despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

din zbor: cumpărături

… nu m-am obişnuit cu viaţa de după concediu – mai ales cu chestiile ce ţin de pantaloni lungi, pantofi, ciorapi (nu c-aş vrea să credeţi că scriu articolele cu picioarele). Încă nu m-am dus să mă joc cu ultima jucărie a oraşului: n-am trecut pe Basarab nici cu bicicleta, nici cu maşina şi nici cu tramvaiul. Deoacamdată cîteva chestii legate de magazine:

  • citii că de azi magazinele Plus se vor chema Lidl. OK.
  • Doldora Bazaar va deschide în weekend un supermarket, sub marcă proprie – chestie care, în sine, nu mai merge de ceva vreme. Faliment fericit!
  • Viţălu’ la poarta nouă: creierele odihnite de la Kaufland se gîndiră că-i de folos să re-amplaseze sortimentele de marfă pe rafturi – ceva de genul să mute deodorantele unde erau şampoanele şi invers; să mute detergentul de vase unde era detergentul de rufe şi invers; şi tot aşa; distractiv!
  • Mizerii în presa quality: un frumos articol în Adevărul despre cum se naşte un brand: Macro (vechiul miniMAX):

Strategia din spatele noului lanţ de magazine a fost construită matematic pentru a atinge publicul-ţintă şi pentru a transmite valorile pe care reprezentanţii companiei şi le-au trasat. În realizarea brandului MACRO au fost trasate o serie de elemente româneşti menite să sublinieze oferta magazinelor: produse tradiţionale româneşti […]

În urma analizelor şi a workshop-ului realizat au fost identificate elementele definitorii ale noului brand: „Pornind de la tradiţia pe care o au românii în zona de comerţ, respectiv comerţul de tip balcanic care ne face diferiţi faţă de ceilalţi, am redescoperit piaţa aşa cum era ea odată, târgul cu diversele personaje, poveştile şi basmele populare.”

    pe mine mă ştiţi: sensibil, impresionabil – m-a mişcat articolul ăsta. Da’ mă rog – mai bine ar băga banii ăştia în mai multă marfă, mai bine ar ţine mai multe case deschise că să nu mai stea oamenii (în mod tradiţional, bănuiesc) la coadă…

7 comments to din zbor: cumpărături

  • Ando

    Intrebare : poate esti mai informat ; ce se intampla cu blocul de pe Magheru colt cu Maria Rosetti ( vis-a vis de cinema Scala )?
    Nu mai trecusem demult prin zona si saptamana trecuta era deja decupata ” o felie ” din fatada blocului respectiv…

  • hm

    … nu-i aşa că se vede Ateneul frumos în spate?
    Într-o primă fază, credeam că doar se consolidează.

  • “Produse traditionale romanesti”, adica Frutty Fresh, mici, parizer? Parca vad ca Macro o sa fie noul Penny.

  • Freesys

    Apropo de faliment microul de la Mărășești colț cu Oițelor s-a închis?

  • hm

    Bogdan – nu, o să fie mai rău decît Penny!
    Freesys – habar n-am! Chestia e că ştiu cîteva Mic.ro care chiar merg prost rău de tot, dar văd că sînt deschise bine-mersi!

  • Mihai

    Chestia cu “rearanjarea” produselor in Kaufland e o strategie traditionala si bine gandita a supermarketurilor. De fiecare data cand schimbi ordinea produselor clientii vor petrece mai mult timp in magazin si o mare parte din clienti vor cumpara mai mult (chestii de care nu au neaparat nevoie, dar pe care le vad in trecere in timp ce cauta produsele de care au cu adevarat nevoie). Supermarketurile trebuie sa gaseasca echlibrul intre faptul ca o reorganizare le aduce beneficii financiare (si ele ar vrea sa o faca cat mai des) si faptul ca reorganizarea dezorienteaza clientii si acestia isi pierd sentimentul de confort in magazin (si eventual unii vor refuza sa mai vina).

  • hm

    uite – fix asta-mi plăcea la Kauf:
    Ştiam ce au şi unde şi-mi făceam lista de cumpărături după succesiunea raioanelor şi îmi lua 10 minute să-mi umplu căruciorul. Înţeleg că lor nu le convenea faptul că treceam cu vederea rafturile care nu mă interesau. Mă rog – după încă o sesiune-două de cumpărături, revenim la normal.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>