despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

fără tramvaie la Sfîntu Gheorghe

Uite-o treabă interesantă: se desființează capătul tramvaiului de la Sfîntu-Gheorghe. Tramvaiul 21 – pe care-l știm de cînd lumea întorcînd aici –  se va duce la Sfînta Vineri.

Faptul că nu s-a mai circulat, de vreo zece ani, între Sfîntu Gheorghe și Sfînta Vineri a fost o uriașă porcărie; una imensă!

E de bine?

Nu afectează prea mult pe cei care veneau, fiindcă nu-i mare distanța între stația nouă de coborîre și cea veche.

Pe cei care plecau de aici, sigur îi va enerva, fiindc-o să aibă de mers un pic pe jos – dar cîștigul de-a avea tramvaie care ajung la un nod de transport mai mare este de necontestat: la Sfînta Vineri avem și liniile de tramvai care vin pe Calea Călărașilor, dar și autobuzele ce deservesc Berceniul și Rahova…

Una peste alta, ai mai puțin de mers pe jos, dac-ai treabă cu Unirea – zic eu!

Probleme? Sigur: capătul de tramvai de la Sfînta Vineri nu-i taman optim gîndit și intersecția e greu de trecut la orele de vîrf; dar poate tramvaiele aduse aici o vor mai disciplina.

Să ne pară rău? Știu eu? Sfîntu Gheorghe nu mai era un nod de legătură ca-n vremurile în care pe bulevardul cel mare circulau autobuze și trolee.

Să ne pară rău pentru mizeria perpetuă de la Sfîntu Gheorghe! Cică zona se va „spăla”, va deveni pietonală: e o nevoie uriașă de a înfrumuseța locul și de a-l face frecventabil…

Listă de articole selecționate despre transportul public – aici.

15 comments to fără tramvaie la Sfîntu Gheorghe

  • Tramvaiul a existat acolo de la inceputurile sale. Nu inteleg foarte bine motivul unei astfel de decizii urbanistice. Doar daca tramvaiul va avea sens unic pe Mosilor.

  • HM

    Putea să rămână, sigur că putea. Dar Sfântul Gheorghe e doar o fundătură urbană.
    Să ne aducem aminte de planurile noastre cu Popescu din vremea când eram mai tineri.
    Dar adevărul e că și Sfânta Vineri e și ea doar o fundătură mai acătării, atâta vreme cât nu se va face tramvai prin piața Unirii, spre Rahova…

  • Punem pariu că zona va deveni o uriaşă parcare, cu parcagii de rigoare?
    Maşinile care parcau pe Sf. Vineri pe linie trebuie să se mute undeva, nu? Şi doar n-o să se mute la Cocor unde e pe bani.

  • HM

    La zece lei pe ceas,o să vedem scene interesante prin centru.

    Dar nu înțeleg despre ce mașini e vorba că parcau la Sfânta Vineri pe linie – linia nu a fost niciodată blocată și ocupată de mașini.

  • Daldo

    Capatul de linie de la Sf. Vineri nu are capacitatea sa preia inca 2 linii (mai ales pe 21 care se succede la 4-5 minute). Nu e vorba doar de gararea fizica, ci in primul rand de asigurarea frecventei de circulatie a 6 (!) linii cu orare mult diferite. Acesta e motivul pentru care 21 a intors intotdeauna la Sf. Gheorghe. Sunt deci aproape sigur ca nu a fost vointa RATB, ci ordinul primaritei, care a declarat ca vrea sa extinda zona pietonal-comerciala “Centrul Vechi” dincolo de bulevard, exact in zona cu pricina. Sa nu uitam insa ca acum cativa ani capatul de linie de la Sf. Gheorghe si intreaga piata au fost refacute din temelii (linii, stalpi, trotuare, garduri, pavaje, stalpisori anti-parcare etc). E adevarat ce zice autorul, ca s-a ales praful de piata prin neintretinere, dar asta e valabil pentru toate investitiile publice din Bucuresti. Pun pariu ca scoaterea tramvaiului va da ocazia distrugerii amenajarii existente a pietei si realizarii unei noi amenajari flamboaiante si deci (iar, din nou, inca o data) aruncarii pe fereastra a banilor. O noua amenajare de care, bineinteles, se va alege praful in scurt timp. Ca asa-i la noi.

    • Problema lui 21 s-a rezolvat. De când s-a trecut la programul de vară, intervalul de succedare este de 7 – 8 minute, nu de 4. Restul traseelor de la Sf. Vineri au nişte intervale de succedare de vreo 15 minute (şi 56 vreo 30 – 40 minute).

  • HM

    De fapt, ce mi-ar fi plăcut era 21 la Sfânta Vineri iar 40, de exemplu, să se prelungească la Sfântul Gheorghe.

  • HM

    …cât despre ideea asta de a ține absolut separate conceptele de pietonal și de transport public, e idioată.
    Transportul public trebuie să intre cât mai în inima orașului…

  • Filip

    Aș vrea să fie un pas spre conectarea terminalului Sf. Vineri cu capătul lui 32. Ptiu, să nu te deochi.

  • hm

    Aș vrea și eu, dar chiar cred că încă nu s-a gîndit nimeni serios pe unde să tragă șinele pe la Unirea

  • Între timp s-a găsit soluţia: tramvaiele de pe liniile 14, 40 şi 56 nu mai staţionează în terminal, ci pe Cal. Călăraşi, pe mijlocul străzii. Desigur, călătorii sunt debarcaţi printre maşini, noroc că aceste tramvaie nu au prea mulţi clienţi la ce intervale de succedare au.

    S-a făcut propunerea ca una din linii să fie scurtată pentru a întoarce la Foişor (fie 5, fie 14, probabil cea din urmă, asta ar însemna pentru 14 viraj la stânga din Ferdinand spre Mihai Bravu, întoarcere în Piaţa Iancului, apoi continuare prin Pache Protopopescu şi apoi viraj dreapta în Traian spre Foişor; în sens opus nu e posibilă manevra, neexistând macaz) sau găsirea unei soluţii în care 40 şi sau 56 să nu mai meargă la Sf. Vineri (gen viraj dreapta pe Traian, apoi Pache şi întoarcere la Iancului), pentru că vatmanii s-au plâns că nu au nici măcar posibilitatea să se uşureze. Desigur, niciuna din soluţiile astea nu e benefică pentru călători, dar Firea nu prea mai vrea tramvai pe la Sf. Gheorghe, cel puţin nu până se înlocuieşte toată infrastructura de acolo (deşi ea e deja modernizată şi neamortizată).

  • hm

    Auzeam nu știu pe unde că „s-ar dori” revenirea la Sft. Gheorghe.
    Cum rămîne cu acoperirea stației dintre Moșilor și Sft. Vineri? Mă nemulțumește.

    Din păcate, terminalul Sft. Vineri a fost făcut cam cu curu’.

    N-am mai trecut la oră de vîrf în zonă, nu am detalii obiective despre cum se desfășoară acum lucrurile, dar cred ce zici…

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>