despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Calea Griviţei, 1976!

O poză din 1976, luată din Hotelul Nord, găsită de Volga Neagră:

http://1.bp.blogspot.com/-ecf8iyAAxQs/TWI9w3utDRI/AAAAAAAAA2w/ZuBI3CHDMAU/s1600/1976_hotelview2.jpg

… cu Calea Griviţei, cu partea sa dispărută dinspre Buzeşti. Senzaţional.

26 comments to Calea Griviţei, 1976!

  • O poza facute de mine in 2006, cam prin acelasi loc: http://www.flickr.com/photos/13875253@N00/159627526/. Intre 2006 si 2010 cosul acela disparuse, nu stiu exact cand. Ma rog, acum totul e un camp.

  • GENIAL! Un super-document istoric, la rezolutie buna, COLOR!!
    Sunt incantat 🙂
    Multumesc!

  • Imaginea este luata din Hotelul Nord (actual Ibis). In stanga se vede blocul Agentiei de Voiaj CFR. Imobilul mai inalt dinspre dreapta, frontul de cladiri de la calea Grivitei, a rezistat si dupa 1989, pana spre 1999-2000, cred. Am vazut poze in care inca mai exista.

  • hm

    e doar una din imaginile fenomenale găsite pe Volga Neagră. O minunăţie, ăsta-i adevărul!

  • cata

    Intr-adevar excelenta fotografie.Cosul cred ca este al centralei termice de la maternitatea Polizu iar cladirea mare din centru-spate este fostul Minister al Constructiilor de Masini (demolat) de pe Calea Victoriei – colt cu Lemnea.

  • cata, esti 100% precis!

  • O poza reusita. In dreapta pe colt se vad oameni in fata cinematografului Dacia,construit in 1930, acum ruine. Se vede si ministerul demolat cum spune cata, iar in stanga pozei urmeaza intersectia cu strada Polizu.
    Interesant si tramvaiul cu 2 vagoane.

  • Parcă, parcă încep să-mi amintesc frontul acesta de case vechi…

    În continuarea străzii din flancul agenţiei de voiaj, dincolo de calea Griviţei, erau nişte barăci unde se perpeleau merdenele, gogoşi şi tot felul de chestii nesănătoase. Peste drum, în faţa agenţiei, pare a se vedea o intrare într-o toaletă publică subterană?

    Într-adevăr, imaginea cu tramvaiul cu trei vagoane şi cu IMS-urile din stânga şi din dreapta are o atmosferă ce trezeşte nostalgii. Coşul de la centrala termică a maternităţii Polizu mai există şi astăzi, poate nu chiar atât de înalt.

    Mulţumim pentru fotografie, hm!

  • puteti vedea si cealalta bucata de front(color e pe blogul Volga Neagra insa doar partial) din cartea lui Cristian Popescu “Bucuresti-arhipelag” http://tramclub.org/viewtopic.php?t=11601&sid=0ab015d3f445f3bb56e4d7ac7ea939d4

  • hm

    @armyuser: păi, nu-mi mulţumiţi mie!

    @popescu: ce trist… eu uitasem complet cum arăta locul.

  • Nu-mi mai amintesc prea bine zona din pacate desi am circulat frecvent pe acolo fie cu tramvaiul 10 fie cu 6.
    Daca tot e la capitolul recunoasteri siluetelor mai trebuie spus ca se vede semet si fostul Hotel Dorobanti in cadru.

  • Am văzut fotografiile, am şi scris despre ele, http://constantingheorghe.blogspot.com/2011/02/trou-de-memoire.html. Nici acum nu ştiu cum au dispărut clădirile alea, şi, deşi am făcut vreo cinci ani cursuri în Politehnica veche, cam în perioada în care sunt făcute fotografiile, de unele dintre clădiri nu-mi mai amintesc. Poate ar trebui păstrat Hotelul Griviţa, care a fost lăsat de izbelişte. Un tip deştept ar face din el un punct de atracţie.

  • f faina poza. mi-e total straina fata asta apusa a strazii, n-am prins-o. am o mica curiozitate: chiar in centru, pare a fi o fundatura si o mica piata, cumva continuand str Atelierului. aveti idee ce-a fost? ar fi interesant un comentariu mai amanuntit asupra pozei. multumesc

  • hm

    Ei, nici eu nu-mi aduc aminte mai deloc de segmentul ăsta de stradă. Buzeştiul, Berzei, Matache – da. Erau nişte langoşi la Matache… mamă-mamă.
    La Feroviarul ştiu că am văzut un film, odată, cînd eram mic; parcă Bullit? La Dacia n-am văzut nici un film.
    Şi eu sper să se pună cumva în valoare hotelul Griviţa.

    Despre piaţa din faţa agenţiei de voiaj nu ştiu ce să vă zic. E foarte ciudată intrarea aceea în wc-ul subteran (asta e, nu?). Există şi azi, dar are un capac de tablă deasupra. Foarte ciudată amplasarea ei acolo. Să fi fost cîndva acolo o benzinărie? – nu cred.
    Eu credeam că e un acces la zona tehnică a metroului!

