despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

„nu sînt bune”

Au început să vină, în garaje, primele autobuze marca Otokar. Sînt turcești – știm.

Nu știm cum o să fie. Nu știm cum o să fie la anul, peste trei, peste cinci, peste zece ani – or ține zece ani?

Nu știm!

Și, din ce nu știm mai tare, ne dăm cu părerea mai tare.

Mă feresc de păcatul ăsta. Așa cum am zis, să le vedem.

Să vedem, noi – călătorii – cum sînt. Să vedem ce zic șoferii care o să tragă de ele.

… ce mi se pare simpatic – și atît, atît de tipic – e cum cei ce zbiară mai tare că nu sînt bune sînt taman ăia care nu s-au mai suit într-un autobuz de ani și ani de zile.

4 comments to „nu sînt bune”

  • bogdan

    Nu stiu cat de fiabile si bune vor fi in timp dar specificatiile puteau sa fie actualizate anului 2018:
    – usile de la mijloc si spate sa se deschida complet in extterior prin glisare, ar fi ajutat mult mai ales la cat de pline sunt autobuzele la ore de varf.
    – platforma care permite urcare unui scaun cu rotile sa fie complet automatizata; din ce vad e acelasi sistem total ineficient de pe mercedes-urile de acum: soferul trebuie sa se dea jos, sa dea jos niste pasageri de la mijoc si apoi sa rabateze manual platforma.
    – inca nu s-a renuntat la cusca soferului care ia jumatate din spatiul de urcare prin fata; o consola de delimitare ar fi fost suficienta.

  • hm

    Și pentru cușca aia au făcut șoferii greva din 1999. Timp de cinci ani au mers fără cabină (odată cu venirea primelor DAFuri) și nu le era bine.

  • Anonymous

    Eu cred si sper ca in 18 ani calatorii s-au mai civilizat si nu mai este nevoie de cusca pentru soferi, banuiesc ca asta a fost cauza pentru care au cerut-o: calatorii care-i mai agresau cu diverse invective. Iar pe liniile problema se poate cere ajutorul politiei, jandarmeriei, pana la urma asa se face educarea, mai o amenda, fermnitate acolo unde trebuie.
    In alte tari, e drept spre vest, nu am vazut deloc conceptul de cusca.
    Iar pentru soferi mi-a disparut intelegerea de cand au solicitat si obtinut sa nu se mai monitorizeze pozitia autovehiculelor live prin GPS. Sa vedem cum va fi acum pe noile autobuze.

  • HM

    Realitatea socială din teren, din păcate, justifică existența cuștii.
    Doar că ar putea fi mai mică, cu acces din salon, fără blocarea jumătății de ușă față.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>