despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Info STB

Știm toate metehnele transportului în comun bucureștean: și dintre toate, rămîne aceea că nu știm niciodată cînd vine-n stație nenorocitul ăla de tramvai, troleu și autobuz.

Nu: nu știm nici cît de plin o să vină, nu știm nici cît de murdar e, nu știm nici cît o să mai facă pînă la următorul semafor – și niciodată n-o să știm astea.

Dar acuma o să știm cît mai avem de stat în stație. Atît! Nu-i un pas mare, dar e pe drumul bun.

Din păcate, asta nu se afișează nicăieri – trebuie s-o verificăm doar în aplicația „Info STB”.

Însemnează, desigur, să ai smartphone, să te-nduri să-l freci pentru prostia asta, să-ți instalezi, desigur, aplicația. Însemnează să te prinzi cum funcționează, însemnează să te descurci prin nomenclatorul imbecil al stațiilor, însemnează să nu faci mofturi la bug-urile aplicației. Însemnează să accepți că n-o să-ți apară metroul ca alternativă de transport, întrucît STB nu privește aplicația asta ca un instrument de navigare bucureșteană…

La altceva nu e bună; fie vorba-ntre noi, mai degrabă te descurci cu „Google maps” – mult mai deșteaptă, intuitivă și prietenoasă și, mai ales, deja instalată pe orice smartphone.

14 comments to Info STB

  • Eu tot intreb de ce nu fac pur si simplu site-uri, care sa fie la fel de accesibile prin orice browser, de pe orice dispozitiv care poate intra pe net, fie el PC sau telefon si indiferent de sistemul de operare.

  • hm

    Naiba să-i ia, app au vrut, app au făcut. Oricum am dezinstalat aplicația.

  • marius p.

    Speram, deci, ca nu va dura mult pana un baiat de la google va prelua info din aplicatia minune in deja demodatul google maps. Viitorul suna bine.

  • hm

    sună, dar nu-i răspunde nimeni 🙂

  • Bebe Galusca

    Vad ca STB-ul a retras discret linia 698 . Nu ca ar fi fost vreo linie importanta, dar n-am gasit pe nicaieri 2-3 randuri despre acest lucru .

  • hm

    eu aștept să renunțe și la 196. Pe șest sau nu, da’ m-am săturat să le văd mergînd goale.

  • George

    Sa nu renunte la el! Sa-l prelungeasca prin Viilor – Spatarul Preda – calea Ferentari – piata Ferentari.

    Alternativ, il mai vad realizand o bucla mare de intoarcere prin Viilor – Dr. Istrate (Centrul de parbrize) – Veseliei – calea Ferentari – Spatarul Preda – Viilor. Sigur ar culege ceva “enoriasi” in plus.

    P.S. Te-ai mutat ? Ziceai intr-un articol anterior ca ai autobuz de la coltul blocului pana la Romana. Interpretabil, as zice 🙂

    • hm

      dac-ar face prelungirea spre Piața Ferentari, sigur ar veni la pachet cu desființarea 8-lui, îi știu eu prea bine.

      Da, de ceva vreme șed pe partea cealaltă a Căii Rahovei, da’ mai înspre Mărgeanului și-mi place și aici. Nu voiam să schimb cartierul.

  • George

    Am stat si eu pe partea cealalta vreo 20 de ani, pe Ivan Anghelache. Am prins vremea cand nu era mare lucru de placut, anii ’90. Vremea cand 226 intorcea la Drumul Sarii si 139 venea deja burdusit de la piata Rahova; unii soferi nici nu mai opreau la Buzoieni, ca loc sa urce altcineva nu mai era. Am ramas cu ceva nostalgii, totusi, de aceea mai ocolesc drumul drept catre casa si dau o tura cu 139 + 117, doar ca sa mai trec pe Margeanului. Ce sa zic, sa-ti priasca in casa noua!

  • George

    Pentru 8, ca tot a venit vorba despre el, as vedea un traseu CFR Progresul – Zetari – Ferentari – Rahova – Trafic Greu – 13 Septembrie – Ghencea. In acest fel se acopera si Zetari, in cazul in care 11 ar urma sa paraseasca tronsonul; totodata, nu lasi Ferentariul la mila lui 23, cu un traseu lung si timpi de succedare imprevizibili, deoarece vagoanele stau blocate la orele de varf pe Marasesti si Dudesti.

  • hm

    … deci cam la fel cu 8 cel vechi.
    Treaba e că oricum, dac-a-nceput să fie luat în calcul pentru „optimizare”, nu-l văd favorizat.

  • George

    “Optimizarea” poate insemna, pe de o parte, sa nu se mai dubleze “copios” linii pe portiuni lungi de traseu. Cu asta-s de acord.
    Oricat mi-ar placea ideea unei linii ca 11, spre exemplu, din Ferentari in Giulesti, recunosc ca le dubleaza rau pe 25 si pe 1/10. Ar merge turele din 11 introduse in 44, 47 si noul 8 si e un “win-win” business pentru multa populatie.

    Daca le “bese” mintea sa desfiinteze 8 si sa-l scurteze pe 11 pe traseul Giulesti – Ghencea, de bun simt ar fi ca linia 7 sa intoarca la Zetari (ca si-asa nu exista nici macar o legatura directa Ferentari – centru). In comunicatul lor de acum 1 luna spuneau ca “locuitorii de pe Zetari vor avea la dispozitie linia 220”. Pe bune ? Si calea de rulare, ramane doar pentru retragere la depou ?

  • hm

    Din păcate, actualul „setup” al majorității liniilor de tramvaie e cam la nivelul „mai puțin de atît și ne ia dracul”.
    În jos nu prea mai e loc de optimizare.

Leave a Reply to George Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>