despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

cu 11

Se face acuş o lună de cînd Regia de transport a dat drumul tramvaiului 11 pe sub Pasajul Basarab, înspre Giuleşti. Am tot zis că o să merg şi eu cu 11, să văd – după atîta vreme – cum se circulă pe la APACA, prin Grozăveşti…

Aşa că săptămîna trecută, două dimineţi la rînd, l-am luat pe 11 de la intersecţia Trafic Greu cu Rahova; de fiecare dată era destul de gol; am găsit loc după o staţie.

Chestia e că deşi am plecat de-acasă fix la aceeaşi oră, într-o zi am făcut cu 20 de minute mai mult pe drum. În prima zi am prins tramvaiul din fugă, iar a doua zi l-am pierdut: aşa că am stat mai bine de 10 minute după următorul; şi orele înaintînd, am prins ambuteiaje mai mari pe Vasile Milea, aşa că am mai pierdut 10 minute…

Linia de pe Trafic Greu e reparată de vreo patru ani, aşa că se merge bine; cu toate astea, simţi că de-abia te mişti; n-a fost semafor pe care să nu-l prind – zici că vatmanii o fac dinadins, deşi nu-i tot timpul aşa; pur şi simplu sînt siliţi să piardă vremea pe traseu, ca să păstreze distanţa dintre vagoane.

Pe Trafic Greu e mare delăsare şi paragină. Se mai demolează cîte-o clădire, cîte-un depozit, e plin de bălării şi toată lumea aşteaptă să treacă criza şi să construiască mult şi prost birouri şi blocuri de locuit.

Între Răzoare şi Ho-Şi-Min maşinile se bagă pe linia de tramvai după cum au chef, exact ca-n vremurile bune – şi după ce coteşti înspre APACA e la fel.

De cînd n-am mai fost pe la APACA lucrurile s-au schimbatără: clădirile din faţă, de la stradă, ale fabricii s-au transformat în ceva numit Cotroceni Business Center: încă un loc în care-ţi poţi închiria birouri şi care provoacă trafic aiurea – cum se întîmplă şi la Electromagnetica.

Şaormeriile dupe colţ au rămas, fireşte.

Pe terenul de pe Iuliu Maniu, ăla de peste drum de APACA, unde s-au demolat halele Pumac şi Montero nu s-a construit nimic; e un maidan urît.

Coborînd înspre Regie, vezi bine PASAJUL; cît eşti departe, ţi se pare frumos. De-aproape n-are cum să-ţi placă: doar stîlpi, beton, întuneric, umezeală; iar tramvaiul trece printr-un soi de defileu gri de beton.

Staţia de la Regie, aceea între Grozăveşti şi intersecţia cu Plevnei, nu mai e; tramvaiul merge de-a dreptul printr-o parte din fosta parcare de la Carrefour Orhideea.

Mai e ceva de lucru la Pasaj. Tramvaiul 12 nu ştiu cînd se va reînfiinţa pînă la Gara Basarab, pentru că deocamdată acolo este inima şantierului.

N-am stat să fac poze, fiindcă nu-i nimic în plus de pozat: găsiţi tot ce vreţi la Marian Andrei, de unde am şi poza de mai sus.

Ce concluzie, deci? Deocamdată e clar că 11 merge aşa, experimental, să se obişnuiască lumea cu tramvaiul prin zona pasajului. Se simte că nu e de încredere şi că nu-ţi poţi face programul în funcţie de el; e frustrant că nu are peste tot culoarul lui şi că nu are timpi dedicaţi aşa cum trebuie la traversarea intersecţiilor.

E bine că 11-le circulă, e bine că 178 şi 105 circulă şi ele, e bine că mai e doar puţin şi-i totul gata; dar, altfel, e urît, e noroi, îs maidane peste maidane.

11 comments to cu 11

  • mai e de pozat! :)) eu am pozat cand inca era verde afara si am remarcat ca unele tevi de scurgere dau fix peste bretelele de subtraversare. in cel putin 4 locuri. sper ca alea sunt infundate altfel vom avea turturi surpriza in asteptarea unor parbrize delicate 🙂

  • si ar trebui pozat sediul politiei CF de peste drum de Regia Tutunului – asi Brico. breteaua de coborare pe Giulesti nu va fi in veci operationala daca n-o sa demoleze cladirea aia neoromaneasca. oricum trecerea din Plevnei in Giulesti printre aceasta bretea si calea de rulare a tramvaiului e cam o aventura, mai ales daca te prinde un 178 in paralel …

  • hm

    n-am văzut, e drept, scurgerile alea; le-am văzut pe cele care dau peste viitorul spaţiu verde, unde se fac nişte gropi mari pline cu noroi.
    Poate o să pună nişte burlane, cum am mai văzut şi la alte pasaje.

    din cîte ştiu, nu se demolează clădirea aia. Cam nasol, deci.

  • Am mers cu 11 si am fost incantat de perspectiva de a sunta 41. Deja iubesc acest tramvai in ciuda faptului ca merge “ca dupa mort”. Astept cu nerabdare sa se dea drumul la tramvaie si pe pod astfel legandu-se Rahova de P-ta Victoriei. Cat despre pod pariez ca in maxim 3 ani va fi plin de grafitti si un cuib de aurolaci, prostituate … crem de la crem cum s-ar zice 😉

  • > De-aproape n-are cum să-ţi placă: doar stîlpi, beton, întuneric, umezeală; iar tramvaiul trece printr-un soi de defileu gri de beton.

    Pentru oricine a traversat doar si o data pe jos Podul Grant asta nu e nimic nou. D-aia nu-inteleg de ce goana asta dupa construirea de pasaje supra-terane in Bucuresti, practic nu facem sa cream zone moarte in plin Bucuresti, de parca blvd. Victoriei Socialismului n-ar fi fost de ajuns.

  • hm

    da, poţi integra multe lucruri într-un oraş, dar un pasaj, cam greu.
    Se vorbea la un moment dat despre un restaurant sus, pe stîlpii cei mari.
    Măcar de i-ar deschide curioşilor, cîndva.

    De sus arată bine. De jos n-are cum. Chiar n-are.

  • la pasaj oricum erau prostituate, peste drum de primaria sector 6, sordid …
    am intrat insa ca sa anunt un fel de leapsa caci ma gandeam la comentariile legate de spatiile reziduale de sub acest pasaj si de inhibarea inevitabila a pietonilor in astfel de zone

  • hm

    adrian, pietonii pe care i-am văzut eu pe sub pasaje se deschid la pantaloni şi-şi fac treaba fără nici o inhibiţie.

    Lăsînd gluma la o parte, întîi îţi mulţumesc pentru articol, şi apoi mă apuc cît de repede să mă gîndesc la un răspuns!

  • domne poate facem ceva impreuna, tu cu traseul si eu cu ce pot :)…sa discutam, zic…

  • hm

    păi să discutăm – azi şi ieri am cam fost luat cu treburi, dar te găsesc mîine pe mail.
    Să ne unim forţele, intelectuali şi oameni ai muncii de la oraşe şi sate!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>