despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

de ce autobuzele nu trag în stație?

… aș vrea foarte mult să-nțeleg la ce mai ținem stațiile de autobuz și de troleu, dacă-n primul rînd cei care nu le respectă-s taman șoferii de autobuz și de troleu.

Înainte să sărim în sus precum că „tot bucureșteanul parchează ca un mitocan în stații”, ar fi cuminte să privim cu atenție și să ne dumirim că cei care parchează aici sînt excepția: majoritatea covîrșitoare a bucureștenilor respectă regulile. Altminterea am ajunge cu adevărat să ne dăm în capete unii altora.

Să ne-ntoarcem la chestiune…

Nu-nțeleg de ce șoferii de autobuz și de troleu nu fac stație acolo unde-i stație, în alveola special construită pentru stație. Nu-nțeleg de ce fac stația pe șosea, pe banda-ntîi.

Da, îi cred că li-i greu să iasă din alvelolă și să se-nscrie apoi din nou în trafic.

Dar nu mă interesează.

E un motiv pentru care stațiile astea s-au făcut cu alveolă, acolo unde a fost loc: motivul e ca oamenii să stea feriți, departe de trafic, să stea pe trotuar.

Și șoferii R.A.T.B. își bat joc de oameni, punîndu-i să țopăie pe stradă fiindcă nu se sinchisesc să tragă autobuzul în stație.

Las-că am văzut în alte țări, cu apa mai caldă, cum șoferii fac stație la marginea bordurii, pentru ca oamenii să nu se chinuie să facă pași mari pe prima treaptă.

9 comments to de ce autobuzele nu trag în stație?

  • Cristian Ioan

    PENTRU CA NU AU LOC!!!
    Nu, nu pot sa generalizez, dar azi-dimineata, in statie la Mall Vitan, PRIN EXCEPTIE era liber in zona refugiului, asa ca 123 a putut sa traga acolo, si ne-am urcat.
    Deobicei banda dinspre Mall este ocupata de taxiuri si alte autoturisme, asa ca autobuzul operest in strada si trebuie sa mergeam acolo, si mai si blocheaza circulatia cat coboara si urca oamenii!

    Iar in statia lui 112 de vizavi de gura de metrou Aurel Vlaicu, stationa un taxi galben, care a plecat exact cand sosea autoubzul!

  • Alveolele ăstea sunt o porcărie comunistă, făcută cu ideea de a lăsa virgin cursul traficului, dar tot asta firesc că face sens doar în capul creț al infinerilor de trafic.
    În oraș nu faci alveole, în oraș este foarte puțin spațiu și să-l irosești pentru prostii automobilistice este un anacronism. Nu mai zic de partea practică:
    1. Manvevra aia consumă mult timp, iar asta cu ieșirea din alveolă…
    2. Iarna alveola este greu de deszăpezit și devine un lac, sau patinuar, iar în sezon mai cald acolo avem doar lacuri.
    3. Acum Bcuurețtiul este sat fără câini la parcare, deci orice alveolă devine parcare în spic.

    În lumea aia vestică, la care mai nou din câte văd nu mai aspirăm, acolo se face invers, se face stație care iese la nivelul primei benzi.

  • Alveolele nu sunt nicidecum o chestie comunistă. Sunt un mod de a fluidiza traficul, pentru ca autobuzul să nu blocheze o bandă. În plus, prin utilizarea de alveole se pot ,,fenta” regulile care impun ca distanţa minimă între o staţie de autobuz/troleibuz şi o intersecţie să fie de minimum 25m. De altfel, probabil aţi remarcat cu toţii valul recent de reamplasări de staţii din motivul ăsta.
    Desigur, Codul Rutier obligă şoferii să dea prioritate autobuzului atunci când acesta semnalizează intenţia de a ieşi din alveolă. Pentru neutilizarea alveolele găsim atât cauza parcării aiurea în ele şi neacordarea priorităţii la ieşirea din alveolă de către ceilalţi participnaţi la trafic, cât şi multe motive care ţin de comoditatea şoferilor de autobuz, mai ales că Poliţia nu stă să dea amenzi pentru asta. Şoferii RATB în general nu semnalizează nici măcar schimbarea direcţiei de mers, d’apoi oprirea/pornirea, mulţi deschid uşile în coloane, între staţii sau la semafor fără să se asigure că nu vine prin dreapta vreo bicicletă/motocicletă sau chiar altă maşină dacă e loc, nu trag la bordură în staţii, nu îşi deranjează posteriorul să ajute persoanele în scaun rulant prin deschiderea rampelor sau, măcar, prin săltarea scaunelor rulante în vehicul, nu oferă informaţii privind traseul ş.a.. Cu astfel de şoferi, nu ai ce pretenţii să ai.

  • Cristian Ioan

    @Dr2005, ai in mare parte dreptate!
    Alveolele AU si unel dezavantaje, insa avantajele precumpanesc.
    Care ar fi alternativa, ce alta solutie este MAI BUNA decat alveolele?!?
    Faptul ca “orice alveolă devine parcare în spic”, sau ca se umplu cu zapada sau apa, nu este “vina” lor intrinseca!

