despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

trasee pentru oameni

Ar trebui să mă bucur, ce mama-naibii!

După mai bine de trei decenii revine transportul public pe Tudor Vladimirescu!

Trece pe-aici, unind 13 Septembrie cu Chirigiul, un autobuz: 196-i zice.

Nevoia unei linii care să treacă pe aici era de netăgăduit.

Doar că…

Fir-ar să fie, mereu e cîte un „dar că” dintr-ăsta!

Transportul public mai are un rost pe lumea asta: anume, să ducă oamenii dintr-o parte într-alta; să unească puncte din oraș.

Iar linia asta nouă, 196, nu unește Chirgiul de nimic – ea ajunge mai departe la Eroilor și la Gară: e una din nenumăratele experimente de „cărat aer” din ultimii cinci ani.

Ne permitem cam multe la capitolul ăsta!

Ne permitem să înființăm linii centrale care, în loc să taie centrul rapid, fac ocolișuri nefolositoare – ați văzut „linia muzeelor” pe care circulau zece oameni într-o zi, vedem linii „speciale” precum 698 în care nu se urcă nimeni!

În tot acest timp, linii nefericite care au rost de a „drena” cartiere uriașe de străzi – precum 216 ori 227 – sînt deservite slab și neoptimizate!

Păstrăm și obiceiul imbecil de a obliga, în lipsa unui capăt de linie veritabil, un autobuz să ocolească un sfert de oraș pentru a reveni pe traseul de la ducere. De exemplu, 163 nu-i în stare să întoarcă pur și simplu la Vasile Pârvan; venind pe Plevnei, autobuzul ocolește pe la Drept, pe la Operă și pe la Eroilor ca să revină pe Plevnei…

Așa și acest nou autobuz 196; deși capătul de linie e la Chirigiu, el, cînd vine de pe Tudor Vladimirescu, întoarce de fapt ocolind pe Năsăud-Trafic Greu-Rahova pentru a reveni la Chirigiu și ca s-o ia înapoi pe Tudor Vladimirescu!

Îți stă mintea-n loc… mai ales că, după ce merge pe această buclă uriașă de întoarcere autobuzul nu mai oprește la Chirigiu!

E momentul să se înceteze cu înființarea de trasee pe care nu circulă oameni. E momentul să se înființeze linii grele, curajoase, care să scoată oamenii din cartiere și să-i ducă spre punctele veritabile de interes.

Listă de articole selecționate despre transportul public – aici.

9 comments to trasee pentru oameni

  • 124, 126, 196, 236, 698, 781, 782, articulate pe 780 şi 783 în loc de 335, 4 autobuze pe 185… risipa e la ea acasă la STB. De dublarea tramvaielor şi troleelor cu autobuze (61-336, 46-335, 47-385) nici nu mai vorbesc.

    • hm

      Uneori utilitatea se vădește după o vreme de exploatare. Am rămas uimit, recent, de ce treabă bună face sărăcia aia de traseu 302.

  • Dan

    Sună a improvizație cu materialul clientului. O buclă de întoarcere nu cred că se putea face la Chirigiu, dar ocolul pe cele 4 străzi poate lua 20min la ora de vârf, în combinație cu traficul tramvaielor. Asta dacă nu s-a schimbat nimic în ultimii 2 ani, ceea ce mi-e greu să cred.

    Altfel ce se mai întâmplă pe câmpurile din zonă? S-au mai ridicat clădiri de birouri?

  • George

    Da, mare imbecilitate. Macar de-ar fi virat stanga din Tudor Vladimirescu pe George Cosbuc – strapungerea Viilor – Odoarei si sa fi avut statie comuna cu 117 pe sensul catre Eroilor. Dar asa, se sta la 3 semafoare “grele” – Nasaud X Trafic Greu, Trafic Greu X Rahova si Rahova X Tudor Vladimirescu. Nu mai zic ca putea fi prelungit prin Viilor – Spatarul Preda – calea Ferentari, macar pana la piata Ferentari (a mai intors acolo odinioara linia 239, o ranforsare a lui 139). Iar utilitatea ar fi fost inzecita.

    Pare-se ca STB vrea pur si simplu sa “bifeze” infiintarea de linii pentru a “da bine” in rapoarte. Ori aceste linii sunt, de fapt, “sinecure” pentru a odihni soferii stresati de pe liniile “grele”. Altfel nu-mi explic. Dar bataia de joc la adresa banului public atinge paroxismul.

    @Dragos, articulatele pe 783 nu-s rele deloc la orele de varf. Problema este atunci cand vezi 3 articulate goale pe 780 si 3 scurte aglomerate pe 783. Am vrut sa-l plimb pe baiatul meu de 3 ani cu Otokar articulat pe 2 ianuarie; la Unirii era un “scurt” pe 783 in statie. Soferul mi-a spus ca tocmai inaintea lui a plecat singurul articulat de pe 783 din acea zi, dar ca sunt 3 articulate pe 780…

    • hm

      Ar fi fost minunat și atît de folositor să meargă pe Spătaru Preda. Aș fi fost foarte, foarte încîntat.
      Cu articulatele n-am mers încă, da-n general îs mulțumit de Otokare. Alea scurte-s simpatice pe liniile ușoare.

    • S-a introdus un act adiţional la Contractul de Servicii Publice în care scrie că STB poate înfiinţa/modifica/desfiinţa trasee, fără ca numărul total de km parcurşi să se modifice cu mai mult sau mai puţin de 5% şi fără a modifica numărul de vehicule la traseu.
      Desigur, acel act adiţionat a fost aprobat printr-o HCGMB, nu printr-o decizie a ADTPBI, dar ce ne mai miră? RATB/STB oricum opera ilegal încă din 2007.

  • Trole

    O altă variantă în care 196 ar fi putut avea mai mult sens, este să fi trecut pe la Vasile Pârvan, prin fața Palatului Parlamentului și pe la Piața Regina Maria. S-ar fi realizat niște legături directe utile, inclusiv o continuare a traseului de tramvai de pe Buzești, dispărută de atâta vreme.

  • hm

    Asta ar putea fi, la fel de bine, și o treabă pentru acel 163 care zace la Pârvan. Să se ducă-n sus pe Hasdeu, spre Coșbuc.
    Scuze pentru întîrziere.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>