despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Intrări şi ieşiri la metrou

Săptămîna trecută am dat peste una dintre cele mai bune idei – urbane, fireşte – la colegul Popescu:

Ideea mi-a venit de la un simplu rationament. Exista o multime de organizatii care incearca sa salveze patrimoniul orasului sau cel putin asta zic ca fac. Totusi cred ca nu se axeaza si pe problema mentalitatii bucurestenilor, o mentalitate care inca nu ii lasa sa aprecieze ce este cu adevarat important pentru oras.
Putem presupune ca la un moment dat o astfel de organizatie va incerca sa inceapa sa “popularizeze” orasul in randul locuitorilor. Insa unde ar putea face asta? Spatiul care este cel mai vizitat de bucuresteni, de voie sau de nevoie, este metroul. Statiile de metrou ar fi cel mai potrivit spatiu pentru ca mesajul acesta sa ajunga la cat mai multi bucuresteni. Am ales refacerea unei statii de metrou nu pentru a o transforma intr-un spatiu de expunere sau de conferinte ci intr-un spatiu care prin simpla refacere sa “povesteasca” o parte din istoria unei zone a orasului.

Articolul e aici – şi dacă n-aţi apucat să-l citiţi, păi, acum e timpul.

Şi am început să mă gîndesc, iar şi iar, cu cîtă lipsă de utilitate a fost gîndit metroul nostru, cu cît dispreţ pentru bucureşteni. Am început să mă gîndesc la puţinătatea căilor de acces; la lipsa pasajelor pietonale subterane care ne-ar ajuta pe toţi să scutim slalomul printre maşini şi semafoare. Şi ne-ar ajuta să ajungem mai uşor de la staţiile RATB la staţiile de metrou – parcă ne-ar fi de folos asta pe vreme rea, să zicem…

La ce mă gîndesc, deci? La cîte staţii ar avea nevoie de guri de acces suplimentare.

Magistrala 1

  • Muncii/Costin Georgian: ieşiri înspre Vergului/Morarilor
  • Titan: ieşiri înspre Poşta Titan şi pe N. Grigorescu, pe partea opusă a parcului
  • Dristor: ieşiri pe partea de vizavi a bulevardului Camil Ressu
  • Unirii: ieşire la capătul tramvaiului 32, ieşire înspre Cocor
  • Izvor: ieşire înspre Schitu Măgureanu (da, trebuie subtraversată Dîmboviţa, dar în secolul 21 am auzit că cică se poate face în ţările avansate, cum ar fi Albania)
  • Eroilor: ieşire înspre Municipal
  • Grozăveşti: ieşire înspre Carrefour
  • Semănătoarea/Petrache Poenaru: ieşire înspre cămine
  • Victoria: ieşire înspre Calea Victoriei-Buzeşti, ieşire înspre Muzeul Antipa…
  • Ştefan Cel Mare: ieşire înspre Urgenţă
  • Iancului: ieşire înspre partea cu Şoseaua Iancului

Magistrala 2

  • Apărători: ieşire înspre blocurile de pe şoseaua Berceni
  • Brîncoveanu: ieşire pe partea cealaltă a şoselei Olteniţei, înspre staţia de autobuz de pe Brîncoveanu
  • Pieptănari/Eroii Revoluţiei: legătura cu staţiile de tramvai (plan abandonat) şi ieşire înspre Şura Mare
  • Tineretului: ieşire înspre Şincai, înspre Lînăriei şi – mai ales – înspre intrarea din parc
  • Romană: ieşire înspre Eva, ieşire înspre fosta berărie Turist, că înspre Amzei chiar nu e loc
  • Aviatorilor: ieşire înspre staţiile de autobuz pentru direcţia Piaţa Scînteii
  • Aurel Vlaicu: ieşire înspre Avionului-Barbu Văcărescu, în direcţia staţiilor tramvaiului 5

Magistrala 3

  • Politehnica: ieşiri înspre APACA şi cămine
  • Lujerului: ieşire pe partea de vizavi a bulevarului Iuliu Maniu – la Mega Image
  • Păcii: ieşire pe partea de vizavi a bulevarului Iuliu Maniu, înspre fosta Autogară

Magistrala 4

  • 1 Mai: ieşire înspre benzinăria Agip

Aşa cred eu; şi mai cred că cele mai importante, din toate astea, sînt staţiile Izvor, Eroilor, Unirii, Romană, Victoriei şi Aviatorilor.

17 comments to Intrări şi ieşiri la metrou

  • Freesys

    Sicer iti spun, prefer sa traversez o intersectie aglomerata decat sa trec pe sub ea prin beci 🙂 ..in schimb as trage inutila statie Mihai Bravu in intersectia Calea Vitan-Mihai Bravu.

  • hero(dot)com

    Sunt intru totul de acord, ca orice cetatean cu simt practic, ca aceste iesiri sunt necesare.
    Trebuie sa laudam totusi faptul ca la victoriei s-a mai inlesnit traficul calatorilor intre cele 2 magistrale si chiar se iese ia simplu spre bdul Lascar Catargiu. Asteptam cu nerabdare si legatura directa cu tramvaiul din pasajul Victoriei, deoarece finalizarea Podului Millau, ma scuazati – Basarab, e aproape de finalizare.

    As dori sa adaug o rectificare mica mica – la Pacii Autogara s-a restrans mult, dar inca exista acolo, ca altfel nu exista alt loc de unde ar pleca autocarele spre vestul tarii – si e multe, iti pot enumara 5 firme care fac curse zilnice doar pana la Valcea.

