despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Digi – trafic nelimitat; trafic auto nelimitat.

Din cînd în cînd, urmărim cu interes la televizor reportaje despre lipsa locurilor de parcare, despre cei care blochează trotuare, despre cei care-și lasă mașinile pe banda-ntîia, pe trecerea de pietoni, pe spațiile verzi. Unele din aceste reportaje rulează pe televiziunea de știri „Digi24”.

Și m-am distrat, de-a lungul vremii, găsind fix mașini ale televiziunii „Digi24” blocînd o-ntreagă bandă ori vreo pistă de biciclete.

… cînd mai aflu de la televiziunea asta cum în București șoferii parchează alandala, eu mă duc să mă plimb cîteva minute de la Puișor în jos, spre Cotroceni.

De ce? Fiindcă aici, pe strada Dr. Staicovici, se află sediul marii companii de care ține televiziunea „Digi24”.

… și m-apuc să număr cîte mașini ale RDS-RCS sînt parcate pe străzile Izvor, Dr. Staicovici, Costache Negri și Pasteur.

Cîte? Multe – zeci. Cotroceniul este acaparat și asfixiat de mașinile RDS-RCS. Acestea parchează pe trotuar, pe spatial verde, în piațete – oriunde-i un locșor liber; noroc că-s mașini mici, cît de cît de oraș…

 

Desigur, compania RDS-RCS are o parcare destul de mare cu spații generoase, dar în ea intră mașinile alea mai socotite – nu alea care umblă de colo-colo pe la clienți și intervenții.

V-a plăcut? Pe mine m-a distrat.

28 comments to Digi – trafic nelimitat; trafic auto nelimitat.

  • cata

    Doua amintiri vechi si placute – carciuma Stadion si intrarea in strandul Bragadiru/Izvor (poza 10 Toyota b23 ,putin in dreapta copacului de vis-a-vis)

  • hm

    măcar atît 🙂

  • Filip

    Ca la noi pe Telița! Poate uploadez și eu o galerie similară săptămâna viitoare. N-ar strica o reclamație la poliție, măcar pentru cei care parchează pe trotuar sau blochează trecerile de pietoni.

  • hm

    Trecînd zilnic pe aici pot totuși să confirm e că cele inscripționate cu Digi nu-s parcate cu adevărat-adevărat „de porc”.
    Ci undeva la categoria… purcel.

  • Cristian Ioan

    Nimeni nu iti poate reprosa ca nu ai fi 1000% devotat Partidului!

    Pacat ca nu manifesti aceeasi incrancenare in a vana maninile noastre parcate aiurea, si fata de masinile Latrinelor, sau ale altei televiuni de partid si de Stat. Sau ei au voie, pentru ca sunt la putere?!

  • hm

    Ce latrină? Cine este la putere? Și ce-are asta a face?

  • Cristian Ioan

    Latrinele Varanului!
    care set la putere, impreuna cu Dracnea!
    Are de-a face, pntru ca este o selctie extrem de selectiva: da, ai aratat ca UNII sin soferii DIGI parcheaza ca niste nesmtiti.
    Dar Bcuurestiul are peste 3,5 milioane locuitori, foarte usor pot sa fac poze selective care sa “demonstreze” ca vasluenii parcheaza ca niste nesimtiti, cei din ferentari parcheaza ca niste nesmtiti, sau cei cu numere de PH parcheaza ca niste nesimtiti … sua ca numai femeile blonde parcheza ca niste nesimtite!

    • hm

      ce criteriu mai obiectiv decît atitudinea în formă susținută și continuată, că pe Dr. Staicovici văd cum RDS-RCS parchează așa de 13 ani de zile?

  • Filip

    B-07-DBK https://imgur.com/pVQ7S4a
    Doamne ajută să nu fie și ăsta de la Digi, să nu bag și mai multă zâzanie. De la noi de pe Telița, Ferentari. Proaspăt de azi.
    L-am ales pe dânsul dintre cei 20-30 de indivizi care tulbură posesia trotuarelor de pe stradă fiindcă are legitimație de Parlament și dă un exemplu prost. Și-așa e pricăjit trotuarul acolo, dar nu l-a durut sufletul să-i lase pe copii să meargă pe carosabil.

