despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

vești tot mai proaste depre tramvaie

De curînd Societatea de Transport București a făcut publice cîteva idei de „ameliorare” ale serviciilor de tramvai.

Succint, e vorba de desființarea liniilor 8, 34, 35, 42 și 56, precum și modificarea traseelor tramvaielor 11 și 16.

Ai zice, pînă la un punct, că pare a avea o logică – s-ar mai reduce din îngrămădeala de tramvaie pe tronsoane comune de linie. Vedem de multă vreme cum unele tramvaie, pe același tronson, se grăbesc iar altele se plimbă agale, din cauza graficelor proaste și a dispecerizării deficitare. Ai zice că ideea e de a ajuta liniile mari, grele, cu mulți călători…

Doar că cea mai mare parte din aceste desființări vor aduce o îngreunare uriașă a circulației oamenilor.

8 este o linie folositoare, care ajută enorm Ferentariul în orice moment al zilei. Desființarea ei va nenoroci mulți oameni. STB și-ar dori să înființeze un traseu de autobuz care să creeze o legătură necesară Ferentari–13 Septembrie, dar acest autobuz ar sta în trafic… ar sta în orice moment al zilei!

11 va fi trimis pe Ghencea, fără să mai ajungă spre Giurgiului; nu știu dacă e cu adevărat o veste bună; la o adică, cumulat cu desființarea liniei 8, mai bine-ar fi trimis pe Ferentari.

35, deși nu și-a regăsit strălucirea de odinioară, este util – iar desființarea lui va cauza, în zona AFI Cotroceni, transbordări batjocoritoare pentru pasagerii care doresc să continue călătoria pe inelul deservit de linia 1/10!

După 34 nu plînge nimeni și nici după 42. Doar că idioțenia liniei 42 se păstrează; în locul ei se va înființa altă fantomă – 3 – care va merge spre Chitila.

Despre 56 nu știu ce să zic; cu siguranță, însă, ramurile estice ale rețelei de tramvai pot fi și ele regîndite.

Una din cele mai dezamăgitoare idei este aceea a ciuntirii liniei 16. Pe scurt: nu va mai ajunge în oraș, în Centru – se va opri la Obor. În condițiile în care Pipera este supraaglomerată, desființarea legăturii ei directe cu Centrul este de-a dreptul idioată. Soluția este optimizarea cu orice preț a traseului central, prin interzicerea totală a traficului auto pe segmentele înguste ale acestora – Moșilor și Lizeanu!

Pare a se putea găsi, în toată această bulibășeală anunțată de STB, dorința de a se renunța la trasee care, în afara orelor de vîrf, au o încărcare mai degrabă redusă. Cu toate astea la orele de vîrf tramvaiele de pe traseele actuale 8, 11, 16 și 35 sunt folosite cu adevărat de foarte mulți călători.

Nu-mi dau seama cum au fost alese aceste trasee și nu altele. Sînt, oare, mai folositoare linii ca 7 și 27 care se înfundă spre Piața Unirii? E nevoie în continuare ca tramvaiul 46 să piardă juma’ de ceas ocolind prin Piața Victoriei ca să se ducă la Gară… unde nimeni nu-l folosește?

Oameni buni, tocmai punerea pe picioare a tramvaiului ar salva Capitala. În schimb, vedem cum tramvaiul se degradează; că vagoanele sînt, de la o zi la alta, tot mai murdare, mai neîngrijite și că – mai ales! – numărul avariilor este inacceptabil de mare.

Trebuie să ne fie clar că scopul nemărturisit al acestor desființări de linii este ca STB să „jongleze” cît mai poate cu un parc de tramvaie care se degradează și se împuținează într-un ritm accelerat!

Căci mă tem sincer că vechile tramvaiele Tatra o să fie retrase din circulație pentru totdeauna: de ieri n-au mai ieșit pe trasee. Ne-am folosit de ele de 45 de ani.

Listă de articole selecționate despre transportul public – aici

16 comments to vești tot mai proaste depre tramvaie

  • Ando

    Probabil, s-au gândit că din viitoarea staţie comună (16 cu 21) de pe şos.Colentina (Bucur Obor), se poate continua drumul până la Sf. Gheorghe cu tramvaiul 21. Dar asta înseamnă transbordare, adică timp pierdut! Plus că, la întoarcere, virajul lui 16 la dreapta – din Ştefan cel Mare spre Lizeanu – va încurca şi mai mult circulaţia auto.

  • hm

    S-au gîndit de-au obosit. De-acuma e clar că, în condițiile lipsei vagoanelor, se vor desființa liniile.

