despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

150 de oameni de treabă

Primăria Capitalei a făcut un lucru bun – a organizat un concurs de proiecte pentru cetățeni.

… mai bine 150 de idei au rămas pe listă; din ele, 33 sînt eligibile – și puteți vota ce vă place mai tare.

Nu vreți să le votați? Nu face nimic; dar eu zic că n-ar fi chiar o pierdere de vreme dacă le-ați citi – pe toate 150, nu doar pe cele din lista scurtă.

De ce?

Fiindcă ajută; ajută să vedem cum gîndim noi, cetățenii; noi, oamenii.

Ajută să ne dăm seama că nici unul din proiectele astea nu vine c-o idee-minune; c-o soluție nemaiîntîlnită.

Nu – sînt doar idei normale, mici, de bun-simț.

… exact ceea ce nouă, tuturor, ne trebuie; exact de ce ducem lipsă; exact cu ceea ce avem nevoie să-ncepem.

12 comments to 150 de oameni de treabă

  • Filip

    Eu sunt un pic dezamăgit că propunerea mea de protejare a liniei 32 între Chirigiu și Unirii a fost respinsă fiindcă „Latimea carosabilului nu permite separarea liniilor de tramvai ca in cazul linii 21 unde sunt cel putin doua benzi pe sens. ”
    Protecția ar fi lăsat în continuare o bandă pe sens pentru mașini, la fel ca acum, nu înțeleg care ar fi problema 🙁

    Altfel, inițiativa a reușit să implice cetățenii conectați la net, deja unele proiecte au multe voturi. Am remarcat proiectul Optar de creștere a siguranței rutiere, în special pentru bicicliști, instalarea de camere video care să dea amenzi celor care merg cu mașina pe linia de tramvai, taxarea accesului în centru, rețeaua de piste de bicle pe străduțele din centru sau iluminarea trecerilor de pietoni.

  • hm

    De asta m-am temut și eu, că n-o să fie loc și de gard. E, într-adevăr, îngust.
    În rest, un exercițiu bun.

  • Filip

    E loc și de gard, putem verifica pe Street View sau cu ochiul liber.
    Dar problema de bază e alta. Chiar dacă nu ar fi loc în același timp de tramvai și de mașini, cui dăm strada? Tramvaiul este un mijloc de transport mult mai eficient, iar linia 32 este una din principalele linii RATB din oraș.

  • hm

    Lasă street view, uite cum se strecoară un 117 pe lângă 32, rămâne tare puțin. Teoretic este, în practică rămân la ideea că e prea puțin pentru autovehicule mai late.

  • hm

    Cît despre cui dăm strada…
    Este, din păcate, o stradă prea importantă; în mod ideal ar fi de-ajuns să fie strict interzisă staționarea, dar uite că avem o grădiniță unde dimineața, la prînz și spre seară se umple strada de mașini.

    • În mod normal, dacă Bucureştiul ar fi fost în UE şi faptic, nu doar scriptic, o astfel de arteră ar fi permis doar circulaţia tramvaielor, autobuzelor, taxiurilor şi bicicletelor, eventual a riveranilor contra unei taxe pentru care ar fi primit telecomanda de la bariera de acces. Traficul general actual ar fi fost frumos redirecţionat prin Cal. Rahovei – 13 Septembrie – Bd. Unirii.

      • hm

        Multă vreme însă m-am întrebat dacă n-ar fi mai bine ca nenorocitul de 32 să fie dus pe Calea Rahovei-Uranus-13 Septembrie (unde să se întîlnească cu tramvaiul care-ar veni direct dinspre Ghencea) și după aia s-o ia pe Unirii. Loc e.

  • Filip

    De acord cu Dr2005 că singura soluție rațională până la urmă este eliminarea automobilelor private de pe Regina Maria.

    Accesul cu mașini la grădiniță, Mega etc. ar fi o problemă doar în triunghiul Bd. Unirii – Bd. Libertății – Regina Maria, dar se poate rezolva prin conectarea Gladiolelor cu 13 Septembrie prin parcarea SRI, creând un „cul de sac” accesibil pentru cine trebuie musai cu mașină.
    Am putea muta 32-ul (care nu e nenorocit), dar care e diferența? Ca să circule bine are nevoie de aceeași lățime de asfalt luată de la mașini. E mult mai simplu să o luăm de pe Regina Maria.
    Alte soluții? Tunel de tramvai? Linie de metrou? Demolări ca pe Buzești ca să mai punem două benzi? Poate ultima variantă s-ar mai încadra în bugetul Bucureștiului după reducerea cu 25% în urma modificării de azi a fiscalității, dar e păcat de o zonă centrală cu potențial.

    • Cea mai simplă soluţie, care nu implică nicio cheltuială, e ca stradă să rămână doar pentru transport public şi riverani. ,,Clienţii” grădiniţei îi putem considera riverani. Ar mai trebui doar 2 poliţai care să patruleze pe acolo şi să trântească amenzi celor care nu respectă semnalizarea. Am văzut prin afară multe astfel de străduţe cu tramvai şi riverani. Sau, mai frumos, foste străduţe care duceau în centru şi care la un capăt au fost barate pentru traficul auto… cum ar fi, de exemplu, la Piaţa Coşbuc să nu ai voie cu maşina să mergi înainte şi să treacă doar tramvaiul prin scuar? Şi la fel şi la 11 Iunie. Dacă vrei să mergi la Unirii, să te duci până la Parcul Carol să întorci. Logic, traficul s-ar reorienta natural spre alt traseu, poate spre Viilor – F-ca de Chibrituri – Filaret – Mărăşeşti – Cantemir sau Rahova – Uranus – 13 Septembrie – Libertăţii – Unirii.

      • hm

        Nu văd de ce nu, consecințele prin ricoșeu n-ar fi insurmontabile, e loc de îmbunătățit trafic, fluxuri șamd pe traseele alternative.

  • hm

    „Norocul” e că Maria—Coșbuc e un bulevard mort, fără firme șamd. În afară de grădinița aia, nu-s conflicte mari.

  • Filip

    Cu grădinița se poate folosi parcarea Mega dacă toate părțile sunt dispuse să-și dea o gaură în gardul comun. Sau eventual o alee în spate spre George Georgescu.
    Într-adevăr, în 25 de ani nu prea a apărut nimic pe bulevard în afară de un supermarket. Un factor e și faptul că acum e o șosea de tranzit murdară și zgomotoasă. Transformarea în coridor de transport public și alternativ ar liniști zona și poate ar crea și spații publice suplimentare pentru terase și activități culturale și sportive.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>