    • hm

      … așa a parcat de cînd îl știu. Sînt curios pe cine mai alegi.

      • Filip

        Nu e ușor!
        Cred că ar fi util să ne axăm pe ideea asigurării unor coridoare pietonale sigure spre școli și spre stațiile RATB. Din punctul ăsta de vedere, avem o circulație aproximativ NV-SE pe Telița, Tulcea și Dunavăț spre 117, Șc. 135 și 32. Pe de altă parte, avem și o circulație aproximativ NE-SV spre liceul Bolintineanu, poate în special pe Pictor Dan Mihail? Cam pe astea m-aș axa pe moment, deși ar fi util un studiu propriu-zis. https://imgur.com/7lXnzGm

        • hm

          Ar foarte merita un studiu, chiar așa, pentru „uz casnic”. Cu siguranță eu văd Telița cu sens unic, dinspre Sălaj.
          Un flux foarte mare e Malcoci-Dan Mihail-Telița, pentru cei ce folosesc Petre Ispirescu și tranzitează zona spre… Berceni. (dracu să-l ia pe Waze)

          Telița e de ani de zile folosită și ca by-pass pentru Calea Ferentari, pe direcția E-V, datorită și carosabilului bun (a fost o vreme îndelungată singura stradă din cvartal asfaltată decent)

      • Filip

        B-38-ZIW și B-36-EEE https://imgur.com/a/2152Y
        Tot de pe Telița. Aici problema e agravată de faptul că, după cum se vede din prima imagine, semnul de limită de viteză la 30 km/h nu e pus la intrarea pe stradă, ci de undeva pe la mijloc, iar asta pe ambele sensuri. Practic, pe Telița doar pe vreo 30 de metri avem limită de 30 km/h pe ambele sensuri… Situația e valabilă și pentru alte străzi din cartier, precum Pecineaga.
        La modul general, străduțele ca Telița nu ar trebui transformate în alternative la bulevardele mari. Acuma, sunt conștient că orice schimbare a situației trebuie să aibă loc concomitent cu crearea de benzi pentru transportul public din zonă (aici, pentru 32, 117, 139, 220). Altfel, decongestionarea cartierelor va duce la blocaje și mai mari pentru transportul public. Pe de altă parte, starve the beast, cine știe…

        • hm

          Încă e bine aici. Mă îngrozește, de pildă, cum e pe Novaci și Dumbrava nouă. Ori blocaj complet, ori goană idioată.

  • Cristian Ioan

    Am vazut!
    Ce fel de parlamentar, este extrem de amarit, cu un Logan?!
    bine ai facut ca l-ai ales, intr-adevar blocheza complet trotuarul, nici macar un copil nu poat trece, iar legitimatia de Parlament nu este o scuza, dimpotriva, e o circumstanta agravanta …

  • Cristian Ioan

    “ideea asigurării unor coridoare pietonale sigure spre școli și spre stațiile RATB”

    O idee excelenta!
    Dar nu cunosc zona, denumirile de strazi nu imi spun absolut nimic.

    Cum crezi ca s-ar putea realiza acele coridoare?
    Si mai ales cum ii impiedici pe nesimtiti sa parcheze ACOLO UNDE NU E VOIE? Chiar pe trecerea de pietorni spre socoala, sau in fata refugiului RATB?

  • hm

    se pretează oricărei zone bucureștene!
    Cum asiguri? Cum oprești parcarea?
    Poliție locală în fața școlii, dirijare dimineața – se face deja în anumite locuri din București, unde sînt foarte mulți școlari.
    Nu realizarea e grea, ci luarea deciziei că e important să se poată circula și pe trotuare spre școli.