  • hm

    Este adevărat că există o licitație în curs pentru cumpărarea de tramvaie noi.
    Cînd se va ști cîștigătorul? Cînd vor veni? Asta vom afla.
    Dar odată cu venirea tramvaielor noi se vor reînființa traseele astea?
    Avem prea multe întrebări la care e nevoie s-avem răbdare.

  • Linia lui 5 sta deja de aproape doi ani parasita, si am o presimtire ca asa va ramane pentru totdeauna. Aceeasi presimtire o am si cu reteaua de tramvaie din Bucuresti, usor, usor va disparea cu totul.

    • Ando

      Ref. tramvai 5. Şi eu am aceeaşi presimţire.Rămâne autobuzul 605.Mai ales după ce se va finaliza lărgirea şos.Fca de Glucoză, cu acces direct către autostrada A3, toată zona – şi mai ales intersecţia cu Barbu Văcărescu – vor fi şi mai aglomerate dpdv circulaţie auto.

      • hm

        Zona va fi reconfigurată și se va circula poate chiar mai bine, dar mai durează… mai durează.

      • Linia 605 e prinsă în proiectul de achiziţie a autobuzelor hibrid. Asta înseamnă că minim 2 ani de la achiziţia autobuzelor, acestea vor circula acolo.
        Apoi, începând cu decembrie 2019 se interzice atribuirea directă a traseelor de transport public. Dacă traseul va fi dat prin licitaţie pe 10 ani unui privat sau chiar STB-ului, nu va mai fi voie să se creeze o linie de tramvai cu acelaşi traseu.

  • hm

    în ăia doi ani era timp să se reabiliteze tot Barbu Văcărescu și Aviator Șerbănescu.
    Între Afi și Apaca linia e de-a dreptul bombardată, cum s-o repari cu 1/10 funcționînd ca linie grea, de bază?

    N-o să dispară tramvaiele, eu mă tem c-o să fie un soi de eficientizare a unor trasee și restul vor fi sacrificate.

  • Filip

    Segmentul lui 16 dintre Ștefan cel Mare și Sf Gheorghe ar fi fost sau va deveni mai util după realizarea conexiunii dintre terminalele Sf. Gheorghe, Sf. Vineri și capătul lui 32. Până atunci nu știu dacă segmentul respectiv drena cine știe ce trafic, din păcate. Pe termen lung ar trebui să existe tramvaie directe Pipera-Alexandriei și/sau Giurgiului prin centru.

    Linia lui 8 – nu știu ce să zic… Dacă prinzi 8-ul la Vulcan pentru Ferentari, ok, îl iei. Dar nu mi s-a întâmplat prea des.
    Ideea PMB/STB pare a fi de consolidare a traseelor de tramvaie pentru a crea mai puține culoare, dar mai bine deservite. Nu cred că e o idee rea pe termen lung. La noi în Ferentari ar trebui suplimentată prin crearea de benzi dedicate pentru liniile de autobuze.

  • hm

    16 face treabă la ore de vârf, în rest e cam gol. Mă uitam la 8:45 dimineață, au coborât 5 oameni la Sfântul Gheorghe.
    8 e arhiplin dimineața și seara și în restul zilei nu merge gol pe la noi. Legătura de autobuz a 13 Septembrie – Ferentari trebuie să ajungă la metrou Pieptănari cu orice preț.

  • hm

    și repet și nu mă las: 16 să ajungă la Sf. Vineri, nu la Sf. Gheorghe.

    • Unde să încapă acolo? Între 14, 40, 55, ba chiar şi 56 pân’ l-or desfiinţa. Totul pe 2 linii, în condiţiile în care toate liniile alea au staţionare acolo.
      Bine, oricum există o propunere ca 14 să întoarcă la Foişor (din Ferdinand să facă stânga pe Mihai Bravu, apoi bucla de la Iancului, apoi prin Pache şi retur prin Traian şi Ferdinand)pentru că vatmanii se plâng că nu au timp de pauză de masă la Sf. Vineri.

      • hm

        nu m-ar supăra 14 la Sfîntu Gheorghe.

        Una peste alta, după o săptămînă fără Tatra, cel puțin în partea mea de oraș nu am întîlnit mari probleme și întîrzieri.

  • Florin

    Ar mai fi de subliniat că pe tronsonul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Bulevardul Ion Mihalache al Străzii Iacob Felix generează conflict de trafic între mașini și tramvaie linia 46 neexistând benzi proprii mașinilor pe tronsonul menționat.😠😠😠😠😠😡😡😡😡😡

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>