despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

faptul că funcționează nu e de ajuns

Șoc și groază – noul pasaj de la Ciurel e aglomerat.

Foarte bine – înseamnă doar un singur lucru, și nimica altceva – că într-adevăr are succes și că într-adevăr era nevoie de el.

Altfel nu-l folosea nimeni: e la mintea cocoșului.

Dar…

Ne lăudăm de fiecare dată cînd construim ceva – o stradă, un pod, un pasaj, niște stații de metrou – și nu putem trece mai departe de argumentul „bine că merge”.

… „bine că merge” nu mai e de ajuns în orașul în care oamenii trebuie să trăiască mulțumitor și să le priască viața împreună.

Ne uităm la străzile noi: își fac treaba, într-adevăr; dar oamenii care merg pe ele nu-s mulțumiți: betoane pe mijloc, trotuare strîmbe și strîmte; se cheamă că nu-și fac treaba bine!

Ne uităm la poduri și pasaje: bune, ajutînd șoferii să treacă mai lesne; dar pietonii și călătorii-s siliți să stea mai mult la traversări, să ocolească; se cheamă că folosul lor e pe jumătate!

Ne uităm la noul metrou: ia că merge; dar stațiile-s finisate oribil, cu placări mizerabile, cu diferențe vizuale, cu rosturi și tăieturi de neconceput; se cheamă că omului i se face silă cînd se coboară-n stație!

… „bine că merge” e greșit – avem nevoie să meargă bine.

3 comments to faptul că funcționează nu e de ajuns

  • Ratiunea primara a acestui pasaj era alimentarea directa a splaiurilor catre centru din autostrada pentru a degreva putin bd. Iuliu Maniu. Oarecum gresit caci mergea iar pe ideea unei artere majore care colecteaza tot iar cand se blocheaza da totul peste cap in loc sa gaseasca mai multe solutii de dispersie pe o zona mai ampla. Evident, asta ar fi insemnat o centura mai larga, cu penetratii selectate mai din timp pentru conducatorul auto. Nu ca acum cand dai tare de la Pitesti pe autostrada si cand ajungi la ora 17.00 in Bucuresti ajungi de fapt intr-un dop pe cativa kilometri care te impiedica sa ajungi la dipersia din centura care te-ar ajuta sa mergi spre tintele avute in alte parti ale orasului. Pasajul asta miza pe ideea ca ar fi rezolvat problema asta. In realitate, cred ca e mai mult o varianta pe care au avut-o iin vedere pentru a ajuta speculantii imobiliari care au cosntruit un dezastru urbanistic in devenire in zona Chiajna-Rosu. Nu din vina “dezvoltatorilor” ci a primariei, care in atatea decenii n-a fost in stare sa anticipeze dezvoltari pe care sa le pregateasca cu infrastructura care abia odata facuta sa genereze cursa constructiilor precum in Domnesti-Prelungirea Ghencea. Si iarasi ma intorc la schema mea de metrou de acum 10 ani, in care puneam inperspectiva problema asta de conexiune de transport public pe zona asta :http://a-craciunescu.blogspot.com/2011/03/metrou-de-drumul-taberei.html

  • Dan

    Din câte văd pe hartă, traseul propus acum vreo 10-15 ani cu o “autostradă urbană” care să facă joncțiunea cu A1 pe la Ciorogârla nu prea se mai potrivește fără demolări masive. Ce cred eu că au acum în cap e să ducă un viaduct peste lac până spre Giulești-Sârbi, apoi să scoată șoseaua prin mlaștina Dâmboviței spre Dragomirești și s-o unească probabil cu viitorul A0. Cam în 20 de ani așa.

  • hm

    Un pod ca un cap de pod – chiar putem să-l ducem unde vrem, ceea ce-i un mare noroc pe noi.
    Ce-i clar e că Splaiul nu trebuia să rămîie fundătură; și o să vină vremea cînd o să ne dăm seama că de asemenea la Glina trebuie să facem ceva cu continuarea lui.

    Contabilicește, de anul ăsta avem trei poduri noi peste Splai

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>