despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Case căzute 267 – Str. George Georgescu 18

O casă pe care-am văzut-o de zeci de ori, pe cîte și mai cîte străzi, prin toate cartierele vechi: nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar drăguță!

Și – din păcate – o poveste pe care-am auzit-o de prea multe ori: paragină, uitare, decădere.

E pe fosta Cale a Rahovei (redenumită după Revoluție), pe bucata mai spălată dintre Justiției și 11 Iunie. Poartă și vechiul număr (62) și mai și păstrează o plăcuță pe care se mai ghicește că – heeei, demult – proprietarul era abonat la serviciul ridicării gunoaielor…

mai multe despre Case căzute

9 comments to Case căzute 267 – Str. George Georgescu 18

  • Ando

    Acum, toată chestia e să nu se ajungă la o “renovare” de genul celei de la casa vecină de la nr. 16.

    https://www.google.com/maps/@44.4246797,26.0942365,3a,39.1y,10.95h,95.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVstrjU-k0NunjsGmAjOxXg!2e0!7i13312!8i6656

    Oricum, zona “se mişcă”. Am văzut că pe colţul Justiţiei cu George Georgescu, s-a deschis un şantier, de asemenea-chiar pe Justiţiei- pe lângă fosta Ascensorul, s-a ridicat o noua clădire, destul de reuşită. Mai sus, se ridică un blocuşor şi pe Gladiolelor, în spatele fostului restaurant Bumbeşti… Plus scandalul cu posibila demolare a fostei școali de fete “Doamna Elisabeta Ştirbey”…

  • Filip

    Zona se mișcă, dar riscă să se piardă cu toate scurtăturile găsite de arhitecți. Un plan urbanistic care să presupună pietonalizarea câtorva străzi, crearea unui coridor de acces sigur de la metrou și restrângerea accesului pe Regina Maria (în favoarea transportului public) ar putea crea un centru vechi alternativ în jurul Mănăstirii Antim și al Mitropoliei, poate chiar până spre Parcul Carol și Radu Vodă.

  • hm

    Încep să cred că fiece zonă are nevoie de cîte o stradă-două cu restricții auto.
    Pînă una-alta, observ cum instituirea de sensuri unice aparent eliberează ceva spațiu și pune ceva ordine în viețuirea locuitoruilor. Reversul medaliei e că pe străzile cu sens unic se circulă prea repede, odată cu siguranța că nu-ți vin mașini din față.

  • Filip

    În general, viteza mașinilor e direct proporțională cu lățimea carosabilului. Soluția (de bun simț) pe străzile laterale ar fi mutarea mașinilor parcate de pe trotuar pe carosabil.

  • hm

    empiric, cu cît e drumul mai liber în față, cu atît îi dă șoferul talpă.

  • Ando

    @adrian:Nu ştiu de ce edilii noştri se feresc ca de dracul de realizarea acestui gen de limitatoare de viteză, mai ales pe aleile dintre blocuri 🙁

  • Filip

    Posibil să nu reziste vandalilor… Văd că doar alea haiducești din ciment de pe străzile din Ferentari fac față.

  • hm

    Rezistă la multe, mai puțin la de’zăpezire.
    Dacă sîntem curioși, o să vedem că în ultimii cîțiva ani nu s-au înlocuit cele stricate.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>