… începem cu-n instantaneu de sezon, din primăvara anului ’69: parcul de mașini de curățenie a Întreprinderii de Salubritate de-abia aștepta să iasă să-și facă treaba (ne-aflam marți, după Paște)
Ne lăudăm și c-o vedere aeriană a noului pasaj peste Centură de la Otopeni; șoselei îi puteam zice, fără mare supărare, autostradă. Urma să deservească rapid noul aeroport de la Otopeni.
Aflăm despre o nouă autodubă-dormitor fabricată la I. R. A. de pe Șoseaua Olteniței: bună pentru șantiere și chiar obiective turistice, putînd acomoda pînă la 20 de paturi, „cu încălzire cu aparatură tip Siroco sau cu sobă”.
Ia, să ne lămurim oleacă și cam ce mașini erau la-ndemînă – și asta o putem găsi, cel mai firesc, la pagina cu „mica publicitate” din România Liberă:
Spicuim Fiatul 1300 tropicalizat cu… kilometri reali, Dacia 1100 din depozit, precum și anvelopele vîndute fără repartiție de uzina Victoria de la Florești. La rubirca de „cumpărări” nu e mare lucru.
Tot de prin anunțurile pitite, găsim și interesanta activitate a unității Prestagent care „facilita îndeplinirea formalităților și scurtării termenelor de livrare a autoturismelor noi ce puteau fi primite cadou de către cetățenii Republicii Socialiste România de la rudele din străinătate”!
Ne aplecăm asupra năcazurilor automobiliștilor: „krauuuk!” – așa rodea rugina podul caroseriei. Cum o combăteam? Prin terosonare la Ciclop.
Dar nu era chiar așa neagră viața de șofer. Automobil Clubul Român ținea bal la Sinaia: două orchestre, dans non-stop, ținută de seară și concurs de miss. Locuri limitate.
De-abia pornisem, cu un înainte, construcția Dacia 1100, dar realizările industriei auto a anului 1969 sînt și mai mari. Una este noua Dacia 1300 (vom vorbi separat despre ea!) iar cealaltă e Aro 244…
… care urma să primească, un deceniu mai departe, și motorizare Diesel.
Ei, și dacă tot am ajuns în 1979, băgăm în seamă și noul troleibuz „111E”, model de care am tras trei decenii-n Capitală.
… bătea la ușă teribila criză a petrolului – dar despre asta, altcîndva.
listă de articole selecționate din presa vremii – aici
Consul Capri din reclama era o frumusete de masina, e forte posibil sa fie vorba de exemplarul lui Florin Piersic (care exista si astazi in stare mai multe decat precara).
Reclamele din RL din 89 erau si ele fascinante … inclusiv surprizantor de multe masini vestice, unele chiar foarte tari.
Da, mi-aduc aminte de niște locuri mai retrase de pe lîngă București unde se mai strîngeau discret “premianții” vremii, acolo vedeam parcate mașini șmechere rău, mult peste cele ale studenților străini ori TC/CD
Păi de ce ne laşi în ceaţă, omule, când tu ai un articol aşa de interesant chiar cu “Consul Capri”… şi mai are şi poze ?
https://volganeagra.blogspot.com/2016/01/now-and-then-ford-consul-capri-ex.html