despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Drumul Taberei, metrou sau tramvai?

Ştiţi cartierul Drumul Taberei şi problemele lui – cele legate de trafic. Nu are metrou; nu are o legătură directă cu Piaţa Unirii; legăturile cu centrul se gîtuie pe străduţe înguste şi aglomerate; din Drumul Taberei poţi să ieşi doar pe flancuri. Din Drumul Taberei nu ai cum să ieşi cu tramvaiul înspre Centru; aşa să fi fost şi pe vremuri?

Ei bine, nici în vremurile bune – cele de dinainte de demolări – nu era tramvai în Drumul Taberei; însă puteai ajunge direct din Ghencea la Izvor – şi de acolo oriunde; cum ar fi la Unirii, la Sfînta Vineri…

Pe acea vreme tramvaiul nu mergea încă pe bulevardul Timişoara. Linia aceea a fost înfiinţată după ce a fost scos tramvaiul din Militari, de pe Armata Poporului.

Dar linia de pe bulevardul Timişoara nu rezolvă nimic pentru legătura cu centrul deoarece odată cu construirea Centrului Civic, tramvaiele au fost scoase din acea zonă, după cum se vede în situaţia actuală a transportului:

Aşadar, adio legături cu centrul. N-ai cum să ieşi din Drumul Taberei cu tramvaiul; iar tramvaiul e un mijloc de transport de mare capacitate, care poate fi tare fiabil, dacă îi faci niţel loc.

Nici construirea Pasajului Basarab nu ajută foarte tare Drumul Taberei; cu siguranţă se va putea ajunge rapid în Piaţa Victoriei, dar circulaţia pe aşa-numitul inel circular al oraşului nu va fi atît de fluentă pe cît am dori.

Aşasar, a fost proiectată o linie de metrou, ceea ce e foarte, foarte bine. Metroul merge repede şi merge departe. Metroul ar urma să servească tot cartierul Drumul Taberei şi să ajungă (în primă fază) la Eroilor – Hasdeu; apoi va fi prelungit înspre Universitate şi Pantelimon, realizîndu-se astfel şi legătura între Vestul şi Estul oraşului.

E grozav. Din păcate va dura mult pînă cînd va fi gata primul tronson. Dacă s-ar porni azi lucrările şi s-ar lucra aşa cum trebuie, primul tronson n-ar avea cum să fie gata înainte 2014. Dar lucrările nu se vor porni azi, şi nu se va lucra cum trebuie.

Metroul are o hibă: e scump de făcut şi greu de făcut. Tramvaiul are un avantaj: se face mai uşor.

Metroul are un avantaj: merge repede. Tramvaiul are o hibă: se blochează în trafic. Iar prin centru nu prea ai unde să-l bagi…

Metroul are un avantaj: nu strică peisajul. Tramvaiul are o hibă: şinele de pe mijlocul străzii sînt cam urîte…

M-am gîndit bine. Metroul clasic e singura soluţie bună pentru Drumul Taberei – şi soluţia mea; nu sînt pentru un metrou ori tramvai suspendat. Nu ştiu de ce; e o idee interesantă, dar e cam tîrziu pentru ea: avem metrou, avem tramvai, avem şi acel aşa-numit metrou uşor, poate o să avem şi ceva trenuri sub-urbane… deja sînt destule soluţii pe şine în Bucureşti.

Dar nici metroul care se va construi nu la rezolvă pe toate. Pentru că trebuie să ne mai gîndim şi la…

  • Cartierul Ghencea, care rămîne izolat de Centru, în continuare.
  • Accesul înspre Piaţa Unirii, care nu e rezolvat.
  • Metroul care va fi construit pe traseul Rahova – Colentina, şi nu va fi făcut mai devreme de 15 ani.
  • Se va construi Catedrala Mîntuirii şi oamenii trebuie să ajungă la ea, chit că ne place sau nu.
  • Se va construi bulevardul Uranus, şi tramvaiele ar putea merge direct din Rahova înspre Victoriei.

Aşa că – iată! – am făcut un plan:

Deci, un tramvai care să lege Drumul Taberei de Piaţa Unirii pe traseul  Cartierul ANL Brîncuşi – Buclă – Ghencea – 13 Septembrie – bd. Libertăţii – bd. Unirii – Piaţa Unirii – bd. Mircea Vodă – Sfînta Vineri.

