despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Basarab: tramvaiele

Aş îndrăzni să cred că peste vreo lună se va circula, în sfârşit, pe Pasajul Basarab. E cazul să ne gîndim cum se va îmbunătăţi transportul cu tramvaiul? Cred că da.

În Bucureşti este un deficit foarte mare de tramvaie; de aceea nu e posibil, odată cu inaugurarea Basarabului, să fie reînfiinţate toate liniile vechi şi – în plus – să fie create noi trasee. Şi nu doar că nu e posibil, dar nici nu e o strategie bună. Necesităţile de transport actuale cer schimbări de trasee şi crearea de alte legături între cartiere…

Şi mai e ceva: linia de tramvai care vor trece pe Basarab va fi, în mare parte, de viteză, separată cît de cît de trafic şi de lung parcurs; de aceea nu cred că pe acest traseu ar trebui să circule mai mult de două linii diferite de tramvai. Traversarea intersecţiilor este greoaie şi e nevoie să fie cît mai puţine tramvaie pe traseu – tramvaie care să meargă fluent, nu să stea la stopuri unul în spatele celuilalt.

Deci, care ar fi cele mai bune idei pentru traseele de tramvai care au de-a face cu Basarabul?

Pe pasaj

Pe deasupra văd o linie: 34, care să meargă în Militari pe vechiul traseu al lui 35, care nu s-ar mai înfiinţa.

La sol

două linii sînt cu adevărat necesare: 44 şi 8, care să unească cartierele Giuleşti, respectiv Ferentari-Rahova, de Gara Basarab.

Trebuie să renunţăm la anumite trasee şi să păstrăm altele

În condiţiile actuale, de pildă, e mai importantă legătura directă dintre zonele Giurgiului şi Militari (25) decît dintre Giurgiului şi Basarab (12) , aşa că reînfiinţarea liniei 12 nu e o prioritate. Liniile 12 şi 25 nu pot circula în paralel din două motive: nu sînt tramvaie suficiente şi segmentul de traseu din zona Răzoare – Ho Şi Min va fi mult prea încărcat!

Trebuie să facem legături noi

Tramvaiul 8 care să meargă direct la Basarab, în loc de Militari este o idee foarte bună. Iar tramvaiul 27, pentru care se fac atîtea presiuni, trebuie să ajungă în Ghencea!

Oraşul se schimbă

Va deveni zona Basarab mai importantă decît Gara de Nord? Aşa e planul. E Bucureştiul gata să se schimbe? Nu ştiu. Sînt gările gata să se schimbe? Clar – nu.

Implicarea oamenilor

Am mai spus-o; merită încercat: presiuni, bătut autorităţile la cap, campanii de conştientizare – chestiile astea deja se petrec; dacă vă pasă, vă puteţi implica şi voi. Pe forumul Metrou Uşor se discută despre o petiţie – şi tot acolo veţi citi şi despre alte propuneri pentru liniile de tramvai – şi mai alescalcule şi motive care dovedesc viabiliatea acestor propuneri.

17 comments to Basarab: tramvaiele

  • Întrebarea este: mai avem nevoie de gară pentru călători? Şi mai clar: va mai exista CFR Călători peste, să zicem, cinci ani, şi de ce? În rest, e bine cu tramvaiul(sunt fan!), dar se va găsi întotdeauna un loc îngust, în care să se proptească un cârnat de vagoane, şi se duce dracului tot farmecul! Asta e!

  • eu am o idee fixa: nu se poate cobori in siguranta de pe pasaj venind cu masina dinspre Titulescu si dorind sa faci dreapta jos in Giulesti. nu se poate si cand se va putea va fi si al dracului de nesigur. deja au pus dinspre Plevnei, langa breteaua nefinalizata, o atentionare triunghiulara du “drum ingustat” :))
    am comentat cu intarziere ceea ce tu ai laudat deja – solutia marca Popescu de la Favorit.

