despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

34 nu mai e

o veste care ne-a cam luat prin surprindere: tramvaiul 34 a intrat în istorie; de azi a devenit 1 – şi are un traseu circular; aşadar, nu mai merge în Ghencea, ci pe Trafic Greu – Viilor – Şerban Vodă – Timpuri Noi – Nerva Traian – Calea Vitan – şi de-acolo pe traseul lui, adică Mihai Bravu – Ştefan cel Mare – Iancu de Hunedoara – Titulescu – Basarab – APACA – Răzoare – Trafic Greu

Puţin ciudat. De aşteptat, însă: 34, dus în Ghencea, era o improvizaţie; chiar mă mir că Regia de transport a luat acum o decizie destul de curajoasă!

Ciudată este şi redenumirea liniei 34 în 1. Ar fi fost, poate, de aşteptat să se numească 26, după linia de tramvai circulară care unea, pînă în anii 80, cam aceleaşi puncte din oraş.

Dar 1 este o linie nouă, poate pentru vremuri noi. Zic şi eu aşa, că sună frumos…

Ce să zic? Rahoveanului îi convine, cel din Ghencea plînge – pentru că iar s-a pomenit fără transport rapid în cartierul lui.

13 comments to 34 nu mai e

  • Exista un tramvai 1 acum 2-3 ani, care pleca din Colentina si avea traseu comun cu 34, pana in Berceni. Daca n-ar fi fost asa lent, probabil n-as fi plimbat odata cu el.

  • hm

    Dacă n-ar fi venit odată la juma’ de oră, fostul 1 ar fi fost foarte bun…

  • Dan

    Ciudate deciziile din RATB de zilele astea; ieri dupa-amiaza erau pictate toate tablitele cu 34, azi dimineata erau cu 1. Asta inseamna ca toate petitiile calatorilor se fac doar pe timpul prostilor care le semneaza ca oamenii de decizie tot ce ii taie capu’ fac. Bine, azi dimineata am facut 30min in fata blocului pana la Perla; se putea si mai putin zic eu.

  • In Viena tramvaiul nr. 1 da turul centrului istoric al orasului pe renumitul bulverd Ring, care este de forma unui inel, o mica centura interioara. Eu zic la misto, dar e foarte probabil ca niste bossi de la RATB (in urma unei “vizite de lucru”) sa fi zis, daca aia “are”, noi de ce sa nu avem, ha? Stefan cel Mare – Mihai Bravu – Vacaresti – Viilor – Panduri – Podul Basarab – TItulescu: Ringul Bucurestiului frate !!!

  • hm

    Ringul de box al Bucureştiului…
    nu-i exclus să se fi inspirat de-acolo, că la copiat chestii de formă ne pricepem! La chestiile de fond – cu altă ocazie.

  • been there, done that!
    aseară am luat sus-numitul tramvai 1 şi-am dat o tură. o experienţă plăcută, având în vedere faptul că la un moment dat (pe trafic greu) eram singurii călători şi părea c-am închiriat vagonul să ne plimbe prin oraş… altfel, imagini frumoase de pe Basarab, altele mai puţin frumoase pe Mihai Bravu şi Stefan cel Mare. a durat o oră şi jumătate în cap, în condiţii de trafic extra-lejer.
    şi, nu. n-are nicio legătură cu o “centură a Centrului”… din păcate.

  • hm

    aşa-i, pe Trafic Greu zici că-i tramvai personal!

  • axelanti

    se pare ca si linia lui 23 a fost deviata, deoarece au inceput lucrari la sina de tramvai in zona Ramnicu Sarat. cred ca i-au mutat capatul la Policolor. insa ceea ce e si mai interesant, au tras capatul lui 330 la Faur si traseul i l-au deviat pe linia lui 23 pana la Dristor. ma bucur nespus, deoarece stau chiar la Faur si nu pot ajunge rapid la metrou cu tramvaiul, plus ca din Herastrau aveam linie doar pana la Barajul Dunarii. ce sper e sa nu fie provizorie mutarea lui 330, pana se termina lucrarile la linia lui 23. le-am trimis mesaj celor de la RATB in leg cu asta, asteptam raspuns.

  • hm

    ar fi foarte mişto să rămînă 330 aşa, ar semăna cu ce era 334 pe vremuri…

  • florin

    Faptul ca a disparut tramul 34(ca numar)nu cred ca este asa de suparator.Au mai disparut nr.care au circulat multi ani si pe trasee ce astazi nu mai exista.Doar din nordul orasului au disparut tramvaiele cu nr.3,6,10,autubuzul 77(177),troleul 87 si cele ce duceau la aeroport.Esential este ca noua linie sa circule bine si sa nu ne tina cu ochii in soare.

  • hm

    deocamdată, circulă binişor.
    nimic nu-i o tragedie – au dispărut linii de tramvai şi legături după care chiar plîngem (cum ar fi est-vest prin Piaţa Unirii).
    Trist e că nu se refac…

  • florin

    Daca s-ar construi mai multe linii gen 41 atunci,timpul pierdut in traficul din zona centrala ar putea fi recuperat pe zonele”rapide”.Se pare ca acest lucru se va intimpla cu linia 5 odata cu construirea Pasajului Pipera.Sau lucrarile doar dau impresia unei linii de ”metrou usor”?Oricum linia 5 este printre cele mai”pretabile” pt.o astfel de modificare.

  • axelanti

    multe linii se preteaza ca metrou usor. de la actuala 1 pana la cea de pe Giurgiului. dar nu cred ca se baga sa le ia celor de la metrorex paine de la gura…

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>