despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

O recomandare

… eu cînd vreau să recomand, recomand!

Reducerea densitatii populatiei bucurestene presupune relocarea functionala, dezvoltarea unor noi zone, demolarea multor blocuri de locuinte etc. Toate acestea trebuie sa faca parte din strategia de dezvoltare a unui oras care isi doreste sa evolueze. Simpla reamenajare a unui parc, desenarea unor trasee pentru biciclisti, construirea unui pod sau “curatenia de primavara” nu sunt altceva decat bani aruncati. Va spun inca odata, raspunsul la intrebarea: ce imi doresc pentru orasul meu, este o strategie. Restul, lucruri mici la care viseaza oricine, restul este doar continutul acesteia.

Aici – la  Popescu. Ca să înţelegem mai multe şi mai bine.

5 comments to O recomandare

  • mersi :)…e doar asa o mica privire de ansamblu

  • Da’ te-a suparat ca s-a urcat in elicopter 🙂 Eu zic ca e bine si cu privitul din elicopter ca se vad lucrurile mai bine in comparatie cu altii. De exemplu, asa se vede clar ca Bok da cu biciul sa se termine o lucrare de centura a Clujului, inceputa in 2006 si a carei problema sta in circa 2-3 km. In timpul asta chinezii au inceput in 2008 o linie de cale ferata TGV intre Beijing si Shanghai pe care au terminat-o in 2010. 1300 km si deja circula trenul pe ea 🙂

  • Dan

    Am fost 2 saptamani in vacanta in Germania si Austria; nu as comenta neaparat arhitectura insa acolo chiar si cel mai prapadit oras are 2 strazi pietonale in centru, strazi cu restaurante, terase si magazine in care oamenii chiar intra si cumpara. Bucurestiul a pierdut conceptul asta pe drum, asta daca l-a avut vreodata; sunt zone unde imparti carosabilul cu masinile fiindca nu poti merge pe trotuar iar spatiile comerciale sunt ocupate aproape numai de banci, farmacii, sali de jocuri de noroc si as mai adauga ceva dar iese ca versul de la Parazitii. Sau alta problema: s-a deschis podul cel mare, fericire, hai sus in 34 sa ajungem repede de pe 13 septembrie pana pe Stefan cel Mare. Am zis repede? Cred ca daca face sub 30min pe bucata asta vatmanu’ ia sanctiune. Cum sa devina transportul public interesant in aceste conditii pentru cei care chiar castiga suficient de multi bani? Aici se vede lipsa de strategie in ce priveste dezvoltarea urbana.

  • Am fost recent in Austria si mi-a placut foarte mult. Totul este organizat, curat si pus la punct. Totusi o vacanta intr-o tara latina ma atrage ma mult din cauza ca este mai vesela si plina de energie. Am scris si un articol detaliat despre experienta mea in Austria (cazare, preturi, obiective, atmosferta, etc):
    http://roxandrei.ro/calatorii/vacanta-in-austria/
    Voi reveni in acesta tara in vacanta de iarna pentru schi.

  • florin

    Prin ’85-’86 Calea Victoriei avea la sfarsit de saptamana statut de artera pietonala,cat despre daramarea unor blocuri de locuinte ce sa zic:daca iei o medie de 88 de apartamente intr-un bloc cu 10 etaje,numai in zona unde locuiesc ar fi lasate pe drumuri 880 de familii.In plus mai este o problema,marea majoritate sunt proprietate personala,asta inseamna negocieri separate cu fiecare proprietar.Si inca ceva,apartamentele de azi costa in euro cat costau pe vremea lui neaNicu in lei,va fi dispus statul sa plateasca (cel putin)suma respectiva?Si mai cred ca suntem atat de maturi incat sa nu punem botul la povestioara numita ANL!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>