despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

din zbor

Nu credeam să văd c-o să se-ntîmple asta; dar uite că s-a-ntîmplat. În cadrul unei acțiuni destul de mari ce pare că se va lăsa cu igienizarea și amenajarea locurilor virane de la interesecția Rahovei cu Trafic Greu, s-a demolat – în sfîrșit! – și mizeria aia de centru de colectare a fierului vechi.

11 comments to din zbor

  • Dan

    Centrul respectiv umplea câte o remorcă de tir pe zi pe timpul verii prin 2010-2011. Afacerea a scăzut treptat până în 2014, iar într-o zi de ianuarie 2015 au încărcat tot ce mai era de încărcat și au pus lacătul. Atunci nu mi-a venit să cred că definitiv, dar se pare că acesta a fost adevărul. Coincidental, cam pe atunci a început să aibă Vanghelie probleme la DNA, parcă a făcut și o cură de pușcărie în primăvara lui 2015.

    • Cam pe atunci s-a cumpărat de către investitori puternici ce mai era de cumpărat (şi demolat) pe acolo. De la Carrefour Vulcan şi de la AFI Park nu prea mai ai ce fier vechi să furi. S-a dus şi fabrica de ulei, s-a dus şi cea de prelucrarea a iutei, de mulţi ani se dusese şi Circul Foamei, Electromagnetica s-a reorientat şi ea… deci, de unde fier vechi? Până şi Stan Tabără a început să mai arate, cât de cât, a stradă.

  • George

    Nu m-ar surprinde sa se faca o parcare a primariei. Mai este un loc viran, e drept mult mai mic, transformat in parcare, langa Petrom Salaj. In locul de la Trafic Greu as vrea sa vad o cladire de birouri, cu conditia sa demoleze si “gazaria” GPL. Ar mai infrumuseta putin intrarea in cartier. Plus c-as vrea sa vad renovata si casa de langa “David & Maria shoes”, probabil ocupata abuziv de minoritari. In momentul de fata este una dintre cele mai urate intrari intr-un cartier “muncitoresc”

    • hm

      Da’ un parc cu gazon frumos ce-are? La Sălaj măcar ai putea zice că-i oarecare densitate urbană și-ar fi nevoie de locuri de parcare, aici șuieră vîntu’

  • George

    As vedea parcul mai degraba pe partea cealalta, pe terenul viran dintre Nasaud si Agip. Si acolo este loc berechet.

    Ma gandeam la cladire de birouri pentru ca mi-ar placea sa vad cativa mari angajatori ca au curajul sa scape de obsesia “Pipera” – “Aurel Vlaicu” si sa se stabileasca in “zona de sud”. Loc este din belsug pe fostele platforme industriale din zona Trafic Greu. S-ar mai regenera zona, ca sa nu mai spunem ca le-ar da si altor “corporatisti” posibilitatea de a lucra mai aproape de casa. Orice ar face acolo, sper sa iasa ceva placut ochiului. De chestii “urate” si in paragina ne lovim zi de zi prin cartier

    • hm

      O să vină și la noi. Dar pînă să vină ei, atenție la „curățenia” care se face în zona străzii Gheorghieni, în triunghiul Uranus-Calea Rahovei-Sabinelor; se demolează țigănii și se ridică rezidențiale.

  • Cristian Ioan

    @George,
    O idee buna, dar prez tarziu!
    Cel putin pentu noi: spatiul actual fiind insuficient, firma se muta la anul in supra-aglomerata Pipera!
    au inceput deja lucrarile de amenajare a cladirii de birouri.
    Ar fi fost o buna idee cu Zona de Sud, departe de mine dar usor accesibila cu metroul – insa nu este cazul …

    “Loc este din belsug pe fostele platforme industriale din zona Trafic Greu.”

    pe deplin de acord, vad asta cand trec pe acolo cu tramvaiul, dar cum s-ar rezolva problema accesului??

    • Dan

      Din experiența mea, problema accesului este o problemă a angajatului, nu a firmei. Dacă se poate în Pipera cu dube care fac naveta de la stația de metrou, în mod evident că sunt soluții și pentru Trafic Greu.

      • hm

        se face naveta cu duba de la metrou și aici, la „Afi tech park”, să nu moară corporatistul de frică și rușine pe la Chirigii…

  • George

    Domnilor, dar Trafic Greu este destul de bine deservit de tramvaie; in curand va fi si statia de metrou Academia Militara, deci nu putem spune ca ar fi probleme de a aduce oamenii la serviciu. Plus de asta, o parte din cei care actualmente fac “naveta” din Rahova/Ferentari/Geiugiului/13 Septembrie/Drumul Taberei catre Pipera ar lucra mai aproape de casa, degrevand traficul pe Magistrala 2, dar si pe linia 41. Midibuzele de care amintiti nu-s ceva rau; atata vreme cat corporatistul stie ca firma il asigura transport, sunt sanse mai mari sa lase masina acasa.
    Dar sa nu uitam de unde a pornit discutia. E o zona de maidane cu un mare potential de dezvoltare. Desigur, cladirile de birouri ar aglomera zona, dar prefer sa vad blocuri de sticla in locul peisajului dezolant de hale industriale cazute, baraci improvizate si mormane de moloz. Va veni si momentul in care Pipera se va agolmera intr-atat incat capacitatea fizica de transport va fi depasita si se vor gasi mai putini angajati dispusi sa lucreze in Pipera. Iar atunci companiile se vor reorienta catre alte zone. Deja s-a inceput treaba cu AFI Tech Park – as vrea sa vad si dincolo de Calea Rahovei ca indrazneste cineva sa construiasca ceva modern.

    @hm : Da, am observat ca pe Gheorghieni au demolat o spalatorie auto mizera pentru a face loc unui bloc. Sunt deja blocuri ocupate in zona. Trecand de la una la alta, daca tot suntem aici, cred ca linia 196, desi teoretic o linie naveta ce il suplineste pe 96 pe perioada lucrarilor la metrou, va fi ramane linie permanenta. Astazi am fost 22 de calatori ce ne-am urcat la Liberty Mall, a mai urcat cineva la Chirigiu (Tudor Vladimirescu) si 4 calatori asteptau in statia Gheorghieni.

    • hm

      Răbdare – nu chiar atît de multă răbdare! – că ajung birourile și pe aici, zona este într-adevăr bine irigată și surprinzător de accesibilă.
      Deocamdată văd că noul Lidl de lîngă „Electromagnetica” avansează destul de repede. Bună mișcare au făcut: o să fie singurul market cu acces direct din Calea Rahovei, ceea ce o să conteze mult pentru… șoferi.

      Am văzut și eu că 196 începe să aibă mușterii, părerea mea e că va rămîne rezident cel puțin pe ruta din zona noastră; dar probabil că tot la Basarab o să meargă, fiindcă acolo pare a fi singurul cap de liniie unde se pot hodini cum trebuie șoferii.

Leave a Reply to George Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>