despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

nu este cazul

Aţi auzit de Oronanţa de Urgenţă pe care-o pregăteşte Guvernul. Cauciucurile de iarnă ar trebui să fie obligatorii. Proiectul ordonanţei se găseşte aici, şi în el scrie aşa:

1. La articolul 6, după punctul 6 se introduce un nou punct, pct. 61, cu următorul cuprins:
„6.1. anvelope de iarnă – anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.”
2. După punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 281, cu următorul cuprins:
„28.1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie-31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă.”

Strict legal deci, puteţi folosi orice cauciuc de iarnă sau all-season pe care scrie M&S /MS/M+S, conform Directivei citate:

3.1.5. literele „M + S” (sau „M.S.” sau „M & S”) dacă este vorba de pneuri pentru zăpadă

(dacă scrie S&M, o faceţi şi pe riscul, şi pe plăcerea voastră)

Dar nu asta e treaba astăzi. M-am uitat cu atenţie pe proiectul Ordonanţei. Este însoţită de o notă de fundamentare. SCRIE ACOLO AŞA:

IMPACTUL SOCIAL: NU ESTE CAZUL. Serios?

Din cele 4,2 mil. autoturisme înmatriculate în România, mai puţin de 3,5 mil. dispun în acest moment de un set de anvelope de iarnă, luând în calcul vânzările acestor tipuri de anvelope în ultimii patru ani.

IMPACTUL SOCIAL: NU ESTE CAZUL. Serios?

Centrele care vând anvelope noi au început să crească preţurile, iar depozitele de cauciucuri secondhand se aşteaptă la dublarea vânzărilor

IMPACTUL ASUPRA MEDIULUI DE AFACERI: NU ESTE CAZUL. Serios?

În cazul în care ar fi adoptată ordonanţa de urgenţă, magazinele de anvelope ar putea vinde în următoarea lună 14 milioane de cauciucuri pentru autoturisme în valoare totală de 1,4 mld. euro.

CREIER ÎN CAP: NU ESTE CAZUL. Serios!

10 comments to nu este cazul

  • O porcarie! Adica aia mai mari de 3,5 tone isi permit sa aiba cauciucuri de iarna numai pe axa de tractiune iar eu trebuie sa am la autoturism pe toate rotile ???
    Dupa ce ca ma exaspera scuza asta cu: “n-avea cauciucuri de iarna!” in situatia in care in mod evident municipalitatea nu-si facuse datoria SA CURETE DRUMUL !! La vitezele legale de 50 in oras, pe un drum curatat, m-am descurcat intotdeauna FARA PROBLEME SAU INCIDENTE cu cauciucuri normale in cei 12 ani de cand mi-am luat prima oara masina ….

    Acum mai e un aspect. Inteleg ca anvelope all-seasons nu se mai produc de un an caci ar fi fost interzise in Europa. N-am verificat spusa unui prieten dar inteleg ca daca mai gasiti asa ceva pe piata ar inseamna ca acele anvelope au cel putin un an vechime (de noi).

    Oricum ar trebui sa-mi iau o pereche de cauciucuri noi pe fata insa nu mai stiu in ce marca sa mai am incredere … si ma mai uit si in buzunar chiar daca asta are un impact social si asupra mediului de afaceri egal cu zero :))

  • Freesys

    Era normal să devină obligatorie chestia asta cu caucuicurile de iarnă, păcat că legea nu reglementează si o geometrie obligatorie a roților. Aștept cu nerăbdare o lege a luminilor auto.
    @Adrian mașina ta frâneaza numai pe axa de tracțiune ?

  • @Freesys: Masina mea franeaza pe frana de motor in caz de drum alunecos. Stiai ca masinile pot face chestia asta? Poate ca de aceea cand am schimbat ultima data placutele de frana erau consumate abia la jumatate dupa 25 000 de km …
    Veneam recent noaptea de la Sibiu si am mers km pe Valea Oltului in spatele unei masini presupus de lux care mergea numai intr-o frana. Dupa ce am scapat de el m-a ajuns pe autorstrada tragand el tare cu peste 160. Am vazut, dupa ce m-a depasit, ca la trecerea pe langa camioanele de pe banda 1 invariabil omul mai calca si frana … lucru repetat si cand mi-a ajuns ultima oara in fata prin Crangasi unde nu s-a putut abtine sa ia curba podului de la Lacul Morii tinand piciorul pe frana. Daca era iarna si avea cauciucuri de iarna crezi ca-l ajuta manevra asta ? Si cam cati km crezi ca merge el cu placutele si cu discurile lui de frana nemtesti?
    Iti dau dreptate cu farurile dar nu la geometrie. As interzice farurile cu “halucinogene” cum spune un amic in gluma caci astea ma enerveaza cumplit in trafic de noapte la cei de pe contrasens.

