despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

din zbor

Toamna asta s-a reușit terminarea pistei de biciclete de pe toată Calea Victoriei, deci și între Bulevard și Splai.

… n-a murit nimeni dintre șoferi odată cu pierderea unei benzi pentru circulația auto.

Iată, avem o dovadă-n plus că în centrul Capitalei e loc destul și pentru a lărgi trotuare, și pentru a face loc bicicletelor, rolelor și trotinetelor, și pentru a crea culoare numai pentru transportul public.

Dacă-mi dați voie să simplific cît mai mult lucrurile, cred că pentru orice arteră două benzi pentru circulația auto particulară e mai mult decît îndestulător – punct.

Asta-nsemnează, de exemplu, că de la Otopeni pînă-n Tineretului e de-ajuns loc să fie o bandă separată numai pentru autobuz.

Și cu siguranță bulevardele centrale, așa cum sînt ele acum – prea largi, prea neomenești -, și-au mîncat mălaiul.

O să se-ntîmple.

6 comments to din zbor

  • Ando

    “…cred că pentru orice arteră două benzi pentru circulația auto particulară e mai mult decît îndestulător – punct”.

    Mamăăă! Asta sună a declaraţie de război!

  • hm

    Două benzi, fluență, să vezi că nu moare nimenea. N-a murit nimeni dacă s-a îngrădit tramvaiul, de pildă.

    • Dan

      Cam așa se procedează aici, benzi înguste, drumuri de regulă cu 1 bandă pe sens (excepțional 2) + benzi de încadrare, parcare doar plătită în centru – scumpă, dar și așa e greu de găsit. Problemele de trafic gen blocaje se întâmplă doar la orele de vârf, în rest circulația este cât de cât fluentă, deși uneori este extrem de aglomerat chiar în weekend. Densitatea populației e mai mică aici, distribuția fiind mai uniformă pe toată zona urbană, spre deosebire de București care are cartiere de blocuri cu densitate mare și mult teren care adună doar recolte de buruieni.

  • Cristian Ioan

    Doua benzi? este minimul absolut, TREBUIE sa existe posibilitatea de ocolire!
    Nu neaparat pentu depasiri, ci pentru evitarea unor obstacole.
    Iata, aici pe Bdul. N. Caranfil, o artera larga, generoasa, si intalnesti:
    – ingradiri de santier, de teri luni incoace, pentru lucrai la tevile RADET
    – maisni parcate ilegal. Ilegal, dar astepti juma de zi sa vina sa o ridice, si nu ai pe unde trece?
    – gropi, baltoace mari, mormane de zapada sau de gunoi. Sunt obstacole “temporare”, dar la noi temporarul paoet dura destul de mult, daca ar fi o singura banda, pe unde le ocolesti?!

    Apreciez foarte mult ca pe Bulevardul Unirii, inainte de intersectii, spatiul verde central se subtiaza, ca sa lase loc pentu banda de facut la stanga. Daca ai o singura banda, unde se pun cei care vireaza la stanga sau la dreapta!?

    Coecta observatia lui Dan: “Densitatea populației e mai mică aici, distribuția fiind mai uniformă pe toată zona urbană, spre deosebire de București care are cartiere de blocuri cu densitate mare și mult teren care adună doar recolte de buruieni”

Leave a Reply to Dan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>