  • Cristian Ioan

    “Poliție locală în fața școlii, dirijare dimineața – se face deja în anumite locuri din București, unde sînt foarte mulți școlari.”

    UNDE se face? dimineata in drum spre servici trecem orin DOUA locuri unde sunt scoli, stada e aglomerata de masinile parcate sau doar oprite, si NU AM VAZUT DE LOC Politie care a supravgeheze, nu mai zic sa dirijeze .

  • hm

    În sectorul trei știu exemplu.

  • Filip

    În București sunt aproape 300 de școli și ar fi nevoie de o mie de polițiști. E prea scump și greu de aplicat.

    Coridoarele la care mă gândesc eu se pot realiza prin metode clasice și destul de ieftine. Pentru protecția trotuarelor putem alege între stâlpișori, garduri, sfere metalice, cuburi de ciment și borduri supraînălțate. Oricare dintre aceste metode va împiedica urcarea mașinilor pe trotuar. La intersecțiile din cartier, în primul rând ar trebui să marcăm și de jure trecerile de pietoni, ca să nu încerce diverși isteți să facă slalom printre copii, bazându-se pe faptul că legislația rutieră le-ar acorda prioritate. De asemenea, tot la intersecții, o măsură eficientă de calmare a traficului este îngustarea carosabilului, care se poate realiza cu aceleași mijloace menționate mai sus. Se poate combina cu ridicarea carosabilului la nivelul trotuarului în dreptul trecerii. Aleile înguste fără trotuare sau cele care în prezent sunt parazitate prin Waze pot fi închise traficului auto.

    Astfel de coridoare ar trebui concepute și pentru legătura cu parcurile. Între Ferentari și Carol se ajunge relativ repede pe jos sau cu trotineta, dar cu ce aventuri!

  • hm

    Cînd ai o școală de cartier care are cîte 10 sau 15 clase de 1-4, afluxul e deja uriaș și prezența Poliției se impune.
    În rest, da nimic de inventat de la zero, doar de hotărît că e important. Pînă și-un alde primar de sector poate face de-astea.

  • Anonymous

    Perfect de acord ca: “Pînă și-un alde primar de sector poate face de-astea.”

    Dar unde ai vazut implementate masurile “hard” propuse de Filip?

    sau macar cele “soft”, de genul “Aleile înguste fără trotuare sau cele care în prezent sunt parazitate prin Waze pot fi închise traficului auto.”?

  • Filip

    Am luat o bază de date cu circumscripțiile școlare și am trasat circumscripția școlii 135 din București: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/leafletbucuresti/scoli.html

    Se poate observa pe hartă că unii copii trebuie să traverseze Șos. Sălaj, iar alții Calea Ferentari (și eventual Str. Veseliei) pentru a ajunge la școală (școala e în spate la Kaufland, chiar pe unde trec acum camioanele de aprovizionare).

    Aș zice că în primul rând ar trebui să securizăm pentru copii trecerile de pietoni de pe arterele principale: cele de la trecerile existente Sălaj/Ferentari, Ferentari/Cibinului, Sălaj/Tulcea și Sălaj/Dunavăț. De asemenea, să creăm treceri de pietoni la Turturică/Ferentari și Veseliei/Blejan sau Veseliei/Ferentari. Securizarea ar însemna marcaje mai bune pe asfalt, iluminare seara, eliberare mașini parcate în apropierea intersecției, eventual îngustarea ușoară a benzii înainte de trecere, cu marcare vizibilă, desigur, poate chiar semafoare în unele cazuri(sincronizate cu cele din intersecția Sălaj/Ferentari).

    În al doilea rând, trebue asigurate trotuare libere și sigure pe principalele străzi de drenaj: Păunașul Codrilor, Turturică, Telița, Tulcea, Dunavăț, Cartojani, Cibinului, Veseliei și Sălaj.