  • Gara de Nord va mai exista, chiar dacă C.F.R. Călători nu va mai fi… deja avem o pereche de trenuri private pe zi pe aici, cine zice că în 10 ani nu vor fi 20 de perechi? Deja există staţii (de ex. Bistriţa) prin care trec 4 operatori feroviari (CFR, Regiotrans, Regional, Transferoviar) din 5 posibili.
    ——–
    Legat de petiţie, varianta oarecum finală a fost deja postată la http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&t=104&start=294 , după ce se stabileşte 100% textul ei va avea şi o pagină dedicată (e în lucru şi aia). Dar partea grea acuma vine: cum strângem semnăturile pentru ea?

  • hm

    nu ştiu cum o s-o semnăm, măcar de dus cred că are cine s-o ducă la RATB…

  • Păi singura soluţie să o semnăm e să ne întâlnim… eventual să îşi printeze fiecare câte un tabel de semnături şi la sfârşit ne întâlnim toţi cu tabelele, le punem cap la cap şi punem totul la dosar. Altă soluţie nu prea e…

    În altă ordine de idei, varianta finală e gata, urmează să fie făcută publică şi apoi să înceapă semnăturile.

    Are 17 pagini, care tratează următoarele 9 puncte, cu argumente şi cu propuneri cu privire la parcul necesar şi la timpii de parcurs:
    1) Modificarea traseului liniei 8, astfel: traseul actual între terminalul ,,Zeţarilor” şi intersecţia Bd. Timişoara cu Bd. G-ral. Vasile Milea, apoi pe un traseu modificat prin Bd. G-ral. Vasile Milea, Podul Grozăveşti, Şos. Orhideelor, până la terminalul ,,Gara Basarab”
     
    2) Menţinerea în circulaţie a liniei 25 pe traseul actual (Depoul Militari – C.F.R. Progresu) cu parcul actual
     
    3) Modificarea traseului liniei 27 astfel: traseul actual între terminalul ,,Complex R.A.T.B. Titan” şi intersecţia Bd. Mărăşeşti cu Str. 11 Iunie şi Str. Dr. C-tin. Istrate (staţia ,,Parcul Carol”), apoi prin Str. Dr. C-tin Istrate, Şos. Progresului, Cal. 13 Septembrie, Bd. Ghencea, până la terminalul ,,Ghencea”
     
    4) Prelungirea traseului liniei 24 peste Pasajul Basarab, prin Şos. Orhideelor, Bd. G-ral. Vasile Milea, Bd. Timişoara până la terminalul ,,C.E.T. Vest – Militari”
     
    5) Modificarea traseului liniei 42, astfel: pe traseul actual între terminalul ,,Piaţa Presei Libere” şi intersecţia Str. Puţul lui Crăciun cu Bd. Ion Mihalache, apoi viraj la dreapta spre Bd. Ion Mihalache, Cal. Griviţei, Pasajul Constanţa, Şos. Chitilei până la terminalul ,,Mezeş”
     
    6) Menţinerea în circulaţie a linie 46 pe traseul actual, cu parcul actual
     
    7) Prelungirea liniei 34 peste Pasajul Basarab prin Şos. Orhideelor, Bd. G-ral. Vasile Milea, Bd. Timişoara, Str. Valea Cascadelor, Bd. Preciziei până la terminalul ,,Depoul Militari”
     
    8) Reînfiinţarea liniei 44, pe traseul Cartier 16 Februarie – Gara Basarab
     
    9) Revenirea la traseele de bază a liniilor 20 (Laromet – Cal. Plevnei) şi 45 (Mezeş – Gara de Nord), de îndată ce va fi posibil acest lucru (finalizarea lucrărilor pe Str. Buzeşti, Bd. Alex. I. Cuza şi Cal. Berzei).

  • hm

    Pînă una-alta, să promovăm cît mai mult petiţia!

  • Păi hai să o promovăm: http://transportbucuresti.trei.ro/blog1.html

    Dar o să trebuiască să ne vedem faţă-n faţă cu tabelul.

  • hm

    Am pus şi un banner, am pus şi un articol pe Bucureştii Vechi şi Noi.
    O să ne vedem.

  • adia

    De acord insa sunt total impotriva liniei 34 asa cum ai aratat-o in plan.
    Linia 34 trebuie sa fie inelara asa cum este planificata acum.
    http://www.no3.ro/wp-content/uploads/2009/12/noul-traseu-al-liniei-34.JPG

    34 trebuie sa mearga pe inelul interior al Bucurestiului ,nu prin Militari.

