despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

şi ca să închei

…cu articolele generale privind transportul în comun, mi se pare normal să vă spun ce cred eu că trebuie să se întîmple în următorii 10 ani – ca să ajungem să putem lăsa maşina acasă şi să mergem civilizat cu RATB.

  • o strategie de dezvoltare a transportului în acord cu planurile de dezvoltare a oraşului. Ca să nu ne mai pomenim cu pasaje şi bulevarde noi unde nimeni nu ştie ce o să circule.
  • Bucureştiul e un oraş destul de mic, aşa că e dreptul fiecărui cetăţean din fiecare cartier să poată ajunge direct la Gara de Nord, în Piaţa Unirii şi în cel puţin două din următoarele locuri: Romană, Universitate, Victoriei.
  • Dezvoltarea reţelei de tramvai şi ieftinirea biletului de tramvai. Nu e transportul electric mai ieftin? Fiindcă tot vorbim zilele astea de scumpirea transportului, să se scumpească doar biletul de autobuz – n-ar fi normal?
  • Crearea de linii de autobuz prin cartiere, pentru a aduce transportul public mai aproape de oameni.
  • Abonamente diferite pentru cei care merg la orele de vîrf şi pentru cei care merg în afara orelor de vîrf (descurajarea pensionarilor să folosească transportul în comun) şi împărţirea zonei Metropolitane pe zone de tarifare clare.

14 comments to şi ca să închei

  • Radu

    Si as mai adauga eu:
    -sistem de transfer metrou-RATB(gen sa nu platesti de 2 ori cand schimbi sistemul)

    -contopirea RATB-Metrorex sub autoritatea primariei si transformarea lor in serviciu de utilitate publica, impiedicand grevele. Astfel cand se strica un metrou sa intervina ratb cu shuttle buses.

  • (O parte din strategia de trafic necesara in Bucuresti )
    Si eu:
    1. Doar la orele de varf 7-11am si 16-20.00, acolo unde avem doar doua benzi pe sens: Banda 1 cu prioritate (repet, LA acele ORE DE VARF) pentru autobuze, trolebuze, taxi.
    2. Indiferent de ora, acolo unde avem TREI benzi pe sens: Banda 1 cu prioritate (de la ora 6 am. pana la ora 22.oo ) pentru autobuze, trolebuze, taxi.
    3. Exista multe bulevarde cu prea multe benzi pe sens. Se pot reconfigura cedand transportului in comun, pietonalului si biciclistilor.
    4. Pe anumite artere poate fi indrodus UN SINGUR fir pe sens cu eventuale alveole de retragere, stationare scurta pentru taxi, salvare sau politie.
    In prezent, traficul auto+Ratb+metrou e lasat de izbeliste, este NEORGANIZAT, nu exista o coordonare comuna. Toata lumea se amensteca cu toata lumea. Fiecare cu FEUDA lui. Orasul Bucuresti este capturat de Feude meschine care franeaza dezvoltarea pe termen lung si alunga investitorii si turistii.
    La semafor, la ore de varf, stau pe prima banda, zeci de Land Rovere mari cat o jumate de autobuz, cu un singur sofer. In spate, la coada, autobuze blocate cu sute de oameni. Cat o sa stam asa cu mainile in san? trebuie facute presiuni sa puna si ei osul la treaba. Avem atatea petitii online INUTILE si iesiri in strada pentru monumente, foarte bine. Pe cand o iesire, o pichetare, o mediatizare (nu neaparat in numar mare) in strada cu pancarte filmate de televiziuni cu situatia din transportul Bucurestean.
    ps. am masina, am bicicleta, am picioare, platesc taxe pentru acest oras vreau sa vad o minima organizare, vreau sa ma deplasez organizat.

    http://www.dex-online-ro.ro/cautari/organizare.htm

  • hm

    dragă Mike, trebuie şi cineva care să dea amenzi şi care – mai ales – să ştie să spună cît e ceasul…

    Organizarea pleacă şi de sus, şi de jos; şi de la administraţie, şi de la cetăţean; cerem organizare, rigoare, proceduri şi respectarea lor dar nu sîntem în stare să le şi oferim.

  • Tudor

    Eu sunt mai modest:
    1. Mai multe locuri în mijloacele de transport mai ales la orele de vârf – dacă trebuie să vină din minut în minut să vină, să fie (re)introduse autobuzele/troleibuzele “cu burduf”(care sunt preferate în multe orașe europene).
    2. Mai multă curățenie – să spele/ curețe tramvaiele/autobuzele înainte să le dea drumul într-o nouă cursă, sau măcar la începutul/sfârșitul zilei (25-ul, 8-ul sunt atât de mizere/prăfuite încât tb să te îmbraci în salopetă dacă mergi cu ele)
    3. Un mod de semnalizare a traseului/stației următoare în toate mijloacele de transport. Da, știu că pe merțane sunt real time GPS visualization systems și alte tichii de mărgăritar d-astea dar în tramvaiele cu care merg eu la serviciu e de obicei doar o bucată de placaj pe care scrie “se retrage la depoul Militari”… Aș fi foarte bucuros dacă ar fi doar numărul tramvaiului și lista stațiilor (corectă pentru sensul de mers).
    4. În fiecare stație traseele /lista stațiilor pentru fiecare mijloc de transport care oprește în stația respectivă.
    5. Un mod de cumpărare a biletelor la orice oră (automate în stații/mijloace de transport).
    6. Implicarea RATB-ului în eliminarea/ridicarea mașinilor care parchează pe trotuar exact în stație (ocazie pentru șoferii de autobuz să oprească cu ușile exact în dreptul mașinilor respective). Este ridicol să vorbești de transport civilizat când vezi zeci de oameni cum se chinuie să urce/coboare în autobuze strcurându-se pe lângă aceste dovezi de absență totală a legii.
    … 10 ani – 6 dorințe “normale” – oare de ce mă îndoiesc că se vor împlinii?