Ce avantaje găsim?

  • legătură directă cu Piaţa Unirii.
  • acces facil la Catedrala Mîntuirii.
  • nod important cu traseul de tramvai de pe bulevardul Uranus.
  • posibilă mutare a traficului de tramvai din Rahova care acum se gîtuie pe Regina Maria.
  • lungirea acestei linii pe bulevardul Unirii înspre Piaţa Alba Iulia – de unde să se bifurce înspre Dudeşti şi Piaţa Muncii.

Cu ce alte proiecte poate fi legată?

  • cu prelungirea liniei 41 pînă la Şos. Alexandriei, la capătul lui 32.
  • cu lărgirea Şos. Progresului în dreptul intersecţiilor cu 13 Septembrie şi Rahova, pentru a rezolva lipsa benzilor pentru virajul la stînga şi cu montarea macazuri suplimentare pentru tramvaie.
  • cu prelungirea bd. Uranus înspre zona Giurgiului, pe traseul fostei căi ferate industriale.
  • eventualitatea construirii unei linii de tramvai pe bd. Mircea-Vodă, pentru direcţia Timpuri Noi – Şincai – Pieptănari – Giurgiului.
  • cu reînfiinţarea liniei de tramvai pe Şos. Panduri, pentru a putea duce şi tramvaiele care vin de pe Bd. Timişoara la Unirii (ideea asta ar presupune supraîncărcarea liniei de tramvai în zona Răzoare; aşa că nu cred că e fezabilă, doar am amintit-o).

Dar ce probleme deosebite presupune?

  • demolarea fîntînilor de pe bulevardul Unirii.
  • defrişarea castanilor frumoşi de pe Calea 13 Septembrie (între Puişor şi Uranus); de ăştia-mi pare cel mai rău.
  • crearea unei intersecţii bine gîndite în zona Uranus.
  • reconfigurarea intersecţiei dintre bulevardele Unirii şi Mircea Vodă. Voi reveni asupra zonei într-un articol separat.
  • reconfigurarea terminalului de la Sfînta Vineri. Mă întreb dacă construirea unui terminal subteran de tramvaie n-o fi o idee bună, pentru că ar fi prea multe tramvaie la suprafaţă, iar pentru reconfigurarea zonei Popescu are deja o idee, nu? Ca să nu mai zic că un terminal subteran ar putea avea o legătură pietonală cu o staţie pe magistrala de metrou Rahova – Obor.

28 comments to Drumul Taberei, metrou sau tramvai?

