despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Prima statuie în Parcul Izvor

Ştiţi – statuile de la Universitate se mută-n Parcul Izvor, la intrarea dinspre Casa Poporului.

Primul s-a mutat Ion Heliade Rădulescu:

… care ne-arată mîndru soclul şmecher pe care şi l-a tras:

8 comments to Prima statuie în Parcul Izvor

  • Absolut revoltator. Cum sa duci statuile pe maidanul ala unde e pustiu noaptea (zona e nelocuita), sa fie vandalizate?

  • hm

    asta nu ştiu, dar ştiu care e planul: cineva şi-a dat seama că statui frumoase nu mai sîntem în stare să facem, în vecii-vecilor. Aşa că le luăm pe cele vechi şi le plimbăm… doi ani la Izvor, le ducem încă vreun an pe la Piaţa Sudului, să puie Piedone beculeţe pe ele, apoi le mutăm la Obor, să-şi facă poze Onţanu cu ele, dup-aia le trimitem înapoi la Universitate.

  • Suna genial!! Abia astept sa le vad in Obor.

  • Cele patru statui vor sta la palavre în intimitate lângă măgăoaie. Amplasarea lor (pentru cel puţin doi ani de acum înainte) va fi în două perechi, faţă în faţă, ca să nu se plictisească noaptea (când e pustiu şi sunt vandalizate). Mihai Bravul – chiar cu tot cu calul său din dotare – va fi net în dezavantaj, la o sumară comparație cu statura bipedă a celorlalte trei siluete.

    Ce s-o mai amețim, va fi un ansamblu de un imens ridicol, numai bun de maidanul-miriște.

    P.S. În fața clădirii Fundației Universitare Carol I crește o tumoare de beton armat, împrejmuită de niște table jalnice.

  • Se pare ca notiunea de amenajare a spatiului public are, in mintea edililor si arhitectilor (care mananca si ei o paine cinstita), se rosteste intr-un singur cuvant: BETOANE.

  • magda

    Eu, in prostia mea, cand am auzit intaia oara de aceasta mutare, m-am gandit ca incep lucrarile la linia de metrou Universitate – Drumul Taberei… Nu mai vorbim de faptul ca se tot pomeneste ca Bucurestiul nu are repere… bine ca le mutam si minimizam si pe alea putine pe care le are! Vom ramane sa ne orientam doar dupa mall-uri, turnulete si tzepe! Am lucrat pe strada Izvor ani de zile – e jale dupa ce se lasa intunericul!

  • Betonul pe care-l vad are pentru mine totusi o explicatie simpla. S-a facut un suport in asa fel incat statuia sa se mute cu totul fara sa fie demontata nicio componenta de pietrarie. Cam cum se mutau si bisericile sau blocurile acum 25 de ani. Nu e chiar o problema atat de urata, urat e ca l-au lasat la vedere …
    Dat fiind proiectul parcarii subterane de acolo (PU) nici nu prea aveau cum sa faca fara transferul statuilor pentru ca e vorba de sapatura deschisa totala. Problema e ca nu cred in ruptul capului ca o vor face in doi ani :))) Vedeti ce s-a intamplat la Bellu unde s-a sapat mai mult de doi ani si pe urma au acoperit, a pus Piedone dinozaurii de iarba si pana la urma nodul de legatura metrou-tramvai si pasajul pietonal de pe o parte pe alta tot nu s-a mai facut. Deci la ce a folosit chinul de acolo? La nimic, nici macar racordul asfaltului la calea de rulare a tramvaiului nu s-a facut cum trebuie!

    Acum, fata de postarea trecuta. Legatura intre Chitila si Mogosoaia si restul ar fi putut sa fie facuta prin calea ferata care descrie un inel in jurul orasului. Si-l descrie pentru ca asta a fost prima chestiune de infrastructura care s-a facut acum 120 de ani pentru ca sa fie construite forturile militare de centura, incepand chiar cu cel de la Chitila. Daca atunci putea fi imaginat ca trupe si munitie pot fi deplasae in jurul orasului de la un fort la altul de ce ar fi atat de complicat sa dezvoltam ce a mai ramas si sa transportam oamenii? Cu conditia sa fie pe o schema care sa atraga coerent o dezvoltare urbana, evident! Bine macar ca au incercat partial cu naveta spre Otopeni pe linia asta …

  • hm

    Ei, o să facă ei parcarea aia-n doi ani cum o s-o fac eu. S-ar putea s-o sape dar cu siguranţă o să se împiedice la finalizarea căilor de acces, la taxare, la mai ştiu eu ce…
    Chiar, e gîndită să aibă un acces din Pasajul Universităţii?

    linia asta de centură ar trebui să fie folosită.
    şi făcute racorduri înspre Ştefăneşti, înspre Afumaţi, înspre Domneşti, Bolintin…

    Dar un lucru chiar îmi place în Ilfov: de doi ani încoace s-au asfalt foarte multe drumuri de legătură între comune. Pe alocuri poţi merge pe un soi de centură paralelă cu cea cunoscută.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>