  • hm

    Sînt multe de zis… sînt destui care presupun că anvelopele de iarnă sînt – prin ele însele – de-ajuns; pe ăştia o să-i culegi din şanţuri oricum.
    Eu zic da cauciucurilor de iarnă – dar nu în halul ăsta, oameni buni! De ce nu s-a adoptat ordonanţa din vară, pentru ca oamenii să şi le poată cumpăra la preţuri decente?
    Ce vină au aceia care ORICUM voiau să-şi cumpere cauciucuri de iarnă în noiembrie/decembrie – şi care acuma vor fi nevoiţi să dea cu 10-25% mai mult pe ele şi să piardă ore-ntregi la cozi la vulcanizare?
    Dispreţ faţă de oameni.

  • Dan

    Inca o problema: daca ne raportam la temperatura de break-even (7 grade), la numarul de zile cu temperaturi negative si la numarul de zile pe an cu ninsoare descoperim diferente sensibile dintr-o parte in alta a tarii. In Bucuresti vorbim in mod normal de pneuri de iarna de la 15 decembrie la 15 martie; in Brasov sau la Miercurea Ciuc vorbim de 1 octombrie – 1 mai! Impunerea arbitrara a unor anumite date de incaltat/descaltat poate chiar sa creasca numarul de accidente – ce, nu s-au mai vazut zile cu 20C in noiembrie si decembrie? O abordare mai sanatoasa e cea bazata pe transferul problemei in sarcina asigurarilor: a nins, era alunecos pe jos, ai facut accident si nu ai pneuri de iarna? Pune mana si cotizeaza……

  • Fritz

    @Adrian: daca tu stii sa folosesti inseamna ca si restul stiu sa o foloseasca? Si ar trebui sa faca un test pentru fiecare om in parte sa vada daca stie sa foloseasca frana in parte ca sa stabileasca cine trebuie si cine nu sa-si cumpere anvelope?

  • Freesys

    @Adrian – cu frâna de motor reduci viteza nu oprești mașina;
    – mașina de lux mai mult ca sigur avea transmisie automată;
    – ăla schimbă placuțele tu schimbi cuzineții;
    – geometria incorectă a roțiilor daunează frânarii (indiferent care);
    – halucinogenele cu un reglaj corect nu sunt enervante pentru nimeni;
    Cam atât din partea mea pe segmentul ăsta să nu ne transformăm in vw club.

  • petitie

    Semneaza
    Petitie: “Petitie impotriva obligarii folosirii anvelopelor de iarna”

    http://www.petitieonline.ro…ie-p03627049.html

    si NU UITA SA TRIMITI ACEST LINK LA TOTI CUNOSCUTII

    Legislaţia din UE
    În timp ce Ministeru
    Legislaţia din UE
    În timp ce Ministerul Transportului din România încearcă să oblige şoferii să îşi echipeze maşinile cu anvelope de iarnă, puţine ţări din UE au reglementări asemănătoare.
    *În Austria şi Elveţia, pneurile de iarnă sunt obligatorii pentru autoturisme în perioada 1 noiembrie – 15 aprilie, atunci când drumurile sunt acoperite de polei, gheaţă sau zăpadă.
    *În Finlanda, pneurile de iarnă sunt obligatorii între 1 decembrie şi 1 martie.
    *În Franţa, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii. În unele zone muntoase, şoferii sunt avertizaţi prin indicatoare de necesitatea folosirii lanţurilor sau a pneurilor de iarnă.
    *Germania obligă şoferii să îşi doteze maşina cu pneuri corespunzătoare condiţiilor meteo. Automobilele cu anvelope de vară nu au voie să circule pe drumuri acoperite de zăpadă şi gheaţă, în caz contrar fiind pasibili de amenzi.
    *În Italia nu există obligativitatea folosirii pneurilor de iarnă decât în regiunea muntoasă Val d’Aosta, în perioada 15 octombrie – 15 aprilie.
    *În Norvegia, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii, însă lanţurile de zăpadă sunt necesare pe tronsoane de drum semnalizate ca atare.
    *În Slovenia, şoferii sunt obligaţi să folosească lanţuri de zăpadă sau cauciucuri de iarnă cu adâncime minimă de 3 mm a profilului în perioada 15 noiembrie – 15 martie sau oricând condiţiile meteo o impun.
    *În Suedia, cauciucurile de iarnă sunt obligatorii între 1 decembrie şi 31 martie, adâncimea minimă a profilului pneului trebuind să fie de 3 mm.

  • andrada

    s`a decis:d cauciucurile de iarna.obligatorii de iarna viitoare.

  • Freesys

    Atunci bafta la bumping, cu ocazia primei ninsori !

Leave a Reply to adrian Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>