  • Cata

    Hungry,o mica corectie pe harta cu vechile trasee – pe Uranus,de la Nita Stere (intersectia cu 13 Septembrie),traseul mergea usor dreapta inspre Maior Ene,iar de acolo cobora dealul usor stanga inspre Podul Izvor,avand pe stanga Monumentul Pompierilor cu Fonteriei,urma o cladire mare a armatei,unde isi avea sediul printre altele Ansamblul Doina al Armatei,apoi o curte cu niste vile tip,strada Mihai Voda,niste cladiri,o alta strada,iar niste cladiri in fata carora era statia de tramvai si apoi strada Izvor care venea dinspre Puisor,urmand podul.La nivelul anilor 70 circulau pe Uranus 3,8,18.Imi cer scuze pentru amanunte dar am mers pe Uranus de sute de ori si pastrez destul de vie (si putin dureroasa)amintirea acelor locuri.
    Legat de posibile (si foarte necesare)trasee de tramvai gasesc foarte interesanta prelungirea lui 41 pana in Alexandriei si cred ca si celor care vor construi locuinte pe terenurile fostelor unitati militare de pe Antiaeriana le vor conveni,pentru ca practic traseul pe acolo ar trece.Poate le sugereaza cineva celor de la Armata.
    La solutia cu largirea intersectiilor 13 Septembrie si Rahova cu Trafic Greu ma gandeam si eu,sunt foarte necesare acele bretele,sincer vorbind eu as vedea chiar doua pasaje supraterane care sa traverseze Trafic Greu.
    Din cate am inteles din presa,chiar se preconizeaza prelungirea bd.Uranus pana la Gara Progresul pe traseul fostei cai ferate industriale,singura problema pe care nu stiu cum o vor solutiona va fi conexiunea cu Trafic Greu la Liberty Mall(stanga).Pe acest posibil traseu exista portiuni unde se poate circula auto – intre Toporasi si Zetarilor – iar pe alte portiuni unde s-a construit fara autorizatie se va demola.Ma gandesc chiar sa se mute liniile tramvaiului intre Razoare si Veseliei pe aliniamentul vechii cai ferate (chit ca intre Razoare si Rahova s-a ingradit – fostul Vulcan- calea ferata fiind de utilitate publica si nu particulara) si astfel sa desfinteze actuala linie pentru largirea spatiului destinat auto.Spun asta si gandidu-ma ca repunerea liniilor pe Panduri nu cred ca se va face .
    Construirea unei linii de tramvai pe Mircea Voda pana la Sf.Vineri ar reface practic fosta Cale Vacaresti.
    Dar cea mai mare problema o vad in crearea unei intersectii 13 Septembrie – Uranus.Si sa spun de ce.
    Inteleptii astia s-au apucat viguros de Catedrala (trec spre si dinspre serviciu in fiecare zi pe acolo).Si din ce vad constructia intregului complex bisericesc este extrem de aproape de Parlament,astfel incat nu vad pe unde sa treaca bulevardul.Cred ca singura posibila solutie ar fi subtraversarea curtii Parlamentului ,mai ales ca inspre Hasdeu curtea este destul de abrupta si ar necesita,pentru supratraversare,o panta destul de lunga.Si nu stiu de ce,dar am senzatia din ce in ce mai acuta ca acest asa zis bd.Uranus se va opri la Parlament,devenind de fapt un fel de expres pentru parlamentari si smecherii conexi,inspre si dinspre Palatul Victoria.Spun asta si pentru ca de la Parlament inspre Chirigiu si mai departe nu se spune nicaieri absolut nimic,asta in conditiile in care pe traseul Victoriei – Plevnei se lucreaza destul de asiduu,cel putin din vedere al demolariilor.

  • hm

    Recunosc, am reprezentat traseul vechi din zona Uranus cam prea schematic.
    În Antiaeriană e oricum plănuită construirea unui mare cartier ANL, deci cerere de transport ar fi.
    Apoi, pe Trafic Greu o să fie mari probleme legate de numărul mare de linii care ar trebui să circule, odată cu inaugurarea Basarabului. 11, 12 sau 25?, 8, poate lungirea 27 în Ghencea… multe tramvaie, mult timp pierdut la traversarea intersecţiilor… să vedem.

    Nu ştiu clar cum se va face acea legătură Uranus-Trafic Greu. Se va demola sigur în zona străzii Vistierilor, dar blocurile sînt foarte apropiate pe-acolo. O să fie urît.
    Pe Panduri nu prea văd nici eu tramvai, şi ţin minte că cei din zonă s-au opus din răsputeri ideii acum 7-8 ani.

    Eu tot cred că bulevardul Uranus se va face aşa cum trebuie, iar subtraversarea e cea mai bună idee; nu ştiu mai mult, chiar nu ştiu.

  • Cata

    In comparatie cu Rahova spre exemplu,Drumul Taberei a avut si are o retea de autobuze destul de bine gandita.Problema celor din D.T. este intersectia de la Razoare,unde Videanu vedea o rezolvare prin constructia unui pasaj(suprateran – cum dealtfel vad si la intersectia Trafic Greu cu 13 Septembrie si Rahova) .Dar cea mai buna solutie este metroul,care dupa cum vad din ultimele discutii ar trebui sa inceapa constructia.
    Mai vad prelungirea liniei lui 32 peste fantani,spre piata Alba Iulia,Muncii,Republica si de asemenea prelungirea liniei dinspre Ghencea,13 Septembrie,Puisor.Libertatii,Unirii s.a.m.d,coroborat cu ipoteticul Uranus.Practic refacerea vechii legaturi dintre vestul si estul Bucurestiului,prin Piata Unirii.

  • hm

    la metrou, deocamdată sînt contestaţii. după ce se rezolvă, ar mai dura cam juma’ de an pînă la începerea lucrărilor.