    “Cu astfel de şoferi, nu ai ce pretenţii să ai.”

    Este exagerat!
    Au ei destule bube, dar Nu pot crede ca TOATE problemele din trafic sunt numai din cauza soferilor RATB!!!
    In ultima sapatamna, am avut doua incidente neplacute:
    -sotia si-a prins poseta in usa, autobuzul a plecat, a tras de ea incercand sa o elibereze, a cazut pe spate, s-a lovit la cap si la umar.
    S-a si murdarit, dar cu lovitura la cap este cel mai rau.
    Poate ca a fost si ea de vina, dar soferul nu trebuia sa se asigure ca este cineva agatat pe scara, inainte sa plece?!
    – in statie la Televiziune (Piata Charles de Gaulle pentru cei care nu sunt batrani comunisti) nu exista alveopla, se formeza un sir luuung de autobuze, deoarce acolo sunt multe linii, iar stopul sta mult pe rosu.
    Calatorii alearga intr-o parte sau in alta, pt ca autobuzele nu deschid usile doar in dreptul statiei. Cel putin de doua ori am luat plasa: autobuzul “meu” era departe in coloana, a deschis usile pe la Simon Bolivar, credeam ca mai opreste si in statia “normala”, dar, ca sa nu piarda verdele, nu a mai oprit!

    Da repete, nu soferii RATB sunt principalii vinovati pet traficul din Capitala, nici macar stict pet aspectele legate de transportul public …

  • hm

    Din fericire, întîlnesc multe exemple de comportament bun, foarte omenos din partea personalului Regiei.
    Firește că sunt arareori promovate.

    • În general, indiferent de domeniu, se mediatizează comportamentul ilegal sau imoral (probabil cel mai bun exemplu e Jandarmeria). E normal că la RATB sunt şi şoferi care trag lângă bordură dar majoritatea covârşitoare a şoferilor opreşte maşina pe banda 1, fără să tragă de volan la staţie. Eu cu bicicleta încap lejer printre autobuzul din staţie şi bordură, or asta nu ar trebui să se întâmple (adică eu nu ar trebui să încap acolo, maşina ar trebui să fie lângă bordură). La fel şi cu cârdurile de autobuze, când unii şoferi deschid uşile înainte de staţie şi nu mai opresc după aia în staţie, că ,,Ce, eu să alerg după ei? Să alerge ei după autobuz” (exprimare auzită de la un şofer). Instrucţiunile de serviciu – deşi cred că încă se mai găsesc pe site-ul RATB – nu sunt respectate aproape în nicio privinţă. Când aţi văzut voi autobuz să oprească pe traseul de acces/retragere? Mai nou şi troleibuziştii au început să fenteze regula asta (e al dracu’ de frustrant să stai la 23 în faţa Gării de Nord şi să nu mai oprească troleul pe motiv că se retrage, chiar dacă tu locuieşti lângă depou).

  • HM

    … unii mai pun la mișto și o plăcuță cu „defect“ și atunci sunt acoperiți, nu au voie să ia călătorii.

  • Cristian Ioan

    @Dr2005,
    Este perfect firesc!
    “indiferent de domeniu, se mediatizează comportamentul ilegal sau imoral” -comportamnetul normal este de la sine inteles, iar exemplele realemnte pozitive sunt rare, si si mia rar sunt mediatizate …
    Asta-i valabil si pentru soferii de taxi, nu ati vazut pe bloguri cum dupa o relatare perfect veridica a unui incident grav, apar NUMAI relatari negative, si se exagereaza, sunt prezentati TOTI taximetristii intr-o lumina extrem de rea. Din fericire, NU este chiar asa in realitate!
    de acord, NU ar trebui sa lasa spatiu ca sa “incapa lejer” o bicla!

    “Ce, eu să alerg după ei? Să alerge ei după autobuz” – nu, nu toti fac asa! Dupa ce m-am “ars” cu unul care oprise FOARTE departe de statie, dar nu a mai oprit, ieri dimneata am mers mult dupa un 301 care oprise departe. M-am urcat, autobuzul a pornit … apoi a oprit si deschis usile si in statia “legala”!

    “Când aţi văzut voi autobuz să oprească pe traseul de acces/retragere?”
    Exact, asta ESTE “al dracu’ de frustrant”!!!
    Cu placuta cu „defect“ nu ai ce face, daca est real, NU AU VOIE să ia călători, dar daca se retrage la garaj/ depou, ceea ce este firesc la anumita ora, de ce nu ia pasageri!?

    Exceptia o reprezenta, la finele anilor ’90, tramvaiul 1 (sau cum ii zicea pe atunci celui cu traseu circular). Era avantajos pentru mine – stau aproape de depoul DUdesti, si stiam ca, si atunci cand se apropie “ora stingerii”, ultimul tramvai merge inevitabil la depou, deci ma duce acasa …

  • HM

    Eheiii, când îmi aduc aminte de vremurile când, la vreun capăt de linie mai suburban, oamenii puneau mână de la mână și plăteau șoferului de autobuz să îi ducă încă niște kilometri în plus până la ei în sat….

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>