    Si ca o iesire de asemenea necesara, as adauga o iesire la Crangasi, pe partea cu parcul, deoarece este foarte mare fluxul de calatori intre metrou si 162/163 la sosirea autobuzului, iar intersectia crangasi x constructorilor inca nu e semaforizata.
    La Pipera ar fi nevoie de o iesire peste drum de cea existenta – se creaza cozi imense la trecerea de pietoni la orele de varf, deoarece soferii sunt obligati sa lase pietonii care nu se mai termina.
    Cu siguranta, cam oricarei statii i s-ar putea aduga imbunatatiri pentru a inlesni fluxul de calatori, din ce in ce mai numerosi si mai nerabdatori.

  • hm

    @ freesys: o, da! Mihai Bravu e una din cele mai mari aberaţii posibile… nu foloseşte aproape nimănui acolo!
    @ hero(dot)com: pasajele astea trebuie să aibă şi rolul de a dubla trecerile de pietoni… ca să traversezi pe jos Piaţa Victoriei poţi pierde 5-7 minute aşteptînd să se pună verde la toate semafoarele – dacă ai ghinion.

  • Freesys

    Aberatia maxima la Mihai Bravu a fost in 2003 cand in urma disponibilizarilor in randul angajatilor METROREX a fost inchisa gura de acces dinspre Calea Vitan. Coborai din tramvai si mai mergeai pe jos jumatate de statie sa ajungi la gura de metrou dinspre splai.

  • hm

    … asta după ce o vreme taman gura dinspre Splai fusese închisă, parcă

  • hero(dot)com

    @hm
    Stiu foarte bine de Piata Victoriei atunci cand vrei sa ajungi in general pe partea cu Ion Mihalache…
    Si de asemenea inteleg rolul de a dubla, chiar de a inlocui trecerile de pietoni. La Universitate este singurul loc unde nu exista si eu zic ca tare bine mai e..Moscovitii au cam la orice intersectie mare, fara a fi metrou in zona o trecere subterana din toate colturile pentru pietoni.
    Si as dori sa adaug un update destul de interesant la ce s-a intamplat cu terenul acela vast de la Autogara MIlitari – citeam azi intr-un oarecare ziar ca s-ar fi transformat in primul Park&Ride din bucuresti cu circa 800 de locuri, care deja sunt foarte cautate; preturile sunt ok.

  • hm

    am citit şi eu, dar încă n-am apucat să văd cum este.
    al doilea park&ride se face undeva pe la capătul tramvaiului 5, în Băneasa.

  • multumesc mult pentru apreciere :)…am fost plecat si abia acum am apucat sa vad ca ai scris din nou despre mine…ai mare dreptate in ce priveste circulatia pietonala, dar probabil ca inca nu s-a ajuns la concluzia ca trebuie sa ne dezvoltam si folosind “verticala”, si prin asta ma gandesc la subsol in principal…asa ca o picanterie pot sa zic ca stiu ca la pasajul catre statia de metrou de la mall-ul Sun Plaza “s-au dat lupte grele” pentru a se accepta acel pasaj subteran, chiar daca s-a facut pe bani privati si chiar daca este la mintea cocosului ca e util…din alta experienta practica iti spun ca este imposibil sa faci o pasarela pietonala, peste o circulatie publica, intre doua cladiri private

  • hm

    ultima chestie e o mare gugumănie, zic eu. Da’ tunel poţi să-ţi faci?

  • nu e chiar asa “gugumanie” 🙂 la ASE este una si la City Mall e una, important e sa fie functionale si sa arate si bine…stiu de unii care au incercat sa faca o parcare pentru doua cladiri de birouri si vroiau ca cele doua parcari sa comunice(inclusiv carosabil) in subsol pe sub o strada, astfel incat sa nu incurce circulatia la suprafata…deocamdata nu au facut nimic 🙂

  • hm

    Păi ce pasaje private s-au făcut? Unul la Prisma şi altul la Carrefour Militari, să mai fie altul? (a, să nu ne gîndim cît de repede s-au putut face, în comparaţie cu cele publice)
    Mi-ar place să văd proiecte îndrăzneţe, să ştiu că cineva chiar reuşeşte să le termine.
    Acuma, dacă pentru Bucureşti o pasarelă e proiect îndrăzneţ, stăm bine 🙂

  • Freesys

    Pai de ce sa faci investitii private in pasaje cand daca ai relatii le face ministerul transporturilor ca in cazul complexului IKEA. Adica Tantareanu a fost obligat de stat sa faca pasaj iar Popoviciu a fost mai smecher l-a primit cadou.

  • hm

    sau nenea Ţiriac, pe vremea cînd avea Metro la Otopeni.

  • Freesys

    Sa ma ierte Dumnezeu dar eu niciodata nu am inteles logica pasasjului de la Carrefour .Intrarea sa putea face si printr-o simpla bretea .

  • Calliope

    Multumesc pt informatii:) sunt foarte utile! big like:)

  • Cristi

    Felicitari pentry idee, cred ca merita sa incercati transmiterea ei catre Primarie si Metrorex.

    o zi minunata !

  • Adrian

    Mare dreptate aveti domnilor! Si totusi vinovat de toate acestea este tot “bietul” regim comunist, implicit Ceausescu, ca daca isi vedea de treaba lui, nu mai aveam ce critica! Iar impotentii ce gestioneaza biata noastra urbe, ar trebuii sa faca ceva cu traficul si cu masinile parcate aiurea, solutie “ceva mai simpla” decat a reproiecta sau regândi intrarile sau pasajele de acces la statiile de METROU! Sau dupa umila mea parere, sa continue constructia unor noi magistrale…

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>