  • important este sa intelegem ca doar proiectul metroului nu va rezolva decat o parte din problema si e nevoie de o integrare si la suprafata…liniile de tramvai propuse ar veni in continuare logica a metroului

  • tudor

    Personal cred că “bucla” din Drumul Taberei este acoperită în mod satisfăcător de mijloace de transport. Eu văd mai degrabă necesar un tramvai/ceva pe Valea Oltului care să lege Timișoara cu Prelungirea Ghencea, și apoi pe prelungirea Ghencea până la strada Brașov. Plus încă două trei stații noi de RATB pe Prelungirea Ghencea spre barieră/Domnești (zonele periferice s-au tot dezvoltat dar mijloacele de transport au rămas concentrate tot pe mijlocul Drumului Taberei). Ieșirea din Drumul Taberei este gâtuită la Răzoare și în mai mică măsură la Sebastian. Dacă s-ar rezolva aceste două intersecții… visuri…

  • hm

    pe Valea Oltului nu prea s-a lăsat loc de lărgire; mare păcat.

    fără studii privind fluxurle de călători din D.T. trebuie doar să ne cam dăm cu părerea din ce vedem.

  • o dezvoltare a retelei de tramvai, cum este in cazul asta pe bucla, ar permite mutarea unor trasee de autobuz si introducerea lor acolo unde spatiul nu permite…un pic de flexibilitate

  • hm

    Odată cu metroul vor dispare şi unele din liniile de autobuz şi troleibuz din D.T. – cele spre Universitate.

  • Tudor

    Problema mea cu tramvaiul pe buclă e că-mi place să mă plimb pe acolo (e un fel de promenadă a cartierului) iar tramvaiul ar știrbii din farmecul zonei (frumusețea este evident “in the eye of the beholder”)…dar eu sunt probabil prea conservator(genul de om care s-a revoltat când au scos trandafirii de pe strada Sibiu și au amenajat spațiul într-un mod “artistic”).

    În același timp nu-mi place să merg pe jos pe Valea Oltului dar nu am încotro pentru că nu circulă nimic pe acolo deși s-a construit în prostie în ultimul timp, au apărut o mulțime de firme/restaurante/etc…. când era doar câmpul era frumos, acum e doar poluat și zgomotos.

    Prelungirea Ghencea n-a fost niciodată prea prezentabilă, de câțiva ani este foarte aglomerată iar în plus e calea de intrare în București a multor navetiști care sunt sigur că aprecia un mijloc de transport mai rapid.

    În final orice s-ar face ar fi bine făcut doar că nu prea se face nimic (vezi și ideea cu folosirea liniei ferate industriale, și atâtea altele…)

  • hm

    Ba ai dreptate, bucla e chiar frumoasă şi sînt de acord că tramvaiul ar avea un impact agresiv asupra locului.
    Mai logic ar fi să meargă pe Prel. Ghencea – Valea Oltului, cum ai zis, dar nu prea mai e loc, ăsta-i baiul…

  • Pai nu e bine! :))
    Glumesc caci trebuie sa fiu polemic dat fiind ca trebuie sa vin cu o contraoferta pe care doar o clocesc dar n-am desenat-o inca.
    1. sper ca acea catedrala inutila sa nu se faca
    2. tramvaiele dinspre Rahova catre Piata Victoriei nu stiu. Catre Piata Victoriei unde? Caci tramvaiul are nevoie de un capat sau un loc unde sa faca o bucla mai larga pentru a se intoarce.
    Aici ajung la motivatia dlui Enache expusa aseara la Ion Mincu in ce priveste axa Buzesti – Uranus: sa aduca lumea catre pustiul din Rahova. E nobila teoria insa nu stim doua lucruri: a) care lume si b) ce scop are lumea aia ca sa vina acolo. asa ajung la
    3. ceva ce deja ai spus: atat timp cat habar nu avem despre procesul migrator din si inspre DT nu avem cum sa facem prognoze corecte. Cati se duc, unde, de ce, cum i-am motiva sa ia transportul public – toate astea sunt intrebari la care nu s-a raspuns dintr-un simplu motiv. Acela ca am impresia ca nu a intrebat nimeni pana acum.

