despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

„carsharing”: parte a problemei

Da, frumos, bun, util, aplecat spre client; greu să poți zice ceva rău despre „Citylink”.

Că are o bubă, totuși, e firesc, întrucît n-are cum să fie perfect. Mai precis, n-are cum să fie mai bun decît existența noastră împreună bucureșteană, de care este legat.

Ca oricărui serviciu de „sharing”, îi cerem să ne fie accesibil; dacă nu le preț și condiții, măcar la ușurința de-a ajunge să ne folosim de el. Asta-i partea lui de înțelegere, cum s-ar zice.

Da’ cum să fie accesibil, dacă cei mai mulți dintre utilizatori n-au unde să înapoieze mașina? Nu-i complicat atunci cînd faci o cursă dinspre cartier spre centru, ci invers.

… căci parcare se găsește mai degrabă în inima orașului decît spre periferie: cartierele sînt rezidențiale, însemnînd nu altceva decît că-n ele fiecare loc de parcare este, dacă nu închiriat de la primărie, măcar luat de cineva care-l iubește și urmărește ca pe cel mai scump odor.

Știe bucureșteanul prea bine: cînd pleacă o mașină din parcare, imediat se ițește de după vreo perdea o moacă curioasă; și două minute mai tîrziu – fuguța-fuguța – coboară din bloc un cetățean cu geaca aruncată peste pijama care-și aduce mașina lui acolo.

E ca-n scaunele muzicale – te-ai ridicat, rămîi în picioare cîteva ture.

Avîntul idiot al primarilor de sector pe care-i dă hărnicia afară din casă a făcut ca în cea mai mare parte a cartierelor toate locurile de parcare să fie închiriate locuitorilor, ajungîndu-se ca vizitatorii să nu mai poată veni cu mașina pe nicăieri, să nu mai aibă acces la obiectivele publice de interes și la parcurile mari.

În așa condiții, unde să-ți lași mașina închiriată cu care-ai venit din centru?

Deocamdată, „Citylink”. nu-i o soluție de mobilitate, nu-i nici o minune care – prin folosirea ei – să scoată din trafic un număr de mașini personale. E vorba doar 150 de mașini parcate în plus.

9 comments to „carsharing”: parte a problemei

  • Cristian Ioan

    Esti extrem de tendentios!

    “E vorba doar 150 de mașini parcate în plus.”

    Ce s-a intamplat, a venit Nicu Shordan cu ideea de car sharing, sau ce???

    Ai perfecta dreptate cu:

    Avîntul idiot al primarilor de sector pe care-i dă hărnicia afară din casă a făcut ca în cea mai mare parte a cartierelor toate locurile de parcare să fie închiriate locuitorilor, ajungîndu-se ca vizitatorii să nu mai poată veni cu mașina pe nicăieri, să nu mai aibă acces la obiectivele publice de interes și la parcurile mari.

    Dar cum crezi ca s-ar putea rezolva?

    de ce sa nu functioneze servicii de carsharing??

  • bogdan

    mai nou in sectorul 3 negoita a inceput sa transforme in parcari rezidentiale si locurile de parcare de la bulevard. asa ca in curand nu vei mai putea parca deloc. si in cel mai bogat oras al romaniei locul de parcare rezidential costa un nimic, sub 100 de lei pe an. ca mai bine fac ccei de la sectoare bani din spaga.

    • hm

      Probleme care nu s-au luat în considerare la-nceput, e cam tardiv acum pentru Robert să dea înapoi.
      Așa pățești cînd facu doar hei-rup.

  • Romanul cu cazan

    Eu sunt roman si trebuie sa-mi vad cazanul (masina) din casa!

  • Cristian Ioan

    @Romanul cu cazan

    Da, pare o decizie rezonabila.
    Desi Gabitza a zis ca va anula taxa Oxigen data de nemernicii de soroshisti.

    Dar DUPA dupa ce iti vinzi cazanul, ce faci cu transportul?
    Cumperi o masina noua*?
    De care?
    Sau renunti, si te bazezi numai pe transportul puplic si pe car-sharing???

    *= iei la masa discutam cu colegii taman de asta, daca isi vand “cazanele” Rnault Meagne din 2009, si daca vor sa treaca la electric sau la hibrid …

    • hm

      de vîndut, o să le vîndă, timpul trece peste ele.
      Mașini electrice? O să fie tot mai multe, deocamdată marile flote auto nu au făcut un pas decisiv spre electrice, atunci va fi un punct de referință pe piața noastră.

  • Cristian Ioan

    @hm,
    “O să fie tot mai multe”

    Crezi ca asta este de bine?
    Un coleg si-a cumparta de anul trecut Volkswagen electric. Pina acum s-a descurcat acceptabil cu punctele de incarcare existenet, dar cand vor fi mai multe masini electrice, ce te faci la statiile de reincare, cand evezi ca este coada?
    In loc sa alimentezi in 5 minute, trebuie sa lasi masina minim jumatate de ora la incarcat!

    Alt coleg a zis ca se teme de explozia preturilor: daca vanzarile cresc, sigur ca pretul masinilor vor incepe sa scada, dar LITIUL va deveni o resursa rara, din cazua cererii mari, costul Li o sa creasca mult!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>