe nimeni că pasarela peste lacul Herăstrău este gata și oamenii o pot folosi!

Da – e gata. O lucrare ambițioasă, demnă de o Capitală măreață… sau o încropeală care salvează vieți, dar – așa prăpădită cum pare – ajută și bicicliștilor, și celor ce-mping cărucioare să traverseze lacul în zona podului CFR Băneasa.

10 comments to pasarela peste Herăstrău e gata

  • Lucrare ambiţioasă? Este un pod provizoriu montat de o UM de geniu din Buzău! Practic, e un surplus militar. Mai mult, soldaţii l-au montat în câteva ore, dar ALPAB a avut nevoie de vreo 2 săptămâni ca să monteze cele 2 rampe de acces de la capete…

    • Filip

      De ce a avut nevoie UM-ul de sprijinul ALPAB pentru rampe?

      • UM-ul şi-a făcut treaba. Dar rampele pentru accesul persoanelor cu handicap trebuia să le facă ALPAB, că Armata nu avea vreun surplus de astfel de rampe.

        • Filip

          Păi atunci de ce le-a mai dat podețul, dacă era incomplet? Poate mai mult i-a încurcat. Și, totuși, o armată NATO nu poate instala singură o podișcă într-un parc?

  • hm

    le-o fi fost și rușine să se laude cu inaugurarea.
    oricum, deschiderea ei ar fi trebuit anunțată – în folosul oamenilor care în sfîrșit pot da roată lacului mai lesne.

  • Filip

    Poate într-o zi se va face dreptate și atâtor victime ale neglijenței comune ALPAB/PMB și CFR/MT. Cazurile de aici sunt similare celui al băiețelului atacat de câini pe maidan – delimitare inexistentă între proprietăți și neatenționare asupra pericolului, însă aici cu circumstanțe agravante, au tot avut loc accidente până să ia cineva măsuri. Parchetul ar fi trebuit să facă dosare penale.

    • Neglijenţa e strict a PMB/ALPAB, care nu a fost în stare să facă o cerere… ideea e că ce e acolo e pod, nu ştiu Apele Române ce părere au.

      Zona de siguranţă feroviară e marcată corespunzător, e o lege în acest sens… ce voii acolo, gard cu sârmă ghimpată? Sau să vină CFR S.A. sau MT să facă treaba primărie. Bonus, pentru gard trebuie autorizaţie de construire… de la primărie.

      • Filip

        Zona de „siguranță” feroviară clar nu a fost marcată corespunzător, din moment ce am avut atâtea victime în ultimii ani. Chiar nu știu care e baza legală pentru a susține că pentru un gard la calea ferată (cale de comunicație etc.) este nevoie de o autorizație de la primărie și dacă cei responsabili au solicitat așa ceva primăriei, dar până la urmă asta ar fi trebuit să stabilească procurorii.
        Este regretabilă ușurința cu care ne spălăm pe mâini de accidentele feroviare. Cred că știi că în România astfel de accidente sunt mult mai frecvente decât în Europa de Vest. Nu zic că e o problemă specifică României, toată Europa de Est are problema asta.

        • România are CEL MAI SIGUR sistem feroviar din Europa! Vorbesc, desigur, de victime în rândul călătorilor (o singură victimă în ultimii 10 ani) şi al personalului feroviar (cam 1 pe an). Faptul că UE – nervoasă că în Belgia şi Germania sunt frecvente accidentele cu victime în rândul călătorilor – ne impută şi sinuciderile şi pe neatenţii care se suie pe vagoane, trec linia fără să se asigure sau trec cu maşina fără să oprească la STOP e altceva.
          Lovirea unei persoane pe calea ferată nici măcar nu este accident feroviar.

          Hai să vorbim despre podul din Herăstrău: pe partea dinspre Gara Băneasa, ,,accesul” persoanelor se făcea pe o potecă prin nişte boscheţi. Nu era nimic amenajat, orice om ar fi realizat uşor că nu are ce căuta acolo în mod normal, asta dacă nu vedea plăcuţele cu accesul interzis şi nu se gândea de ce trebuie să sară peste stivele de traverse puse acolo pe post de gard de către CFR S.A.. La capătul celălalt, onor PMB a tras o alee până la limita dintre domeniul public al Mun. Bucureşti şi domenniul public al statului dat în cocnesiune la CFR S.A.. Adică până în buza căii ferate… loc unde CFR S.A. iar a trântit nişte traverse pentru a împiedica trecerea (că un gard implică bani, cheltuieli de proiectare şi autorizaţie de construire de la Firea), din nou fără efect. Cu toate astea, toată lumea aruncă cu noroi în CFR (la fel şi cu accidentele de la trecerile la nivel), în vreme ce administratorii drumurilor sau, în cazul nostru, PMB, sunt imaculaţi.

          • Filip

            E, hai, cum să spui că România are cel mai sigur sistem feroviar din Europa?! Da, mor puțini călători (3 morți în 2015 – de unde ai statistica cu o victimă în 10 ani??), asta mai ales din cauza vitezei relativ reduse. Dar avem o o grămadă de morți la treceri de nivel și alte locuri: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Number_of_persons_killed_in_rail_accidents,_by_category_of_user,_2015-T3.png
            Împarte la populație și o să vezi că situația nu e o glumă.
            Un exemplu, acidentul cu 11 (unsprezece!) morți din 2013, în același loc cu un accident din 2012: http://adevarul.ro/locale/iasi/accident-feroviar-iasi-1_522df728c7b855ff5663a5df/index.html
            Poate ar fi momentul să ne întrebăm de ce avem așa multe accidente feroviare (cum ai traduce „rail accidents” din primul link?) la milionul de locuitori în comparație cu țările din vest.

            Revenind la podul din Herăstrău… Poate grămezile de traverse „trântite” recent au contribuit la impresia generală de abandon post-industrial, ce zici? Dar aici procurorii trebuie să stabilească mecanismele, mă rog…
            Timp de decenii, zeci de mii de bucureșteni care făceau turul lacului, pe jos sau cu bicla, au trecut pe podul respectiv fără să existe vreo reacție din partea administratorilor liniei de tren, în ciuda accidentelor repetate. Pe net avem destul pagini care detaliază traseul, de exemplu: http://www.maraton.info.ro/parcul-herastrau-bucuresti.html

            Enough said. Dacă cei responsabili dorm bine dacă undeva atârnă o plăcuță ruginită, cred că e momentul să-i schimbăm și să-i tragem la răspundere.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>