  • Filip

    „Masterplanul” din 2008 are unele date cu migraţia zilnică: http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/docs/31_01_2008.pdf (începe la pagina 108 din PDF; la pagina 176 e o matrice origine-destinaţie pe sector; datele au evoluat, dar ca idee generală probabil că sunt ok; din păcate, doar la nivel de sector).

    Legat de castanii dintre Puişor şi Uranus, există pâmânt destul în maidanul Casei Poporului. Putem trage linia de tramvai pe acolo şi salvăm castanii.

    Pe tema metroului din Dr. Taberii, aş dori să contribui la discuţie cu 2 perspective:

    a) o linie de metrou e mult mai scumpă decât una de tramvai şi presupune lucrări mult mai ample, greu de coordonat în contextul legislativ-administrativ local din Bucureşti (încă se mai lucrează la linia de metrou de la Laromet). Ar trebui să acordăm mai multă importanţă costurilor.

    b) discuţiile pe tema metroului din Dr Taberei se axează oarecum pe traseul tradiţional spre Universitate, via Răzoare. Dar, având în vedere costurile, oare se justifică o linie nouă doar pentru Dr. Taberei?
    Dacă tot facem metrou, hai să deservească o populaţie de trei ori mai mare şi să treacă prin Rahova. După ce ar drena Dr. Taberei,linia ar lua-o spre SE, spre Piaţa Rahova, ar urca spre Liberty, după care spre E până la Eroii Revoluţiei, de unde ar face joncţiunea cu M2 (Unirii-Victoriei). Nu ar fi neapărat mai ieftin, dar ar deservi o populaţie mult mai mare. Plus că pe unele porţiuni ar putea merge la suprafaţă (calea ferată veche? sau între Dr. Taberei şi Rahova?).
    Altă opţiune mai ieftină ar fi să drenăm Dr. Taberei în magistrala existentă din Militari. Scurt şi rapid.

    O schiţă aici: http://img525.imageshack.us/i/openmap.png/ (fundalul este de la http://www.openmap.ro)

  • cata

    Adrian,
    Cu scuzele de rigoare,nu stiu cine este si in ce cartier locuieste dl.Enache.Eu locuiesc in Rahova de zeci de ani si il asigur ca nu este pustiu si ca in acest cartier locuiesc oameni obisnuiti,care printre necesitatile primare au nevoie si de un transport civilizat si diversificat.
    Vechii si noii locuitori din Rahova am fost si ramanem in continuare printre cei cu accesul direct cel mai ingreunat inspre centrul orasului- Bd.Regina Maria,desi cartierul este relativ aproape de respectivul centru.Pana in 1984 existau si Calea Rahovei si vechiul Uranus,ca alternative,toate 3 pornind in evantai din intersectia de la Chirigiu.
    De exemplu ,pana in 84,tramvaiul 3 lega 13 Septembrie ,via Uranus,Izvor,Schitu Magureanu,Cobalcescu,Matache,facea stanga si traversa Titulescu inspre 1 Mai putin mai sus de iesirea din pasajul Victoria,ajungand prin Miciurin si Casin la Piata Scantei.Asadar poate sa ajunga in Piata Victorie spre vechiul 1 Mai prin spatele Muzeului Antipa (traseul suspendatului momentan tramvai 20),pana la Piata Chibrit.O varianta.
    Spun asta cu din propria experienta ,din cele traite si vazute de mine si nu din studierea unor harti vechi sau descrierilor unora.Personal cred ca realizarea acestei artere de circulatie (Uranus),dincolo de inerentele probleme care apar(demolarile facute pe picior) si mai ales prin introducerea unor linii de transport in comun,va ajuta atat la descongestionarea ,pe axa N-S,a Caii Victoriei si Bd.Magheru,cat si poate de refacere a vechiului inel al tramvaiului 26 si autobuzului 133.

