despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

cît de simplu ar părea

… este uluitor cum transportul nostru public rămîne o batjocură.

Linia de tramvaie 42 continuă să existe, deși nimeni nu merge cu ea. 42 funcționează doar ca să nu parcheze cineva între Piața Scînteii și Chibrit, fiindcă pe aici se retrag, spre depoul Bucureștii-Noi, o parte din tramvaiele liniei 41.

Pentru atîta lucru!

Pentru atîta lucru, s-ar găsi în depou o rablă ruginită care să se plimbe pe aici fără călători – și tramvaiul care mergea pe 42 să fie trimis pe altă linie unde oamenii stau în stații așteptînd minute-n șir degeaba să vină ceva.

– – – – –

Pe liniile 11 și 8 găsim în continuare tramvaie „Tatra” cu un singur vagon în care intră 100-și-ceva de călători; oamenii se chinuie, se înghesuie!

În tot acest timp liniile ce merg pe Ion Mihalache au tramvaie articulate cu capacitate de 300 de călători, care merg goale cu toate că vin la sfîntu-așteaptă.

Ai zice c-ar fi simplu ca tramvaiele care nu-s folosite aici să fie folosite dincolo; dar nu se poate, fiindcă singurul depou care „ține” Tatre e-n Militari; așa a rămas de 45 de ani.

– – – – –

De cînd lumea și pămîntul, autobuzul 117 pierde timp fiindcă trebuie să facă un ocol; ajungînd sus, la piața Coșbuc, în loc să cotească de-a dreptul spre strada Năsăud, se abate pe la Chirigiu.

De ce oamenii care se grăbesc trebuie să stea prizonieri în autobuz?

117 este o linie care unește rapid cartierul Sălaj de Centru și oamenii asta așteaptă de la ea: să meargă rapid.

– – – – –

Ușurința cu care nevoile călătorului sînt trecute cu vederea e grăitoare. Gîndiți-vă că vă aflați sus, la Sfînta Vineri și vreți să ajungeți jos, la Hanul lui Manuc, ca să luați un autobuz ce merge pe Splai, spre Eroilor; însă nu aveți stație de corespondență.

Gîndiți-vă că puteți merge cu autobuzul dinspre bulevardul Unirii spre Udriște, dar nu puteți merge dinspre Udriște spre bulevardul Unirii.

Gîndiți-vă că nu puteți merge cu nimic între Biblioteca Natională și Timpuri Noi.

Gîndiți-vă că nu puteți ajunge de la Rondul Coșbuc la Izvor.

Gîndiți-vă că de la Vasile Pârvan nu puteți ajunge la Puișor.

Gîndiți-vă cîte mici îmbunătățiri se pot face în București și cît de bine ne-ar putea fi.

Listă de articole selecționate despre transportul public – aici

20 comments to cît de simplu ar părea

  • George

    De la Marriott nu poti ajunge la Piata Constitutiei (sau macar la Francofoniei, cu statie in fata la SRI/Ministerul Mediului), desi TRECE 136 pe acolo dar NU OPRESTE.
    Linia 698 (cu indicativul parca menit sa-i faca pe calatori sa nu se urce) ocoleste in mod imbecil pe la Hasdeu in loc sa treaca pe la Izvor, poate s-ar mai urca cineva pentru legatura cu 23/32/117 la Regina Maria.
    Linia 781 transporta aer si la orele de varf; am serviciul in zona Puisor si vad zilnic autobuze noi-noute Otokar GOALE, indiferent ca-i dimineata sau seara si indiferent de sens. Nu ca ar fi OK ca un autobuz “vechi” de 10-12 ani sa transporte aer, dar cand vezi unul nou-nout ca face asta, o iei cu capul. Si, pana la urma, pentru Laser Magurele ar fi suficienta o conventie, o “linie speciala”, cu cateva curse dimineata si dupa-amiaza. Doar nu se plimba cercetarorii toata ziua, insa motorina pe bani publici avem de ars.

    • 781 ca 781, dar ce zici de 782 Carrefour Băneasa – Primăria Otopeni – Aeroport Otopeni (da, astea sunt singurele opriri – din care două sunt capetele de linie)?
      Apropo, 780, 781, 782 şi 698 aparţin autobazei… TITAN.
      LASER Măgurele nu are nevoie de autobuz decât pentru eventualii invitaţi acolo. Pentru angajaţi există două autobuze care fac transport în cont propriu şi duc/aduc angajaţii aproape în/din faţa blocului în care locuiesc.

      • Erată: în mesajul de sus se va citi ,,780, 781, 783 şi 698 aparţin autobazei… TITAN.” Ar fi fost culmea ca şi 782 să fie tot la Titan.

        • hm

          Am impresia că …T.B. lucrează așa: găsește un capăt de linie unde pot sta autobuze cît mai multe și de-acolo înființează trasee.

  • hm

    Nu știu ce-i în capu’ lor, în ultimii doi ani nici o înființare de linii urbane n-a adus vreun folos călătorului.
    Noroc că se reînființează serviciul preorășenesc și pare-se că-i bine primit.

    Mai mult de doi călători n-am văzut vreodată în 698.

  • George

    O linie nou-infiintata trebuie sa aiba un traseu excelent ales de la bun inceput, pentru a avea succes.