  • E imposibil să fie inelară, pentru că Cal. Văcăreşti e închisă pentru tramvaie cel puţin 2 ani.

    Nu ştiu cât de bună ar fi ideea unei linii inelare… că, totuşi, vatmanii ăia trebuie să stea şi ei măcar 10 minute la fiecare cursă, mai au şi ei nevoi… singura soluţie e să se amenajeze undeva un terminal unde poa’ să stea. Plus că RATB va considera oricum 2 staţii cap de linie, de unde va trebui taxat din nou (deci pentru 2 staţii o să taxezi 2 călătorii, cum e pe liniile care întorc în jurul unui cartier). Oricum, de acum şi cel puţin 2 ani, nu va fi posibilă o linie inelară tocmai pentru că nu se poate circula pe Cal. Văcăreşti, iar dacă ar fi deviat prin Mărăşeşti – Cal. Dudeşti ar fi o ofertă de transport prea mare pentru zona aia.

    Dacă, totuşi, eşti de acord în condiţiile astea, ai putea semna petiţia. Mail-ul meu e transportbucuresti.trei(arround)gmail.com sau ro_dr2007(arround)yahoo.com

  • adia

    Din contra ,o linie inelara este o idee excelenta.Este la fel de avantajoasa ca si existenta centurii din jurul Bucurestiului si are cam acelasi rol.Eu vorbeam despre perioada cand inelul central va fi complet functional.Normal ca exista un depou si statii de cap de linie.Problema cu taxarea este aceeasi la orice linie de tramvai .In concluzie numai avantaje si nici un dezavantaj.In rest voi semna petitia doar daca se rectifica problema cu linia 34.

  • Bun… dar acum chiar e imposibilă, iar în 2 ani (minim) se vor schimba multe. Să recunoaştem că, până ce va fi posibilă o linie inelară, cea mai bună soluţie e ca linia 34 să meargă spre Militari (şi să dispară 8 de acolo).

    O dată cu redeschiderea liniei pe Cal. Văcăreşti, în cazul unei linii inelare, vor trebui modificate şi liniile adiacente, mai ales 11 (care ar fi dublat pe vreo 70% din traseu de 34) şi care nu văd unde ar putea fi reorientat (că dacă ar fi scurtat la Şura Mare ar ajunge o ,,fantomă” precum 4, poate ar fi indicat să fie dus spre Piaţa Unirii?). Dar, după cum ziceam, până atunci va mai curge multă apă pe Dâmboviţa (cu puţin noroc se va schimba şi conducerea actuală a RATB-ului).

  • adia

    Linia 34 si 34 bis inelara ar putea avea un dezavantaj si anume numarul insuficient de tramvaie ca sa acopere toata linia.Este posibil ca linia inelara sa fie mai lunga decat o linie clasica.Daca nu sunt suficiente tramvaie atunci va trebui sa astepti destul de mult in statie.Lucru inacceptabil.S-ar putea renunta la linia inelara daca capatul lui 32 s-ar putea uni cu capatul de la Sf Vineri si sf Gheorghe(astea 2 sunt deja legate),adica unde au capatul 21,14,5 56 si 16.
    Mai multe aici
    http://www.forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=24&t=1704&p=53182&sid=b5e4b80b7e177078bc6bab7ecfcc2af6#p53182

  • Am prelungit termenul de semnare a petiţiei, pentru a o putea depune pe 6.05.2011 şi nu vinerea asta, cum era vorba.

  • bogdanideismechere

    ar fi mai bine sa ramana asa 8 si sa sie introdus 25 cum era 12 inainte cfr.progresul-gara basarab
    si nu 34 sa fie introdus asa ca e 35
    sa fie bagat 44
    sa fie bagat un autobuz de pilda 299-gara de nord-timpuri noi
    4 poate fi bagat zetarilor-via sura amre-complexul ratb titan
    si 45 sa fie introdus depoul militari-gara basarab(ca iese de pe linie 25 mai sus)
    27 sa fie introdus depoul alexandria(dudesti)-ghencea
    si nu va fi sg. 47
    daca e introdus 25 asa nu mai e nevoie de 12 si poate fi introdus si 45 si raman pana la dep .militari-8:35:45poate fi introdus si 47 dep.militari-ghencea

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>