  • hm

    @Adrian,
    e mai sigur că se face Catedrala decît metroul, pînă una-alta!
    Tramvaiele – de la Victoriei, înspre 1 Mai. Sau, unele, direct din Rahova la Gară.
    În Rahova e multă lume, chiar e. Şi multă lume care circulă cu maşina pentru că nu are de ales.
    @Filip,
    dacă socotim ca un tot magistrala Drumul Taberei – Pantelimon, aş zice că se justifică, că e o investiţie pentru viitor.
    Văd traseul propus de tine la fel de util, dar parte a unuia circular, mai mare.
    @Cata,
    cel mai frustrant e cînd îţi dai seama că se fac 30 DE ANI de cînd legăturile decente cu restul oraşului nu funcţionează!

  • @cata: dl prof. Enache este coautor la PUG si autor al proiectului axei Buzesti Uranus. Pustiul pe care-l evoca el se refera la zona demolarilor din jurul Vamii Antrepozite si Fabricii de bere Rahova.

  • din cate stiu este prevazuta si linia de metrou M7 Rahova-Colentina, plus inel in sud-vest, dar si asta e cu bataie luuunga :)…aici e o harta http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1008487&page=28

  • Un metrou mi s-ar parea cea mai buna si benefica investitie. Dintre toate mijloacele de transport, metroul este cel mai indicat. Fata de tramvaie sau masini are o capacitate mult mai mare, circula mai bine, nu sta in trafic. Problema este insa durata necesara pentru constructie, probabil ca dureaza macar vreo 10 ani. Oricum in mod cert ceva trebuie facut.

  • hm

    Chestia proastă cu planurile e că se tot schimbă. De pildă, linia Victoriei-Otopeni n-ar mai începe din Victoriei, ci din 1 Mai…
    Cred că nici proiectul metroului din D.T. nu e bătut în cuie.
    Dar da, trebuie făcut. Ar fi prima investiţie adevărată în transportul public din ultimii 25 de ani.

  • best

    sincer imi place articolul, dar spune-mi si mie de ce vrei sa legi drumul taberei de piata unirii si nu de universitate?Ideal ar fi( nu se va imtampla insa never) sa faci 2 magistrale de metrou:1 intre valea ialomitei si universitate si pantelimon.2 Pe sub Ghencea,13 septembrie, ocolesti parlamentul ,piata constitutiei, dupaia pe sub unirii pana la alba iulia, muncii 2 pana inspre intersectia chisinau cu basarabia.Astfel ai lega si Ghencea de Unirii cum vrei tu,si ai crea o a doua axa E-V pe sub centrul civic( sa nu uitam ca daca se va face ,speram Esplanada, va avea nevoie de metrou acel complex CLAR).Poanta e ca nu vei avea statie la unirii , pt ca deja ar fi 3 statii acolo( incluzand rahova-colentina) si vei avea statie undeva la biblioteca nationala sau la esplanada( 5-800 m de fantana de la unirii).si acoperirea centrului ar fi de vis, plus o noua legatura intre E & V.Fantanile de la Unirii nu le poti demola, e o prostie.Ca pta unirii si victoriei sunt ambele prost configurate e bine stiut,dar reconfigurarea ar presupune costuri uriase( distrugerea metroului si bagarea lui mai adanc).Dar edilii vor face ca la charles de gaulle( o tampenie) unde vor folosi strazile adiacente pt tranzitare,din lipsa spatiului.apropo, tu probabil stii mai bine ca mine , la romana e posibil un pasaj rutier( l.catargiu-magheru),sau macar un pietonal de si diferenta nu e mare daca vb de adancimea necesara.

  • hm

    la Unirii oricum se vorbeste de magistrala de Metrou Rahova – Colentina.
    Iar in Romana, in primul rand, e planuit un subteran pietonal ca la Universitate. Nu stiu nimic mai mult

  • lucian

    La romana ar trebui si pasaj pietonal si rurier,dar prioritar e clar cel rutier.Ar permite acest pasaj rutier si reamplarea statuii Lascar Catagiu in mijlocul rondului,normal sa ai accces dintr-un pasaj pietonal catre statuie ar fi senzational,dar greu de facut

  • hm

    iar se grăbesc cu planuri şi proiecte… nu au făcut nici măcar staţia de tramvai din Pasajul Victoria, unde erau deja scările construite… ce să mai zici de ieşiri noi de la metrou înspre Buzeşti. Ca lumea…

  • […] problemelor de transport in Drumul Taberei. A urmat apoi articolul meu, in care am detaliat prima propunere a lui Hungry Mole, solutia sa fiind in directa legatura cu planurile de extindere a metroului.  Asa cum era si […]

