despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

„în București nu sunt locuri de parcare”

scris de Florin

Se zice că în București nu sunt locuri de parcare.

Ba eu cred că sunt în prostie, dar interese bibanilor imobiliari și o legislație suferindă contribuie la lipsa parcărilor.

Iată doar în Bucureștii Noi trei spații imense părăsite de ani de zile și care ar putea fi transformate în parcări. Este vorba despre spațiile pe care au funcționat cândva „mormanele de fiare vechi” ale intreprinderilor MARMURA, DACIA și LAROMET. Culmea este că toate aceste spații se găsesc în imediata apropiere a unor guri de metrou (Jiului și Laromet) de pe Magistrala 4 a trenului galben fără cai, magistrală integral funcțională.

Și în tot acest timp primăria generală se chinuie să facă o parcare supra etajată la Străulești la capătul acestei magistrale, iar pe primarul S​ectorului 1 îl interesează mai mult soarta Rapidulețului decât interesul general al locuitorilor.

Iată pe o hartă „Goagăl” amplasamentul și dimensiunile celor trei spații.

13 comments to „în București nu sunt locuri de parcare”

  • Filip

    Transformarea unor terenuri de-a lungul unei magistrale de metrou în parcări ar reprezenta o utilizare incredibil de ineficientă a acestora. Acolo ar fi mai rezonabile clădiri de birouri și de locuințe cu multe etaje, tocmai fiindcă traficul suplimentar generat de ele poate fi absorbit de metrou.
    Metroul este justificat economic numai în zone dens populate. De ce l-am mai făcut, dacă băgăm acolo doar savană cu mașini.

    • Au un scop şi parcările astea – laşi maşina acolo şi iei metroul. Sistemul se foloseşte peste tot prin Occident, unde să laşi maşina la intrarea în oraş e ieftin sau gratis, pe când în oraş e 1,5 – 3 euro pe oră.

  • Filip

    Da, astfel de parcări de mașini sau bicle pot fi utile, dar la capăt de linie, la Străulești, nu la Laminorului sau la Jiului.De asemenea, aș permite gratuitate doar pentru parcările de bicle, facilitând/subvenționând totodată transportul public suburban.

  • hm

    Neîndoielnic, asemenea pîrloage urbane sunt o rușine. Și e o dovadă în plus că, în orașul ăsta-n care ne plîngem că NU AVEM LOC, avem, de fapt, prea mult spațiu care zace nefolosit și ne-eficientizat.

    Da; avem pîrloage ca astea trei terenuri. Să fie parcări? Să fie și parcări!
    Dar pot fi atîtea alte lucruri! Pot fi terenuri de sport! Pot fi locuri unde să se strîngă o mică comunitate.

  • Filip

    Exproprierea terenurilor respective pentru diverse utilizări ar fi probabil foarte costisitoare, iar litigiile ar putea dura mulți ani, timp în care obiectivele politicilor publice ar putea fi atinse și prin alte mijloace mai ieftine.

    Legat strict de parcări, noaptea parcările centrelor comerciale sunt cam goale. Ar fi interesant un aranjament prin care unele mașini să poată fi cazate acolo după ora 19-20-21, de exemplu. Chiar vizavi de Dacia e un Kaufland.

    O întrebare interesantă este de ce continuăm să avem aceste pârloage. Fie deținătorii actuali speră să obțină în viitor ceva mai mult $$$ dacă se dezvoltă și mai mult transportul public în zonă (cea mai bună metodă de creștere a valorii terenurilor), fie avem o penurie relativă de capital și pe moment banii disponibili în sectorul privat merg spre alte terenuri. Posibil să fie vorba de o combinație a ambelor efecte.

  • hm

    Păi fix în lumina asta și lăsînd de-o parte exproprierea, nu cred că chiar toți proprietarii de astfel de terenuri ar zice „nu” la amenajări temporare de facilități sportive.