    Este in natura umana sa fii reticent la nou; cu toate acestea, daca omul va vedea ca-i este de folos, va imbratisa noul si schimbarea. Are cumva legatura si cu spiritul de turma, este ca la un restaurant pe care-l vezi tot timpul gol – nu-ti vine sa intri sa mananci acolo. Vezi un autobuz tot timpul gol si automat vei crede ca n-are niciun folos, altfel “se gasea cine sa urce”…

  • hm

    Da’ bine-nțeles.
    Mă uit la linia de tramvai 35 care, înainte de construirea Pasajului Basarab, avea ditai succesul și la atîția ani de la reînființare încă nu și l-a regăsit

    • Nu cred că te uiţi bine, vagoanele alea sunt full până la refuz dimineaţa pe sensul spre Basarab şi seara invers. Numai că în ele se suie doar cine se nimereşte prin staţie, pentru că la un interval de succedare de vreo 20 de minute la ore de vârf, din care aproape zilnic minim un tur lipsă (deci e un moment când intervalul e de 40) nu stă nimeni după el, lumea ia ce vine şi se transferă la 1/10, care şi ăla vine din an în paşti dimineaţa. În rest, pe Bd. Timişoara oricum se circulă doar în trenuleţ 8 – 25 – 35 – 25 – 8 – 20 minute pauză şi ciclul se reia. Dep. Giurgiului întotdeauna va merge trenuleţ la 25 şi Alexandria la fel la 8, pentru că primii nu-i suportă pe cei de Militari, iar cei din urmă se plâng că nu pot sta la Dep. Militari, unde vin cei de la Militari să se certe cu ei că o lălăie cu 25 la oră… Cum nu există controlor de traseu la Dep. Militari, rezultatul e cel pe care-l vedem, de se ajunge ca 137/138 cu tot cu statul de n ori la stop să meargă mai repede de la Frigocom la AFI decât 8/25/35.
      Şi pe 47 e o poveste similară, în general e minim un tur lipsă, pentru că vagoanele defecte din 8/11/44 se compensează cu ture scoase din 35 şi 47. Dimineaţa pleacă plin 47 de la Ghencea, dar doar dacă e acolo când vin “regionalele” şi dubele preorăşeneşti.

      • hm

        Nu contest, doar că nu mă uit la orele de vîrf și atunci e cam pustiu în 35.

        • Văd 35-urile în fiecare dimineaţă pe la 7:50 şi seara pe la 18… sunt full. Le-am şi folosit o vreme, cât nu am putut să pedalez sau să conduc, prin decembrie.

          • hm

            E bine. Ar merita să fie readuse la Vasile Pârvan?

            • Nu ştiu, aia e o zonă cvasi-moartă şi supusă blocărilor din cauza maşinilor parcate aiurea. O buclă la Gara de Nord ar fi parfum, chiar dacă 35 se goleşte la Grozăveşti (transfer mai facil la 1/10) şi ăia 10 – 15 oameni care ajung la Basarab o iau la fugă dacă e vreun 44 în faţă. Poate mai util ar fi 35 dus peste pod până la Obor sau la Lacul Tei. În această din urmă situaţie, la ore de vârf ar putea circula până la Pltf. Ind. Pipera (ore de vârf pentru corporatişti, adică sosiri acolo între 7:45 şi 9 şi plecări între 13 şi 14 (pt. liceu) şi 16:30 – 19:30, nu ore de vârf pentru STB 5 – 7:30 şi 15 – 18).
              Dar pt asta ar trebui mai multe tramvaie, fie ele şi Tatre… se pot obţine lejer 6 tramvaie din desfiinţarea lui 8. Dacă mai tăiem din timpii morţi (35 are acum toată linia separată de trafic, până la Basarab face maximum 35 minute, nu 45 ca pe hârtie) putem pune 55 minute până la Lacul Tei şi 65 până la Pltf. Ind. Pipera. 65 x 2 = 130 + 10 stat la capete = 140, împărţit la 10 iese un interval de 14 minute. Dacă mai suplimentează Victoria/Colentina cu 4 – 5 ture doar la ore de vârf scoatem sub 10 minute între tramvaie. Bine, de principiu nu ar fi bine ca rablele de Victoria/Colentina cu bandaje cu profil conic să vină prin Militari şi să distrugă linia, numai că RATB în deşteptăciunea sa a eliminat profilul de uzură şi de la Dep. Alexandria, Giurgiului şi Bucureştii-Noi, deci răul e deja făcut. Inclusiv tramvaiele noi (alea 100) vor fi tot cu profil conic.

              • hm

                Vede-i-aș în traivan pe corporatiștii din Pipera.
                Mă gîndeam la unificarea 35 cu 46, da’ nu cred că are rost.

                De fapt, pe infrastructura actuală (linii în sine, capete de linii, repartizare tramvaie pe depouri șamd) nu știu ce mari artificii se mai pot face.

  • hm

    Sau eternul nefericit 47, care deși pare că a mai primit un tramvai în plus și vine mai des, nu e niciodată plin spre Unirii.

    385 merge mai încet între Ghencea și Trafic Greu, însă între Trafic Greu și Unirii 47 ocolește exasperant de mult.

    • Chiar şi cu ocol, 47 tot ajunge mai repede decât 385… că nu ia de la Izvor coloana de la Tribunal şi nu i se bagă în faţă maşini de pe banda de înainte la Hanul lui Manuc.
      Ca timp de parcurs, 47 o să scoată la orice oră 25 de minute… pentru că vatmanii abia se târăsc, ăla e traseu de 22 – 23 minute, care pe hârtie are vreo 28-30, că s-au plâns vatmanii că 25 e prea puţin (adică nu mai pot sta câte 20 – 25 minute la Ghencea, după ce pleacă timpuriu cu 10 minute de la Unirii).

      • hm

        Dimineața, coloana de la Tribunal (cu condiția să nu fie, însă, de la Izvor) se parcurge mai lesne decît coloana de pe 11 Iunie-Regina Maria, dar DA: 47 pierde vremea pe traseu (și încurcă și 1/10 care au ghinon să fie în spate).

        Și e păcat, fiindcă 47 are public chiar și în afara orelor aglomerate.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>