  • analnim

    @Tudor – poate un clasic tramvai romanesc V3A cu o clasica linie strica imaginea vizuala si fonica a starzii, insa daca s-ar fi construit sine nu pe sistem romanesc(multa spaga putina calitate)si ar fi tramvaie frumoase si civilzate ,nu ar fi stricat cu nimic imaginea ba chiar invers,si in + pe culoarul pe unde ar fi circulat tramvaiele(ce trebuie sa fie separat de bizonii pe masini ca 41)ar pute circula ambulantele (cu viteze mult mai mari nefiind nevoiti sa urmareasca masinile depasite).Asa ca “in the eye of the beholder” nu e valabil in cazul unui tramvai european, nu balcanic cum e acum.
    @Mihai – in cazul nostru ,e o investitie perfecta in buzunarele functionarilor din primarie si partidelor(deoarece din metrou se vor scote spagi gigantice).Referitor la capacitate – am o impresie ca te referi la tramvai exclusiv ca la tramvaiul balcanizat(din Ro)adica ala ce nu poate fi mai lung de 25m (ca V3A),insa daca ne uitam la Europa vestica ,putem intalni tramvaie cu 5 sau 7 sectii (http://tmst3.free.fr/Tramway_3694_6_mai_2006.jpg) ir cel mai lung il putem gasi la vecinii nostri in Budapesta (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Combino_Supra_2036_in_Budapest.JPG/800px-Combino_Supra_2036_in_Budapest.JPG) desi are 6 sectii are 53m ,si aste nu e limita ,pe sine poti sa pui cate sectii iti incap lnga peronul statiei.Deci faptul ca metroul e mai incapator e o chestie relativa. Iar de faptul ca sta in trafic ,asta e irasi doar varianta balcanica sta la semafor ,sunt solutii de semaforizare inteligenta ,in care trnsp.public e favorizat (lasat) sa treaca interesctia primul .

  • […] Propunerea lui Hungry Mole este in directa legatura cu planurile de extindere a metroului. Magistrala M5 din Drumul Taberei este completata de un traseu de tramvai. HM vine cu propunerea de dezvoltare a retelei de tramvai astfel incat sa se refaca legaturile distruse in cadrul demolarilor din anii 80, astfel ca Piata Unirii sa redevina o zona importanta pentru traficul in comun. HM doreste astfel realizarea legaturilor de tramvai intre Drumul Taberei, Rahova si centrul orasului. Propunerea sa vizeaza si dezvoltarea unor legaturi cu terminalul de la Sfanta Vineri prin introducerea unui traseu de tramvai pe bulevardul Unirii. Aceasta mi se pare una dintre solutiile cele mai bune pentru acest bulevard, astfel incat am decis sa detaliez exact acest tronson. Pentru ca vorbim despre transport si legaturile disparute, sa vedem pentru inceput cateva harti din perioade diferite. Puteti sa va faceti o idee despre modul in care a evoluat zona din punct de vedere al transportului in comun. A urmat apoi “dezvoltarea” centrului civic si aparitia mizeriei din deal. Si pentru ca pentru un edificiu asa de insemnat era nevoie de o sistematizare pe masura am ajuns sa suferim si astazi de pe urma acelei planificari. Situatia de astazi si legaturile lipsa din cadrul retelei de transport ne este prezentata tot de HM in propunerea sa. […]

  • Eu locuiesc in Drumul Taberei si pot sa spun ca nu deasta aveam noi nevoie, eram ultimul cartier ne cotropit de praf si mizierie din cauza acestui fapt. Apoi la doua zile ramanem fara apa sau gaze din cauza faptului ca lucreaza niste specialisti la acest metrou! Sincer o alta susrsa de spaga pentru cei de la putere! Macar sa-l termine si sa nu ne lase cu el asa cum s-a intamplat in alte cartiere!

  • Liviu

    Inainte de metrou catre Drumul Taberei trebuia facut cel sper aeroportul Otopeni. La fel de idioti PDL-ul ca si PCR-ul.

Leave a Reply to Idei Urbane » Transport public 4 – o colaborare intre bloguri Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>