Se face acuş o lună de cînd Regia de transport a dat drumul tramvaiului 11 pe sub Pasajul Basarab, înspre Giuleşti. Am tot zis că o să merg şi eu cu 11, să văd – după atîta vreme – cum se circulă pe la APACA, prin Grozăveşti…
Aşa că săptămîna trecută, două dimineţi la rînd, l-am luat pe 11 de la intersecţia Trafic Greu cu Rahova; de fiecare dată era destul de gol; am găsit loc după o staţie.
Chestia e că deşi am plecat de-acasă fix la aceeaşi oră, într-o zi am făcut cu 20 de minute mai mult pe drum. În prima zi am prins tramvaiul din fugă, iar a doua zi l-am pierdut: aşa că am stat mai bine de 10 minute după următorul; şi orele înaintînd, am prins ambuteiaje mai mari pe Vasile Milea, aşa că am mai pierdut 10 minute…
Linia de pe Trafic Greu e reparată de vreo patru ani, aşa că se merge bine; cu toate astea, simţi că de-abia te mişti; n-a fost semafor pe care să nu-l prind – zici că vatmanii o fac dinadins, deşi nu-i tot timpul aşa; pur şi simplu sînt siliţi să piardă vremea pe traseu, ca să păstreze distanţa dintre vagoane.
Pe Trafic Greu e mare delăsare şi paragină. Se mai demolează cîte-o clădire, cîte-un depozit, e plin de bălării şi toată lumea aşteaptă să treacă criza şi să construiască mult şi prost birouri şi blocuri de locuit.
Între Răzoare şi Ho-Şi-Min maşinile se bagă pe linia de tramvai după cum au chef, exact ca-n vremurile bune – şi după ce coteşti înspre APACA e la fel.
De cînd n-am mai fost pe la APACA lucrurile s-au schimbatără: clădirile din faţă, de la stradă, ale fabricii s-au transformat în ceva numit Cotroceni Business Center: încă un loc în care-ţi poţi închiria birouri şi care provoacă trafic aiurea – cum se întîmplă şi la Electromagnetica.
Şaormeriile dupe colţ au rămas, fireşte.
Pe terenul de pe Iuliu Maniu, ăla de peste drum de APACA, unde s-au demolat halele Pumac şi Montero nu s-a construit nimic; e un maidan urît.
Coborînd înspre Regie, vezi bine PASAJUL; cît eşti departe, ţi se pare frumos. De-aproape n-are cum să-ţi placă: doar stîlpi, beton, întuneric, umezeală; iar tramvaiul trece printr-un soi de defileu gri de beton.
Staţia de la Regie, aceea între Grozăveşti şi intersecţia cu Plevnei, nu mai e; tramvaiul merge de-a dreptul printr-o parte din fosta parcare de la Carrefour Orhideea.
Mai e ceva de lucru la Pasaj. Tramvaiul 12 nu ştiu cînd se va reînfiinţa pînă la Gara Basarab, pentru că deocamdată acolo este inima şantierului.
N-am stat să fac poze, fiindcă nu-i nimic în plus de pozat: găsiţi tot ce vreţi la Marian Andrei, de unde am şi poza de mai sus.
Ce concluzie, deci? Deocamdată e clar că 11 merge aşa, experimental, să se obişnuiască lumea cu tramvaiul prin zona pasajului. Se simte că nu e de încredere şi că nu-ţi poţi face programul în funcţie de el; e frustrant că nu are peste tot culoarul lui şi că nu are timpi dedicaţi aşa cum trebuie la traversarea intersecţiilor.
E bine că 11-le circulă, e bine că 178 şi 105 circulă şi ele, e bine că mai e doar puţin şi-i totul gata; dar, altfel, e urît, e noroi, îs maidane peste maidane.
mai e de pozat! :)) eu am pozat cand inca era verde afara si am remarcat ca unele tevi de scurgere dau fix peste bretelele de subtraversare. in cel putin 4 locuri. sper ca alea sunt infundate altfel vom avea turturi surpriza in asteptarea unor parbrize delicate 🙂
si ar trebui pozat sediul politiei CF de peste drum de Regia Tutunului – asi Brico. breteaua de coborare pe Giulesti nu va fi in veci operationala daca n-o sa demoleze cladirea aia neoromaneasca. oricum trecerea din Plevnei in Giulesti printre aceasta bretea si calea de rulare a tramvaiului e cam o aventura, mai ales daca te prinde un 178 in paralel …
n-am văzut, e drept, scurgerile alea; le-am văzut pe cele care dau peste viitorul spaţiu verde, unde se fac nişte gropi mari pline cu noroi.
Poate o să pună nişte burlane, cum am mai văzut şi la alte pasaje.
din cîte ştiu, nu se demolează clădirea aia. Cam nasol, deci.
Am mers cu 11 si am fost incantat de perspectiva de a sunta 41. Deja iubesc acest tramvai in ciuda faptului ca merge “ca dupa mort”. Astept cu nerabdare sa se dea drumul la tramvaie si pe pod astfel legandu-se Rahova de P-ta Victoriei. Cat despre pod pariez ca in maxim 3 ani va fi plin de grafitti si un cuib de aurolaci, prostituate … crem de la crem cum s-ar zice 😉
… subscriu!
> De-aproape n-are cum să-ţi placă: doar stîlpi, beton, întuneric, umezeală; iar tramvaiul trece printr-un soi de defileu gri de beton.
Pentru oricine a traversat doar si o data pe jos Podul Grant asta nu e nimic nou. D-aia nu-inteleg de ce goana asta dupa construirea de pasaje supra-terane in Bucuresti, practic nu facem sa cream zone moarte in plin Bucuresti, de parca blvd. Victoriei Socialismului n-ar fi fost de ajuns.
da, poţi integra multe lucruri într-un oraş, dar un pasaj, cam greu.
Se vorbea la un moment dat despre un restaurant sus, pe stîlpii cei mari.
Măcar de i-ar deschide curioşilor, cîndva.
De sus arată bine. De jos n-are cum. Chiar n-are.
la pasaj oricum erau prostituate, peste drum de primaria sector 6, sordid …
am intrat insa ca sa anunt un fel de leapsa caci ma gandeam la comentariile legate de spatiile reziduale de sub acest pasaj si de inhibarea inevitabila a pietonilor in astfel de zone
adrian, pietonii pe care i-am văzut eu pe sub pasaje se deschid la pantaloni şi-şi fac treaba fără nici o inhibiţie.
Lăsînd gluma la o parte, întîi îţi mulţumesc pentru articol, şi apoi mă apuc cît de repede să mă gîndesc la un răspuns!
domne poate facem ceva impreuna, tu cu traseul si eu cu ce pot :)…sa discutam, zic…
păi să discutăm – azi şi ieri am cam fost luat cu treburi, dar te găsesc mîine pe mail.
Să ne unim forţele, intelectuali şi oameni ai muncii de la oraşe şi sate!