  • hm

    mijloacele de transport trebuie să vină des – dar să şi meargă mai repede.

    Restul dorinţelor – legate de curăţenie, informare, exploatare sînt atît de simple şi de bun-simţ, încît te miri de ce nu se aplică deja. Ţi se dovedeşte continuu că cetăţeanul e ignorat şi dispreţuit.

  • dan

    Si eu zic ca mai multe autobuze Rocar sunt mai bune decat cateva Mercedes. cu cat sunt mai multe, cu atat merg mai repede, ca se decongestioneaza un pic traficul. Si, bineinteles, treaba cu harta traseului in statii. Orarul nu stiu cat de util ar fi la cat de haotic e traficul in Bucuresti.

    Si inca ceva…. un oras destul de mic??? Dupa ce standarde? E cat Parisul, nene! (daca nu punem suburbiile, evident, dar e :)).

  • hm

    Mie tot mic mi se pare!

  • tudor

    “http://b365.realitatea.net/news/ratb-afectat-de-criza-10-din-autobuze-au-fost-scoase-de-pe-trasee-din-cauza-cererii-scazute/”
    se pare că RATB-ul ascultă nevoile cetățenilor…doar că ajunge la concluzii un pic diferite.

  • Salut,

    Abia azi am dat de site si am inceput sa devorez articolele invers cronologic.
    Sunt multe de spus, dar o nelamurire mai frapanta am acum. Care e faza cu descurajearea pensionarilor de a folosi transportul public? Ori sunt cei mai vivace dintre noi si poa sa mearga si cu bicicleta, ori au bani de benzina berechet, ori ii da pensia afara din casa si sunt doar niste zgirciti care pot sa scoata Cristaxi din faliment? Poate iti faci tim si ma lamuresti si pe mine cum se pupa asta cu pensionarii cu restul conceptiilor de pe blog care par intr-adevar europene.

  • hm

    ocazia este binevenită să clarific că mă gîndesc la încurajarea pensionarilor de a folosi transportul public în afara orelor de vîrf; nu pentru a aduce mai mulţi bani Regiei de transport, ci pentru a eficientiza gradul de ocupare a mijloacelor de transport.
    Gratuităţile pentru cei în vîrstă (şi nu neapărat pentru pensionari) se aplică aproape peste tot în Europa.

    Oricum, ideea tarifării diferite în funcţie de paliere orare este greu de aplicat şi nu trebuie să dea naştere la segregări. Cum tratăm, de exemplu, pensionarii implicaţi activ în creşterea nepoţilor, care călătoresc zilnic la şcoală, la grădiniţă?

    Gratuitatea transportului este vitală pentru mulţi dintre vîrstnicii din societatea de azi.

  • As mai adauga ca autobuzele sa circule pe liniile de tramvai si sa opreasca in statiile aferente (chiar daca nu in toate). Nu stiu in ce masura, in prezent, troleele pot folosi reteaua electrica a tramvaielor dar cred ca se poate rezolva si aceasta problema.

  • hm

    Nu-s tocmai pentru autobuze pe liniile de tramvai şi nici pentru folosirea în comun a staţiilor. Tramvaiele chiar ar trebui să fie cît mai separate de trafic şi cît mai favorizate la traversarea intersecţiilor, zic eu.

  • Cred ca privesti lucrurile dintr-o perspectiva putin viciata. Din ce am vazut eu, in orase ca Vienna, Koeln, Bruxelles, Antwerp si Geneva, acolo unde exista linie de tramvai pe mijlocul strazii, daca circula autobuze o vor face-o cu precadere pe culoarul de tramvaie si statiile vor fi comune. Presupun ca asta e o caracteristica comuna in mai toate orasele Europei civilizate. Unde mai pui ca punerea statiilor impreuna se pupa destul de bine cu dorinta ta de a reduce timpii de transfer pierduti prin mersul pe jos intre statiile diferite de autobuz si tramvai.

    Mai mult chiar, vad in Bucuresti citeva locuri in care traficul autobuzelor ar fi mai descongestionat daca s-ar aplica regula asta. Unul ar fi tronsonul Clabucet-Victoriei, altul ar fi pe Stefan Cel Mare intre Pasajul Victoriei si Pasajul Obor apoi Intre Obor Si Muncii apoi intre Muncii si Big, desi mi se pare ca ultimul autobuz care ar putea sa foloseasca traseul asa este 135 si asta face stinga catre CET. Inca unul imi vine in minte usor chiar pe Soseaua Viilor intre Trafic Greu si Piata Pieptanari, si apoi pe Soseaua Giurgiului, daca mai trec 323 si 275 pe acolo.

    In plus, eu cred ca tot transportul in comun ar trebui sa aiba prioritate la trecerea prin intersectii, indiferent daca este reprezentat prin tramvai, autobuz sau troleibuz.

  • hm

    Aş nuanţa puţin, împărţind liniile de tramvai bucureştene în linii scurte şi centrale – unde într-adevăr e loc de staţii şi culoare comnue – şi linii de lungă distanţă şi de viteză (un 41, un 34, de exemplu) – unde în condiţiile actuale de dispecerizare (dacă pot spune aşa) le văd în continuare separate, pentru că altfel RATB nu va fi în stare să asigure un flux constant şi un interval stabilit de succedare între tramvaie.

    Pe Viilor şi Giurgiului linia de tramvai, chair dacă e asfaltată, este uşor supraînălţată (vreo 15 cm, cred) dar dacă se vrea – se poate.
    Dar nu se vrea, asta e. Nu avem nici acum benzi dedicate care să fie funcţionale aşa cum trebuie.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>