despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

7 mașini vechi CXXII

de Ando, Bobocul și HM

Episodul 122.

Printre primele mașini noi care-au însemnat ceva după Revoluție la loc de cinste e Kia Sportage: întîia întîlnire semnificativă cu specificul industriei sud-coreene și cu acest concept de mic SUV care, azi, e atît de popular.

Tot Kia și tot de referință – dar un deceniu mai tîrziu – este și Cee’d; mașina care ne-a arătat că le poți avea pe toate: fiabilitate, dotări, garanție uriașă și un preț bun. Greu am dat de un exemplar cu care să putem ilustra episodul de azi!

Iată și altă mașină de referință și cu siguranță tot una care rar poate fi vînată în stare proastă! Firește că-i Škoda Octavia: făcută să ție o veșnicie, aidoma modelului legendar din anii ’50. Portbagaj uriaș cu o deschidere imensă, solidă, închegată – făcută de nemți, nu-i așa – dacă avea și motorul diesel de 1,9 nu se devaloriza.

O căzătură acum – dar nu o mașină rea. Alfa 156; de la Romanian Carspots avem și ceva ce-am putea numi bunica ei, modelul 75.

O dudă italienească veritabilă însă – Fiatul Stilo.

 

Nimeni n-a putut spune vreodată că i-a plăcut Renault 21. N-a ajuns să aibă succesul modelului 18, căruia i-a urmat.

21 e penultimul model Renault care folosea numere în loc de nume; ultimul a fost 19, pe care-l și vedem în versiunea berlină botezată „Chamade” pe care am cunoscut-o în anii ’90 ca prima mașină străină de poliție.

Renault 19 este „mijlociul” între viitorul Mégane și vechiile 9 și 11. Fie vorba-ntre noi, mai degrabă găsim încă modele 11 funcționale decît 19… ori 21.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

1 comment to 7 mașini vechi CXXII

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>