despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

pentru tramvaiul 27 în Ghencea

Cartierul Ghencea nu are o legătură bună cu restul oraşului – ştie toată lumea. Autobuzul 385 se chinuie groaznic să-şi facă loc pe bulevardele Ghencea şi 13 Septembrie.

De aceea e nevoie de un tramvai care să meargă bine şi să vină des pe-acolo. Tramvaiul actual 47 este ridicol – vine la juma’ de oră!

Singura soluţie practică (luînd în calcul şi lipsa tramvaielor, şi reţeaua de linii) este modificarea traseului actual al lui 27.

27 merge, astăzi, din Titan la Unirii, pe ruta Policolor – P-ţa Titan – Dristor – Dudeşti – Mărăşeşti – 11 Iunie – Regina Maria (Coşbuc) – Unirii.

27 ar trebui – şi ar putea – merge pe ruta Policolor – P-ţa Titan – Dristor – Dudeşti – Mărăşeşti – Filaret – Trafic Greu – 13 Septembrie – Ghencea.

Locuiţi în Ghencea şi vă interesează? Scrieţi la RATB.

Vi se pare o idee bună? Strîngeţi semnături de la prieteni, de la vecinii de scară pe o scrisoare, pe o petiţie – şi trimiteţi-o la RATB.

Nimeni nu ştie cum anume hotărăşte RATB modificarea unei linii. Chipurile, la solicitarea unui număr mare de cetăţeni. Ce-nseamnă asta – 100 de oameni? 121? 300?

Treaba e că RATB nu face nimic dacă nu-i ceri. Şi dacă-i ceri, n-ai nimic de pierdut – poţi primi un refuz politicos, în cel mai rău caz.

Aşa că n-are de ce să vă pară rău dacă încercaţi.

Eu unul voi sprijini cît pot de mult linia 27 în Ghencea.

———————-

detalii, pe forumul Metrou Uşor | o idee utopică despre legăturile Rahova / Ghencea cu centrul, aici.

12 comments to pentru tramvaiul 27 în Ghencea

  • Dan

    Pe vremuri exista un macaz suplimentar la Rahova/Trafic greu care putea fi folosit de tramvaie pe directia Ghencea – Unirii – direct pe Cosbuc, fara ocolirea pe la Filaret. Ca pe harta e evident ocolul un pic ilogic printr-o zona slab populata. Desi daca incepem discutia pe criterii de optimizare a transportului descoperim imediat cat de prost gandite sunt rutele in general in Bucuresti – adica ele poate erau bune la nivel de 1980 insa acum e nevoie de o regandire generala a lor. Din pacate in Romania lucrurile bune au fost tot timpul impuse de sus in jos, cu minim de dezbatere; sa asteptam urmatorul cap luminat la primarie?

  • hm

    pe vremuri… pe vremuri puteai face şi stînga pe Trafic Greu, venind din Cartierul Rahova.
    E o inerţie fantastică în transportul public.
    Cu toate astea, hai să vedem multe dintre liniile de tramvai considerate azi ‘istorice’ sînt, de fapt, creaţii şi adaptări ale anilor 80 – mă refer la 34, la 35, la 41…
    pentru că liniile cu adevărat istorice, care au fost create organic odată cu dezvoltarea oraşului, nu mai există.
    Priveşte indicativele tramvaielor: unde sînt liniile 1, 2, 3, 4 (traseul vechi), 6, 9, 10, 13, 15, 18? Acelea erau corespunzătoare unor trasee care azi ar fi fost foarte utile!

    Regia de transport zici că-i de capul ei. Nu ar fi normal ca necesităţile de transport să fie stabilite de Primărie, în urma sondajelor şi studiilor? Ba da.

  • hero(dot)com

    Sunt de acord cu Dan, pentru ca ar fi mult mai scurt catre Unirii, si as folosi pentru asta inutilul 47[care e dublat de 25 si de 11] care nu face decat sa dea ocol la Drumul Taberei. Nici schimbarea lui 27 dupa ideea ta nu ar strica deloc, facand o legatura foarte buna est-vest.

  • hm

    ar fi logic ca tramvaiul din Ghencea sa mearga la Unirea, dar macazul de la Trafic Greu/Rahova ar ucide traficul auto, iar introducerea inca unei linii de tramvai cu frecventa ridicata ar sugruma capatul de linie 32 de la Unirii.
    varianta a doua, cu ocolire pe Trafic Greu, Filaret, 11 Iunie e prea lunga si prea intortocheata. plus ca nici strada11 Iunie nu face fata mai multor tramvaie.

  • Orice traseu se va introduce şi oricum se va chema, e mare NEVOIE de o linie care să asigure transbordare cu 11 spre Berceni şi 32 spre Unirii. Traficul auto din zonă, în ciuda ,,asigurărilor” date de şefa de la relaţii cu publicul RATB, pur şi simplu nu permite legături rapide cu autobuzul, oricâte maşini ar trimite RATB-ul pe 122, 173 şi 385.
    Eu am deja 3 plângeri pe tema asta la RATB, urmează şi a 4a… deşi mereu primesc răspunsul cu ,,folosiţi autobuzele” şi ,,traseul tradiţional al liniei 11 este între Giuleşti şi Berceni”. Asta contează la RATB: tradiţia! Ce dacă toate fabricile şi uzinele sunt praf (la propriu), iar fluxurile de călători s-au modificat? Ei circulă pe aceleaşi trasee din anii ’80, modificate doar de interesele vreunui patron de hypermarket cu prieteni prin primărie.

  • hm

    mă seacă atitudinea asta a RATB. Dacă ţin atît la traseele tradiţionale, să înfiinţeze 1, 2, 3, 6, 10! Nu?
    În fine. să văd ce iese cu Ghencea asta…

  • Florin

    Si? Ce a iesit? Nu au gasit nicio linie traditionala care sa mearga de la Ghencea la Unirii si au renuntat? Penibil!
    Eu m-am lasat de sportul asta (reclamatii la RATB) pentru ca isi bat joc. Nu am primit nicun raspuns multumitor, numai vorbarie goala.

  • După 4 sesizări nu a ieşit nimic, urmează a 5a şi strângerea de semnături.

    E clar că RATBul îşi bate joc de călători în general (nu doar de cei care fac reclamaţii). Pe de altă parte, nu ne costă nimic trimiterea unui mail la RATB, mai ales că sunt obligaţi de Legea 544/2001 să răspundă.

  • hm

    din moment ce asta ne-a rămas de făcut, asta facem: îi batem la cap. Şi o să-i batem la cap bine. Şi o să-i batem la cap pînă cînd vor face ce vrem noi.
    Pentru că noi avem dreptate, şi noi avem nevoie de legătura asta.

  • SGV

    Cel mai criminal traseu este al tramvaiului 11…intre Piata Sudului si Eroii Revolutiei distanta se parcurge in 50 minute…datorita nesimtitilor care stau pe linia de tramvai la coada

  • florin

    Sa vezi cum e sa-l astepti pe 11 atunci cand nu sunt nici masini pe linie,nu se lucreaza la carosabil si traseul e asa de liber ca se vede la 3 statii distanta.Unde?Pe Giulesti!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>