    În al treilea rând, ar trebui asigurată o delimitare mai bună între spațiul școlii și culoarul de acces pentru aprovizionarea Kaufland: în mod bizar, cei de la Kaufland au preferat să riște să aducă camioanele prin fața școlii, deși aveau variante de aprovizionare prin Sălaj sau Calea Ferentari.

    Cam asta văd acum pe hartă pentru Școala 135, dar sunt sigur că cei mai vechi în cartier văd și mai multe 🙂

    Două observații:
    a)datele sunt din 2015 și e posibil să fie mici schimbări în 2017 (am unele date mai vechi și par să fie variații de la an la an); dacă are cineva ultimele date din 2017-2018 în format Excel și mi le poate da, aș fi foarte fericit :); în orice caz, pentru Școala 135 modificările nu afectează esența – circumscripția e traversată de două șosele mari;
    b) în măsura în care am timp, aș vrea să extind harta la nivelul întregului oraș; dacă mai e cineva interesat, putem face ceva pe Github.

  • hm

    Circumscripțiile mai variază. O vreme adresa mea a ținut de 280, apoi de Bolintineanu, acum ar ține de 135. E o discuție care s-ar putea purta separat (unele școli fac pe dracu-n patru să nu ia anumite străzi cu copii cu familii mai amărîte, rezultînd dezechilibre grave).
    Sistemul școlar are bubele societății. Oamenii aleg școli depărtate siliți de școli proaste lîngă casă – sau chiar de lipsa lor șamd

    Revenind—
    E doar bun-simț, atît, să eliberezi toate trotuarele, să asiguri zebre semnalizate și iluminate. Pentru toți.

  • Cristian Ioan

    Corect!
    MERITA purtata discutai, deoarece calitatea invatamintului, probleme Educatiei, au infara efectelor pe termen lung, si efecte IMEDIATE, precum aglomeratia din trafic!

    “Oamenii aleg școli depărtate siliți de școli proaste lîngă casă – sau chiar de lipsa lor șamd”

    Cel putin dimneata, cand mergem la servici, se vede clar diferenta intre situatia ideala (un parinte merge de la apartament la locul de munca) si cea reala: acelasi parinte face mai multe drumuri cu masina, mai intai isi duce copilul la scoal, iar apoi de la scoala merge la servici!

  • Apropo de străzi de evitare a bulevardelor, prin Bruxelles am văzut o altă soluţie: paralel cu unele bulevarde mari (4 – 5 benzi şi sens unic) sunt străduţe cu o bandă pe sens, pe care circulă doar autobuzele – inclusiv articulate -, tramvaiele, taxiurile (licenţiate) şi riveranii. Riveranii nu sunt ca la noi (adică să aibă doar o tablă cu ,,interzis, cu excepţia riveranilor”), ci au o hârtie în parbriz cu zona în care au voie. Multe astfel de străzi au statut de zonă rezidenţială (adică poţi să traversezi pe oriunde şi ai prioritate), mai ales că autobuzele (după caz şi tramvaiele) oricum vin la 4 – 5 – 6 minute, nu la 10 secunde, deci oricum un pieton are şanse mici să le încurce. Inutil să mai spun că toate magazinele sunt dispuse de-a lungul acestor străduţe, în vreme ce bulevardele principale sunt gri şi pustii dpdv al traficului pietonal, pentru că oricum nu prea ai ce face pe acolo.

  • Cristian Ioan

    Mi se pare foarte bune ideile referitoare la circulatie aplicate la Bruxelles!
    Da, stradute cu sens unic numai pt trasport public si riverani.
    Da, riveranii sa aiba voie nu doar “pe incredere”, ci pe baza hartiei.
    Da, cu stadute cu magazine!
    Prin 2004 facusem un studiu pt un investior care vroia sa vina aici (a renuntat!) si am constat si eu cu surpindere ca la noi, principalele artere COMERCIALE sunt strazi intens circulate …

    “adică poţi să traversezi pe oriunde” mi se pare excesiv, chiar daca este zona in care trebuie circulat cu viteza redusa, este bine ca punctele de traversare sa fie clar definite!

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>