despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Linia de autobuz 227

Înaintea Crăciunului Regia de Transport a inaugurat linia de autobuz 227, ce leagă Depoul Alexandria de Piaţa de legume-fructe (sau, aşa cum ştie toată lumea, angroul) de la Pucheni.

Dacă vă uitaţi pe hartă, vedeţi că între Şoseaua Alexandriei şi cartierul Ferentari este o zonă considerabilă unde oamenii nu aveau acces la transportul public – de aceea vestea înfiinţării liniei 227 ar părea una bună.

Staţi puţin, pentru că trebuie să vedem cum arată traseul lui 227 (cu roşu):

… foarte aiurea, nu? Zici că-i titi-car, nu altceva.

Linia 227, aşa cum a fost gîndită, pare că enervează multă lume: unii ar fi vrut ca Pucheniul să fie legat direct de centru, printr-o deviere a liniei 226; alţii s-ar fi mulţumit cu mutarea liniei 220 pe-acolo.

Eu cred că mutarea lui 220 ar fi fost o idee bună; nu cred că Pucheniul este un cartier atît de important încît să fie legat direct cu centrul oraşului; e de-ajuns ca locuitorilor să le fie asigurat accesul la cel mai apropiat şi important nod de transport public.

Şi-acuma să ne uităm încă o dată la linia 227. Aşa cum a fost gîndită – întortocheată şi greoaie – asigură totuşi aproape tuturor oamenilor din zonă o legătură cu tramvaiul 32 sau cu autobuzul 226. Dacă mă gîndesc mai bine, chiar începe să-mi placă – pentru că la urma-urmei, aduce transportul public mai aproape de uşa casei omului: şi eu vreau asta. Plus că la angroul de la Pucheni trebuia să se poată ajunge mai uşor.

Ce-ar putea însă împiedica linia 227 să devină cu adevărat folositoare? Exploatarea. Să vă zic de ce. Regia de Transport promite un interval între autobuze de 16 minute în zilele săptămînii şi de 32 în weekend; acceptabil, fie! Dar să vedem ce se întîmplă în realitate: ştii că – dimineaţa – ai un autobuz la 7 şi 5 minute, şi să zicem că l-ai pierdut; ai de aşteptat 16 minute pentru următorul (deci mai bine-ai lua-o pe jos, pentru că ajungi în Alexandriei în timpul ăsta, nu?) – dar se poate ca următorul autobuz să vină la fel de bine şi după 5 minute, şi după 25 de minute – ăsta-i adevărul.

Asta vreau să spun: dacă nu poţi avea încredere în transportul public, nu o să-l foloseşti.

Cam asta ar fi. Să vedem ce va fi; poate cu vremea n-ar fi o idee rea ca 227 să fie prelungit pînă la staţia de metrou Pieptănari (Eroii Revoluţiei), pentru ca să nu mai fie nevoită toată Rahova să se bulucească la Unirii.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>