despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

de-aia!

… ca să înţelegem mai mult despre felul în care administraţia noastră priveşte transportul public, e de-ajuns să ne uităm niţel peste orarul de seară al mijloacelor de transport.

Ne gîndim cu toţii că ar trebui să încurajăm prin toate căile oamenii să-şi lase acasă cu maşina personală. Şi cum să convingi pe cineva să folosească transportul public? Asigurîndu-l că transportul public e de încredere!

Ei, hai să vedem cît de încredere este transportul ăsta!

… conform Regiei de Transport, iată cît de des vin unele dintre mijloacele de transport bucureştene seara, după ora 21, în timpul săptămînii:

  • Tramvaiul 8 vine o dată la 26 de minute.
  • Tramvaiul 16 vine o dată la 25 de minute.
  • Tramvaiul 25 vine o dată la 17 minute.
  • Troleibuzul 71 vine o dată la 32 de minute.
  • Troleibuzul 79 vine o dată la 31 de minute.
  • Troleibuzul 85 vine o dată la 22 de minute.
  • Troleibuzul 86 vine o dată la 37 de minute.
  • Troleibuzul 93 vine o dată la 35 de minute.
  • Autobuzul 101 vine o dată la 14 minute.
  • Autobuzul 131 vine o dată la 32 de minute.
  • Autobuzul 182 vine o dată la 22 de minute.
  • Autobuzul 226 vine o dată la 23 de minute.
  • Autobuzul 300 vine o dată la 19 minute.

În weekend, toate astea vin şi mai rar.

Deci, seara poţi aştepta – fiindcă, fireşte, nu ştii cînd a trecut autobuzul de dinainte – oricît, între 5 şi 30 de minute. Nu-nţelegeţi greşit; aşteptatul nu este cea mai mare problemă – e normal ca seara tîrziu să fie mai puţine mijloace de transport. Cea mai mare problemă este că nu o să ştii niciodată cît ai de aşteptat.

Măcar dimineaţa devreme şi seara, cînd nu sînt ambuteiajele de peste zi, RATB ar putea asigura un orar bătut în cuie – şi afişat corespunzător – ca să ştie orice călător cînd să se ducă-n staţie.

10 comments to de-aia!

  • Am citit pe undeva un răspuns dat de RATB la o întrebare similară, în care explicau (destul de rezonabil) că n-au cum să facă un orar fix datorită variațiilor de trafic și lipsei unei benzi de circulație dedicate RATB.

  • Orar batut in cuie? Si sa iei soferilor placerea de a mai sta la o cafeluta cu colegii? 🙂

  • hm

    seara nu ar fi atît de greu să menţii un orar, că nu-i traficul de pe lume!.
    dar ce te faci cu şoferii care se grăbesc să se retragă? toată ziua se tîrîie cu 20 la oră şi seara zburdă. Pe tăbliţa din staţie scrie că ultimul autobuz trece la 23:15 – şi cînd colo, el a trecut deja pe la 23:05…

  • bogdan

    atata timp cat nu se schimba radical niste mentalitati la RATB, nu se va face nimic. uite un link unde se gaseste contractul lor de munca, practic nimeni nu pooate fi concediat.
    http://hymerion.ro/2011/05/18/de-ce-sa-se-mareasca-tarifele-ratb-o-privire-asupra-contractului-lor-de-munca-si-a-unor-protocoale-interne.html
    asta ca nu se poate face orar fix din cauza traficului e absolut aberant dupa ora 21. ca sa nu mai spun de situatiile cand vin cate 4-5 autobuze de pe aceeasi linie incolonate frumos, sa nu se piarda.

  • hm

    RATB… exploatare transport electric, exploatare autobuze, uzină de reparatii, dispecerat, centru de calcul; 9 depouri de tramvaie, 4 de troleibuze şi 8 garaje de autobuze – fiecare cu şefimea şi independenţa sa; deci – tot atîtea mentalităţi şi inerţii….

  • Ordinului 972/2007 al Ministerului Transporturilor (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei , Partea I, Nr. 807/27.XI.2007), Anexa 1, Sectiunea a 4-a, art. 31 precizeaza:
    ,,Operatorii de transport/transportatorii autorizati vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate cu respectarea urmatoarelor obligatii: […] alin. 5. in statiile din programul de circulatie, sa asigure afisarea traseului, a intervalului de succedare a curselor, precum si a hartilor simplificate cu indicarea traseelor si statiilor pentru informarea publicului calator”

  • Deasemenea, mai introduce obligativitatea informarii interioare a calatorilor (vizual, acustic, schema traseului, numele soferului, datele de contact ale operatorului).

  • Dr2005-din nou

    Raspuns oficial marca RATB, Nr.inreg:160680/29.09.2009
    ,,In ceea ce priveste afisarea programului in fiecare statie, va informam ca aceasta initiativa am avut-o si o avem. Din pacate frecventa actelor de vandalism si lipsa spiritului civic, conduce la aceasta imagine negativa iar eforturile noastre par inexistente.
    Depunem eforturi si cautam solutii inovative astfel incat aceste informatii sa fie cat mai accesibile”

    Deci e lege si ei se sterg în partea dorsala cu ea.

    Legat de orarul de circulatie dupa 21, nu sunt prinse în el si vehiculele care merg la garaj/depou (chiar daca la unele trasee, traseul de retragere e identic cu cel de baza) si ai caror conducatori sunt obligati sa opreasca în toate statiile, dar numai pe portiunea de traseu comuna cu traseul de baza. În practica, soferii de troleibuz – cei putin cei de la Dep. Bujoreni – opresc în toate statiile (stiu si ei ca pâna în 5:30 si dupa 22 nu mai e nicio cursa oficiala, decât curse de acces de la 4:05 în sus si de retragere pâna pe la vreo 23:30), vatmanii asa si asa, iar soferii de autobuze în general nu opresc deloc, ba chiar îi dau blana pâna la garaj.
    Acum câteva saptamâni, am vrut sa merg de la Valea Oltului la statia Brasov. Un drum de 4 statii, ce se parcurge cu 385 în 5 – 6 minute si pe jos în vreo 20. Cum era ora 22:45 (era un 368 la 22:45, de fapt plecase la 22:35), nu mai era niciun autobuz pe traseu (!). Pâna la urma, m-a luat un 385 la retragere (al 5lea autobuz care trecea pe lânga mine). Tot atunci am observat si un record: un 122 a facut 10 minute de la Valea Oltului la Cart. Latin (daca o mai fi mers pâna acolo) si retur.

  • Şi aş mai fi avut de zis, dar având în vedere că site-ul nu mă lasă (probabil am devenit incomod), nu voi mai spune.

  • hm

    Dr2005 – nu te supăra, unele comentarii se mai duc şi de capul lor în moderare…
    nu se pierde nimic şi nu opresc nimic de la publicare, trebuie doar să ai răbdare să apuc să le aprob… cînd mă trezesc 🙂

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>