despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Metrou de Drumul Taberei: propunerea lui Adrian

… este rîndul lui Adrian Crăciunescu să ne prezinte propunerea lui privind transportul public din Drumul Taberei:

Sustin ideea metroului aerian, suspendat la o inaltime de circa 6 m, pe o structura metalica fundata pe spina verde (sau cu fantani) a traseului pe care l-am indicat pe plan.
Acest metrou cred ca ar fi mult mai ieftin decat cel propus de autoritati in varianta clasica de tub ingropat. Tubul ingropat este justificat in orase aglomerate, cu centre istorice dense si cu strazi inguste unde o astfel de solutie nu ar fi posibila fara demolari masive. In situatia noastra, spatiul este destul de larg pentru a nu face astfel de sacrificii si prin urmare nu cred ca se justifica ingroparea liniei.
Suspendarea sa are mai multe avantaje:
1. Asigura detasarea totala de traficul rutier de la sol

2. Asigura posibilitatea creerii unor statii in care accesul este controlat deci contorizat si taxat ca la orice statie de metrou obisnuita

3. Poate oferi posibilitatea ca rularea sa se faca nu pe sine metalice clasice pentru tramvai ci pe roti cu pneuri (metrul din Paris are asa ceva) sau, in varianta mai soficticata, pe perna magnetica – ambele variante reducand vibraftiile si zgomotul.

4. Ofera pretextul unor traversari pietonale mai complexe in intersectiile dificile:

Ne întîlnim deci la Adrian pe blog, ca să combatem acolo. Vă aduc aminte propunerea mea şi că următoarea parte a poveştii va fi la Popescu.

9 comments to Metrou de Drumul Taberei: propunerea lui Adrian

  • Pai va astept atunci! Cu comentarii nu numai cu vizita! Ca sunt multe de comentat in legatura cu acest subiect …

  • hm

    comentez! dar luni…

  • După cum arată în peisaj Pasajul Basarab, un metrou aerian în Drumul Taberei ar fi fix bomboana pe colivă! Iar unul de genul Maglev(levitaţie magnetică) un lux costisitor. Başca un borcan cu miere pentru ţiganii care vor cupru!
    Asta nu exclude o discuţie pe această temă. Dar trebuie să plecăm de la premiza că şi cea mai ieftină variantă la noi va fi cea mai scumpă oriunde în lumea asta. Aşa că…

  • O idee buna cred, facuta de un cunoscator, dupa cum suna enuntul. Nu prea cred ca exista sorti de izbanda, avand in vedere ce s-a realizat pana acum in tara noastra in 20 de ani de la schimbarea oranduirii social politice. Sa fie un succes!!

  • florin

    Pe dedesubt sau pe deasupra,Drumul Taberei,are nevoie de o legatura rapida cu restul orasului.Ditamai cartierul a ramas la cheremul transportului de suprafata.S-a ajuns cu metroul in cartiere nu foarte populate(ex.Bucurestii Noi),iar pentru un cartier de dimensiunile D.T.doar se discuta.Ramane o singura intrebare:daca se aproba va dura cat tronsonul 1Mai-Parc Bazilescu?

  • florin

    1Mai(de fapt Piata Chibrit)-Parc Bazilescu nu prea e un tronson,dar la cat a durat constructia(vreo 23 de ani)poate fi considerat chiar magistrala.Ar merita trecut in cartea recordurilor.

  • hm

    acuma, folosim regula de trei simplă sau nu?
    2 staţii în Bucureştii Noi – 20 de ani…
    10 staţii în Dr. Taberei – x ani
    dă cu virgulă, aoleu!!!

  • florin

    Acum depinde cat de departe e virgula de prima cifra!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>