despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

de ce-s oamenii nevoiți să sune la 112?

În astfel de condiții atmosferice extraordinare se vede adevărul.

Două zile la rînd de polei – polei gros, umed, greu, polei ce a îmbrăcat totul – au pus Capitala în patru labe.

Da: s-a circulat foarte bine pe toate arterele principale și pe marea majoritate a străzilor mai mici. Foarte bine!

Ca întotdeauna, cei mai năpăstuiți îs tot cei slabi și nesiguri, cei care n-au cum să se suie-n mașină și să se ducă la cumpărături. Asta nu se schimbă!

Transportul public – în special cel electric – s-a dovedit iar prizonier. Tramvaiele și troleele s-au oprit, fiindcă firele s-au rupt: copacii îngreunați de gheață au căzut peste ele.

Sute, mii de crengi au căzut pretutindeni peste oameni, peste mașini – bine că, spre deosebire de vijeliile de vară, n-a mai murit nimeni. Cei ce locuiesc în noile cartiere rezidențiale fac haz de necaz acuma… aici nu există copaci deloc!

Angajații domeniului public, pompierii, polițiștii nu mai știau unde să intervină mai întîi.

S-a blocat telefonul de urgențe – 112 – fiindcă oamenii nu mai pridideau să sune, anunțînd copacii căzuți.

E o bună ocazie să ne dumirim: de ce-s oamenii nevoiți să sune la 112?

De-aia: deoarece n-au unde altundeva să sune. Unde să anunți un astfel de eveniment? La Primăria generală? La Primăria de sector? La Administrația Domeniului Public – mai există? La Poliția locală? La Poliția locală… de sector?

Cetățeanul n-are de unde să știe! Și nici nu poate să știe! Și nici nu trebuie să știe – și chiar dacă ar ști… la ce i-ar folosi?

Poate în sectorul 1 vei suna la poliția locală, dar în sectorul 2 trebuie să suni la primărie, și-n sectorul 3 mai bine-i scrii primarului de facebook, în timp ce în sectorul 4 te pun să suni la ADP… iar în sectorul 5 nu răspunde nimeni… și tot așa! Ce vină ai tu – rahat de cetățean – că ești la cheremul celor șapte administrații diferite ale Capitalei?

Știe cineva telefonul de la Primărie? De la ADP? De la Poliția locală? Nu; și de-aia oamenii trebuie să sune undeva.

Și sună unde au încredere.

8 comments to de ce-s oamenii nevoiți să sune la 112?

  • Eu am in memorie telefonul politiei locale sectro6, mai exact sectia arondata zonei mele. Ca trebuie sa sun des noapte asa anunt ca nu sunt lasat sa dorm de diversi derbedei …

  • Cristian Ioan

    100% corect, poate ca nu era ultra-urgenta, am vazut crengile aplecate de gheata,inca NU s-au rupt si cazut in capul cuiva, dar LA CINE ar fi trebuit sa sunam, daca nu la 112?

    • hm

      Ar fi cu adevărat ideal ca lucrurile să fie cumva simple și logice!
      Să știm că pentru treaba x sau y trebuie să sunăm la primărie.
      În plus, să știm care e numărul primăriei!
      Orice pizzerie e-n stare să-și rezerve un număr scurt, de ce n-ar fi și aici?
      Primăria generală să aibă (de exemplu) telefonul 9000, primăria sectorului 1 să aibă 9001, a sectorului 2 9002 – și tot așa!
      Sau Poliția locală, unde numerele scurte sunt așa:
      Municipiul București – 9752
      Sector 1 – 9540
      Sector 2 – 9941
      Sector 3 – 9543
      Sector 4 – 9441
      Sector 5 – nu are număr scurt
      Sector 6 – 9546

      • Şi prefixele? Că sunt obligatorii de format şi există deja şi numere scurte în reţelele RDS sau UPC, care sunt cu 031, faţă de obişnuitele 021 (desigur, sunt şi numere cu 021 portate dar, în ultima vreme, există o cutumă – sper că o cutumă şi nu un ordin de sus – ca instituţiile publice să lucreze doar cu RomTelekom).

  • Poleiul nu este o situaţie de urgenţă! Este un fenomen meteorologic, e drept neplăcut, dar până la urgenţă e cale lungă. În fiecare iarnă ajung pe la ortopedie mii de oameni picaţi pe gheaţă. Acum ce să facem, să declarăm stare de urgenţă de câte ori scad temperaturile sub zero? Iar fractura închisă nu prea e urgenţă, dacă ajungi la camera de gardă cu aşa ceva şi nu ai “circumstanţe agravante” gen pierderi de conştienţă, accident rutier, victimă a violenţei, stai lejer 4 – 5 ore până îţi vine rândul.

    Nici problemele transportului electric nu sunt o situaţie de urgenţă, nu a murit nimeni că nu i-a venit tramvaiul sau troleul.

    112 e pentru cu totul altceva, iar sesizările necorespunzătoare la 112 parcă se sancţionau cu amendă.

  • hm

    Mde, doar că cei de la „112” nu s-au plîns atît de motiv, cît de numărul apelurilor.
    Cînd îți cad stîlpi, crăci și cabluri în stînga și-n dreapta situația e cam cacarisită.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>