    Mă-ntreb cum arăta zona înainte de construirea Nord Hotel, blocului cu agenţia şi a şcolii din spate.

    Poate avem noroc; şi găsim pe cineva care chiar are mai multe amintiri cu locul ăsta. Bine-ar fi.

  • În cea de-a doua fotografie, pe care nu ai postat-o, se vede un taxi Pobeda. I-a scăpat Volgii Negre. Cât de longevive au fost maşinile alea! Şi nu e copia poloneză, e chiar Pobeda! Am trecut azi pe acolo, e jale. O mizerie cruntă, toate cablurile alea care-ţi obturează perspectiva, iar turnurile hobanelor de la pasaj strivesc parcă totul în jur. Nu ştiu cum ar putea fi fi adusă la lumină toată partea aia de Bucureşti. Chiar nu ne pasă de oraş, şi nu înţeleg de ce. E deprimant.

  • hm

    Pîn-acum cîţiva ani, mai găseai cîteva Pobede, şi cîteva Volgi prin spatele pieţelor… erau ţărani care le puseseră motoare de ARO şi le foloseau la cărat.
    Varşavele erau -aşa cum le ţin eu minte – puturoase şi deloc fiabile.

    Of, podul ăla e frumos cînd îl vezi de la 2 kilometri doar. Pe măsură ce te apropii, te striveşte. Merită, nu merită? Deseori îmi zic că da, rareori îmi zic că nu.

  • Am şi fotografii cu podul. Am să le postez, poate mâine. Senzaţia asta este, de apăsare. Te propteşti cu privirea de el, şi nimic nu mai e în scală…

  • Cladirea inalta din fata cinematografului “Dacia” fost “Marconi” era hotelul “Oltenia” ce a rezistat pana dupa 1990.
    Langa el in stanga, era restaurantul “Marea Neagra” iar in dreapta frontul de cladiri ce ajungea pana la cinematograful “Feroviarul” fost “Marna” avea cateva curti mari iar altele aveau la parter magazine, in principal de textile si confectii.Urma cinema “Feroviarul” si libraria “I.L. Caragiale” de pe coltul cu str. Buzesti.
    Micul parculet cu WC-ul din fata agentiei CFR a devenit parcare chiar inainte de 1990.
    Nu imi mai amintesc foarte bine ce era in baracile de vis-a-vis de agentia CFR, unde era si TIR-ul si unde era o un joc cu o macara ce se punea in miscare cu monede de 3 lei si care dadea impresia ca o poti manevra astfel incat sa agate ceasuri, pachete de guma, stilouri, bricege dar care de regula nu iti dadea nimic. Ceasuri intregi imi pierdeam in fata masinariei vrand sa vad daca va castiga cineva ceva valoros (caci bani de jucat nu aveam).
    Apoi, cladirile din partea stanga a imaginii ajungeau pana la hotelul “Grivita” fost “Bratu” si care printr-o minune inca este in picioare.
    @hm
    Hotelul “Nord” a fost inaugurat in 1965 si tot din aceiasi perioada dateaza si agentia CFR.
    Cateva amanunte in plus si despre aceasta zona se gasesc pe blogul lui “armyuser”: http://armyuser.blogspot.com/2010/07/o-gara-o-alta-piata.html

  • hm

    Jocurile nu le ştiu… Ţin minte că era o baracă cu jocuri – cu slot machines şi flippere, tot la 3 lei, la Pasarela Basarab…

  • Anonymous

    Are cineva o poza cu restaurantul Siretul? Sau stie unde se afla? dar restaurantul Havana? Multumesc

  • Anonymous

    V-as fi indatorat daca ati putea sa-mi spuneti care erau numerele de urgenta ale Salvarii, Pompierilor si Militiei inainte de 89. Multumesc

  • hm

    061, 081, respectiv 055?

  • PaulIP

    Parca intr-unul din BD-uri, Gogu (Dem Radulescu) spunea schiar la sfarsit “sunam la Militie, la numarul 222222”.
    061 – Salvare
    081 – Pompieri
    Astea sunt corecte!
    Ce alte numere de telefon mai aveau autoritatile?
    Taxi-ul avea 053, dar nu stiu de Getax (cum se numea inainte de 89?).

  • Bobolea Silvia

    Pe Calea Griviței 100-102 s-a născut soțul meu .A recunoscut în această genială poză curtea ăn care a copilărit (chiar în dreptul primului vagon de tramvai .Tot acolo era și restaurantul Marea Neagră.Mulțumim celui care a postat acest articol .Se vede un colt din Cinema Dacia ,iar mai încolo este strada Atelierului care duce și azi la Piața Matache .Pe partea stângă ,colț cu intrarea în curtea în care s-a născut soțul meu era o pescărie .Curtea despre care vorbesc era foarte lungă și ducea înspre Maternitatea Polizu și Politehnică (Electronica de azi !)Pe partea stângă către buzești .

  • Dan

    La acel TIR din dreptul primului vagon, era responsabila mama cunoscutului iluzionist Leonard Iozefini. Am fost prieten cu el , in perioada cand eram copii.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>