despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

pentru un viitor al tramvaiului

E greu în oraș!

Deplasarea ne mănîncă viața – știți.

Salvarea? Cine nu-nțelege că transportul public e salvarea? Doar o samă de imbecili.

Și ce-nsemnează transport public? O sumedenie de soluții: metrou, autobuz, troleu, tramvai, sistem public de luat biciclete precum și orice alternativă de-a împărți călătoria cu autoturismul: toate astea împletite armonios, într-o sinergie.

Nu-i nimic de inventat de la zero.

Cu siguranță avem preferințe și nevoi legitime legate de deplasarea cu mașina proprie. Toate, justificate – fiindcă trebuie să ținem cont de faptul că mașina asta a fost un obiect al dorinței prea greu de atins prea multă vreme!

Dar să vă dau o veste: oamenii încep să fie receptivi la renunțarea la mașină. Da: e adevărat, asta se întîmplă!

Oamenii folosesc biciclete, trotinete, oamenii merg pe jos – oamenii recunosc că zeul automobil nu e atotputernic.

Oamenii încep s-accepte, deci, orice altceva mai eficient decît mașina mică. Sigur: sînt aceiași oameni care se poartă pe bicicletă, pe trotinetă sau pășind pe trotuar aidoma șoferului – dar nu contează asta!

Acu-i vremea transportului public. N-avem metrou, nu putem săpa metrou atît de repede pe cît e nevoie și nu peste tot unde-i nevoie? Rămîne mereu soluția transportului public de suprafață.

Și ce-i mai eficient și mai rapid decît tramvaiul? Nimic – nimic altceva.

Și nu-i, asta, o problemă doar a Capitalei – ci și a fiecărui oraș al Țării aflat în dezvoltare și-n expansiune.

Acu-i vremea, în sfîrșit, ca oricine să-nceapă să priceapă că-n existența tramvaiului pe străzi și prin centru este salvarea orașelor.

14 comments to pentru un viitor al tramvaiului

  • cristi

    Daca am inteles bine, RATB chiar are o fabrica de tramvaie. Oricum, vara sunt probleme cu sinele, care nu rezista la caldura, cel putin asa spun reprezentantii RATB. Sigur si problema sinelor poate fi rezolvata, daca ar exista vointa. Ramane de vazut ce se mai intampla, chiar si la concursul acela de proiecte (Propune pentru Bucuresti), parca era unul care se referea la infiintarea unui sistem care sa afiseze informatii in timp real despre unde se afla mijloacele RATB-ului.

  • hm

    În cele mai optime condiții, cred că RATB ar putea bricola cel mult zece tramvaie pe an. Nu-s chiar de lepădat, dar nu se bat defel cu tramvaie de mare capacitate precum vedem prin alte locuri.
    Cu șinele, tărășenia-i de infrastructură, deci se poate dicuta pînă-n ziua de apoi.

    Localizarea mijloacelor de transport? Pe autobuze sistem e.

    • cristi

      Am gresit cand am spus sistem; propunerea acelui proiect era de fapt o aplicatie (app) pentru telefon care include localizare in timp real pentru toate mijloacele RATB. Si apropo, sambata, 7.10.2017, trebuiau anuntate cele 20 proiecte castigatoare, dar nici pina astazi, miercuri 11.10.2017, nu am vazut rezultatele, asa ca nu-mi fac mari sperante nici de imbunatatirea sortii tramvaiului, desi cu ceva planificare si munca putea fi o solutie pentru rezolvarea problemelor in traficul din Bucuresti.

      • hm

        primul pas e ca fiecare mijloc de transport să poată trimete poziția-n timp real, agregarea ei într-o aplicație deja nu mai e o greutate.
        Am folosit aplicația de mobil dedicată la Milano, acuratețea era impecabilă. Și aplicația prietenoasă – contează și asta.
        În Barcelona luam timpii de așteptare direct din Google Maps, de asemenea foarte precis. Aplicația nu mă dăduse pe spate, dar asta-i ceva subiectiv.

      • hm

        legat de PMB, știam că proiectele se depun pînă pe 7, după aceea urmînd o perioadă de triere și doar mai apoi votul celor rămase se va desfășura.

        • Filip

          Da, acum suntem în perioada de triere până pe 3 noiembrie, după care proiectele rămase vor fi votate de către public între 6 și 17 noiembrie. Sunt mai multe propuneri legate de tramvaie, sper să fie preselectate de comisie.

    • Sistemul de urmărire de pe autobuz/troleibuz, produs de firma Thoreb, nu este în timp real (că RATB s-a zgârcit să ia şi un modul pentru asta, care ar fi însemnat şi un SIM pentru transmisie de date). Şi, oricum, sistemul nu mai este funcţional de vreo câţiva ani.

  • Ando

    Tramvaiul trăieşte în multe oraşe importante din Europa o nouă “tinereţe”.In afara problemelor de modernizare, de aducere a vagoanelor la un nivel cât de cât civilizat, la noi marea problemă este că multa lume ( administraţia, poliţia rutieră etc)îl priveşte cu dispreţ, ca pe o cenuşăreasă a transportului public. După mine, tramvaiul ar trebui să aiba un nivel cât mai ridicat de prioritate pe drumurile publice pentru a circula cu o viteză sporită. De exemplu: măcar pe porţiunile de “linie dreaptă” ar trebui montate gărduleţe laterale care să nu permită maşinilo să intre pe şine.E inadmisibil ca un tramvai cu cca 50-60 de pasageri în medie,să stea după câteva maşini care transportă în total 8-10 persoane şi ai căror şoferi “încalecă” cu bună ştiinţă linia de tramvai în dorinţa de a depăşi coloana 🙁

  • hm

    Poliția Rutieră disprețuiește transportul public, pe cei ce-l folosesc și pe pietoni mai dihai decît o fac „cocalarii cu gipan”.

  • Dan

    Aici au început probele la cald pe extensia liniei verzi (chiar, cum sună) prin centrul orașului, chiar pe lângă țeapa lucioasă fără cartof care o fi inspirat artiști și prin alte țări, nu spun care. Lucrările au durat 3 ani, timp în care s-au închis străzi, s-au mutat statui, s-au deviat autobuze, ba chiar s-a construit și un pod nou peste Dâmbovița locală. O fi bine, o fi rău?

Leave a Reply to Filip Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>