despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

„Citylink”

Dacă nu prea a făcut gaură-n cer cu serviciul de-nchiriat biciclete, „Citylink” a trecut de la două la patru roți.

150 de mașinuțe-n tot Bucureștiul – sprințare, automate și hibride gata să fie folosite.

Principiul îl știți: instalezi aplicația, faci cont și… te folosești de mașină, care se descuie și se-ncuie din telefon; mașina o iei de unde-o lasă cel ce-a folosit-o înainte și-o lași… cam unde ai chef, că așa-i obiceiul.

A – și plătești; dar la sfîrșit.

Totul e simplu: mai ales că, după ninsoare, chiar ai toate șansele să găsești mașina curățată de zăpadă; cineva se ocupă de-asta.

O idee bună? Zic că da. De folos? Nu văd de ce nu. Merită? Dacă nu merită, nu folosești, și gata.

Doar faptul că ai alternative și că există ușurință și flexibilitate în folosirea acestor alternative e uriaș!

Stăm bine.

7 comments to „Citylink”

  • Dan

    În Europa există problema asigurărilor, nu cred că poți închiria undeva vreo mașină cu franșiză 0 în caz de accident sau chiar de incidente minore. Adică ești bun de plată pentru chei pe portiere sau accidente cu mașina parcată, dacă vinovatul dispare. Aici este de mulți ani un serviciu similar de închiriere de mașini cu ora, dar în contract scrie mic că, în caz de accident, responsabilitatea este de 1500€. După un număr de închirieri fără accident, responsabilitatea se poate reduce la 250€ după plata unui abonament anual suplimentar.

    În SUA sunt reglementări de la stat la stat, în funcție de locație tarifele trebuie să includă o asigurare de bază, altfel aceasta trebuie cumpărată separat în cazul în care nu există altă acoperire (printr-un card de credit sau prin asigurarea la mașina de acasă). Dar e posibil (chiar dacă uneori e scump) să închiriezi mașini cu franșiză 0.

    • hm

      Nu prea detaliază ăștia în „Termeni și condiții” – da’n general firmele de leasing (că ele fac legea) ies bine

    • Ando

      @Dan:Poate eşti mai în temă. De fiecare dată când am închiriat maşină în Europa, m-am “tocmit” cu reprezentatntul firmei pentru valoarea asigurării (exceptând aeroportul din Stuttgart unde plata asigurării a fost, nenegociabilă şi obligatorie).De obicei, plătesc cea mai mică sumă posibilă. Au fost şi cazuri când am avut posibilitatea închirierii cu asigurare zero. Ideea este următoarea: dacă aduc maşina intactă, cum am primit-o, de ce nu mi se returnează măcar o parte din asigurare?

      • Dan

        Păi e ca atunci când faci asigurarea pentru mașina personală, dacă nu faci accident – sau îți repari mașina pe banii tăi – nu îți returnează nimeni banii dați la RCA / CASCO. Firmele de închirieri auto transferă acest cost către utilizator, cost care e oricum mult mai mare decât cel plătit de către “civili” pentru mașina personală. În SUA diferența e că există conceptul de “auto-asigurare”, adică firmele cu flote foarte mari de mașini își asumă ele riscul statistic de accident și repară mașinile în regie proprie. De aceea pot să ofere, în anumite condiții, închirieri cu franșize mici sau chiar zero.

  • Pe bune, se plâng unii la Zoso pe blog că nu li se eliberează imediat cei 30 lei ,,garanţie”?

    La Luxembourg am închiriat o bicicletă, costa 0,5 euro pe săptămână (da, pe săptămână, ca să te încurajeze să mergi cu ea), cu condiţia ca după 30 minute să faci 5 minute pauză (dacă nu găseai rastel liber, sistemul îţi tipărea o chitanţă şi îţi prelungea cu 15 minute perioada şi tot aşa până găseai unul liber). Fără aplicaţii, fără trafic de date… doar că garanţia era de ,,doar” 150 de EURO care se restituiau la trecerea săptămânii, doar că, fiind interbancar Luxemburg – România, a durat vreo 2 luni până au reintrat banii. Na, aşa funcţionează băncile, dacă nu ai cardul la aceeaşi bancă cu care lucrează furnizorul, durează mult.

  • hm

    O, da! Așa da. Să fie simplu.
    Banii mereu revin greu, de parcă e o noutate!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>