despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

o porcărie de cartier

… văd că revine moda aceea tîmpită și plină de dispreț de a opri mijloacele de transport între stații pentru cîteva minute bune pentru a se face controale.

Mergi frumos în autobuz și de-o dată vezi că se oprește și năvălește o haită de pîndari – controlori și gabori.

Firește, genul ăsta de acțiuni nu prea se petrece în Centru, ci mai pe la periferie, acolo unde oamenii pot fi umiliți mai ușor.

Pretextul e, desigur, acela că taman la periferie călătorii nu prea plătesc bilet.

Dar nu sîntem în Coreea de Nord: controalele n-au decît să se facă în timpul mersului și dacă e nevoie de poliție pentru ajutor, controlorii să fie însoțiți de poliție în timpul mersului.

Și-așa mijloacele de transport merg încet și-s blocate în trafic: să mai stai cîteva minute-n plus, pentru ca oamenii să fie controlați, e o porcărie – una mare de tot.

7 comments to o porcărie de cartier

  • Dan

    Eh, scene de ghetou. Peste tot în lume poliția (și restul de autorități) acționează cu duritate sporită în zonele sărace.

  • hm

    cu nesimțire sporită.

  • Oamenii sunt mai uşor de umilit, dar umilinţa e produsă de cei fără titlu de călătorie şi de nesimţirea care-i caracterizează pe cei mai mulţi dintre ei. Controlul cu poliţia e singura şansă de civilizare (a românului în general, nu doar a călătorului din 117 şi 139).
    Să vedeţi cum se face controlul la Bruxelles cu agenţi înarmaţi (da, controlorii STIB poartă pistor, pulan şi spray, iar poliţia transport public are arme automate) şi nu cârâie nimeni şi nici nu scapă nimeni de amendă, că dacă faci gură ajungi la secţie. De aia STIB încasează anual aproape 3 milioane de euro doar din suprataxe de călătorie frauduloasă (şi aici intră şi abonamentele nevalidate – eşti tratat ca fără bilet dacă nu validezi). 49 euro prima abatere, 114 euro următoarele abateri în următorii 2 ani.

    • hm

      foarte bine, controale, siguranța pasagerilor: sîntem direct interesați. În mers, în stație, fără a adăuga minute de întîrziere călătorilor.

      • Nu poţi să faci controlul în mers, pentru că nu ai timp să controlezi tot autobuzul, iar o echipă mare de controlori s-ar putea să nu aibă loc din cauza galomeraţiei. În plus, controalele la noi sunt luate în râs, iar cei corecţi tind să fraternizeze cu contravenienţii, astfel că orice control se lasă cu înjurături şi îmbrânceli. Controlul cu poliţia e singura şansă.
        Şi în Belgia tot cu vehiculul oprit se face, de regulă după ce urcă toată lumea se închid uşile şi apoi apare echipa de după colţ, se poziţionează în dreptul uşilor, se deschid uşile, urcă şi în juma’ de minut verifică tot. Cine nu are titlu de călătorie valabil ŞI validat e dat jos făr drept de apel şi amendat.

  • Marius

    O masura foarte buna. E singurul mod de a elimina calatori fraudulenti. Sa se faca si in cartierele bogate, daca asta va coafeaza.

  • hm

    Umilirea chiar și a unui om rămîne tot umilire – bravos!

Leave a Reply to Dr2005 Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>