  • florin

    Am uitat să precizez că la ora actuală cei ce nu vor să intre cu mașina în balamulcul de circuțație din Capitală își parchează vehicolele pe liniile fostului tramvai 20,punând serios în pericol pietonii ce traversează bulevardul,în special la Parcul Bazilescu.Kaufland nu permite staționarea decât maxim două ore din câte știu eu.

  • Filip

    @hm: da, e o idee interesantă realizarea unor amenajări sportive temporare.
    @florin: dacă cererea de transport e așa de mare încât se parchează în mijlocul drumului, aș zice că problema principală este insuficiența transportului public. Poate desființarea liniei de tramvai a fost o eroare? Uitându-mă pe hartă, reluarea circulației pe linia lui 20, împreună cu conectarea terminalelor Plevnei, Sf. Gheorghe și Unirii ar crea o ofertă interesantă de transport public, care ar suplimenta actualul metrou. Pentru zonă ar fi interesante și linii de autobuz protejate de trafic care să facă legătura cu alte cartiere non-centrale, de exemplu Pipera și Colentina.
    Legat de Kaufland (sau alte magazine cu parcări aerisite), ideea ar fi ca riveranii să obțină posibilitatea de a parca 10-12 ore peste noapte, atunci când parcarea e pustie. Le-ar crește și lor vânzările de mici dimineața 🙂

  • hm

    Este vorba despre indolenta primăriei! Acolo unde a fost șantierul metroului, constructorul a fost obligat să refacă întregul bulevard, și ca atare a pus pe mijloc spațiu verde.
    Pe partea unde nu a fost șantier, primăria nu s-a ocupat să scoată sinele fostului 20 și ca atare se parchează pe mijloc in nesimțire.

  • Filip

    Poate e mai bine că au rămas șinele, la nevoie reintroducem mai rapid tramvaie pe acolo (sau autobuze/troleibuze protejate de trafic).

  • hm

    Nu se va mai întîmpla asta…

  • “Uitându-mă pe hartă, reluarea circulației pe linia lui 20, împreună cu conectarea terminalelor Plevnei, Sf. Gheorghe și Unirii ar crea o ofertă interesantă de transport public, care ar suplimenta actualul metrou. Pentru zonă ar fi interesante și linii de autobuz protejate de trafic care să facă legătura cu alte cartiere non-centrale, de exemplu Pipera și Colentina.”

    Reluarea circulației pe linia lui 20 nu se justifică dintr-un motiv extrem de simplu: toate cartierele adiacente, de la Triaj până la Băneasa sunt cartiere de case. Nu sunt populate ca Rahova, Titan sau Militari-Iuliu Maniu. Nu există atâtea zeci de mii de oameni care să umple la aceeași oră un tramvai, un troleibuz și un metrou.

    De asta și parcări pe terenul gol de la Marmura sau pe cel de la Laromet sunt inutile. Băștinașii își țin mașinile în curți, iar vizitatori sunt prea puțini.

    Pe bibanii imobiliari îi interesează, contra-intuitiv, un teren gol aflat la periferie, pe care să construiască ei. Fiindcă sunt conștienți că e mult mai profitabil să cumperi un teren cu 50 EUR/mp și să vinzi locuințele construite cu 1000 EUR/mp, față de a da șpăgi-expropria-plăti-construi-aștepta să vinzi cu 1000 ceea ce ai exploatat cu 500.

    Din pricina asta, Planul cel Mare (vorba unui anume Mareșal român) prevede ca orașul să se extindă progresiv, de-a lungul a 15-20 de ani, cât mai mult înspre nord, prin cartiere de vile / bloculețe de 3-4 etaje. Asta au vrut și bibanii imobiliari de la Băneasa, și cei de la Otopeni, și cei de la Pipera, și de la Corbeanca, și de oriunde și-au lăsat icrele: să dea pe prețuri de lux un imobil pe care l-au dobândit pe nimic și l-au construit cu materiale ieftine și muncitori plătiți la negru.

    Aici e București, nu Hong Kong.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>