despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

de astea nu mai zice nimeni nimic

Oho, dar ce ne-ar mai plăcea să știm cum sînt privite celelalte proiecte de infrastructură bucureșteană – cele de care n-a mai zis nimenea nimic.

Unele-s bagatele – cum ar fi acel nenorocit de pasaj subteran de la Pieptănari, care-ar muta, în sfîrșit, stațiile tramvaielor pe mijloc și ar ajuta oamenii să ajungă direct la metrou: de ani de zile nu-și face nimeni curaj să se-apuce… să-l termine!

Unirea tramvaielor 21 și 32 prin Piața Unirii e – din punct de vedere al infrastructurii – un căcățiș pentru orice administrație publică… dar nu se face; concret, nu se face.

Cum a rămas cu prelungirea celebrei axe Buzești-Berzei pe sub dealul Parlamentului și mai departe, spre Rahova? O mai facem… n-o mai facem? Măcar să știm!

Cîtă vorbă-n vînt, și pentru reconstruirea Halei Matache: flecuștețul ăsta, la fel de lesne de făcut precum demolarea haznalei, zace undeva – și zace, zace, zace.

E vorba de respect, nu altceva, pentru cei cărora – din cînd în cînd – li se spune că-s importanți doar pentru că se duc să pună o ștampilă pe-o foaie de vot.

17 comments to de astea nu mai zice nimeni nimic

  • Florin

    Capitala are mai mare nevoie de M7 decât de unirea liniilor 32 și 21 prin Piața Unirii.

  • Dan

    Au ajuns și la mine știrile cu inaugurările electorale din ultima vreme, șantiere pe care le știam deschise din vremurile în care mă duceam cu tramvaiul de pe Trafic Greu la servici. S-ar putea ca discuția să pornească de la bani în combinație cu impactul la urne. “Blocarea” pieței Unirii cu tramvaie, atât prin faza de șantier cât și ulterior prin circulația regulată s-ar putea să nu dea bine la poză, chiar dacă ar permite o tranzitare mai rapidă a centrului.

    Tunelul celebru s-ar putea să nu se mai facă niciodată, proiectele mari de infrastructură care să ușureze circulația mașinilor nu mai sunt la modă nicăieri în Europa, cu excepția poate a zonelor periurbane, pentru a facilita tranzitul de ieșire din oraș sau ocolirea acestuia.

    Altfel, alegeri duminică, lockdown săptămâna viitoare?

    • hm

      E prea „ieftin” să faci treaba cu 21+32 și e nevoie să lucrezi finuț. La săpat și turnat beton pe bani mulți ne descurcăm mai degrabă.

      Tunelul ăla era oricum o aiureală, da’ valorificarea ieșirii pe Uranus nu e de abandonat.

      Lockdown – unde? La noi? Păi mai vin un rînd de alegeri.

  • Pentru comentatorii de la inceput, transportul electric de suprafata va bate aproape intotdeauna transportul electric din subteran. Da, metroul te ajuta sa duci masele de muncitori din Berceni/Titan/DT la locul de munca din Pipera, dar metroul nu te ajuta sa mergi din Titan in Berceni sau din DT in Ferentari, exemple pentru care tramvaiul e cea mai buna solutie (si din punct de vedere al costului, mai ales al costului, si din punct de vedere al frecventei statiilor). Si sa nu uitam nici de discutia cu virusul asta tampit, mie unuia tramvaiul mi se pare un pic mai sigur din punctul asta de vedere decat metroul.

    Si ca sa revin la discutia cu tramvaiul, caci imi sta pe creier. Am stat ceva ani cu chirie pe 1 Decembrie. De acolo puteam ajunge cu tramvaiul si la serviciu (pe vremea aia lucram in Centrul Vechi), si la super-market. Practic, de la iesirea din scara blocului mergeam 50 de metri si ajungeam la statia de tramvai. Ca sa ajung cu metroul la serviciu trebuia sa merg vreo 10 minute pe jos, iar pt a ajunge cu metroul la un supermarket gen Auchan ar fi trebuit sa fac acele 10 minute pe jos pana la Costin Georgian, metrou Dristor, schimbat, metrou pana la Anghel Saligny, mers de la iesire de la metrou Anghel Saligny alte 10-15 mintue pe jos pana la intrarea practic in Auchan. Cu totul cred ca vreo ora – 50 de minute. Cu tramvaul, cum ziceam, erau doar 3 statii de la scara blocului pana la cel mai apropiat Auchan.

    • hm

      ăia de la-nceput îs un singur trol, de-aia și hușuiala.
      În fine – trecem.
      Păi da, tramvaiul chiar e bun și are în continuare un potențial foarte, foarte mare în orașul nostru.
      Și dacă, odată, cîndva, o să se facă un metrou M7, tramvaiul tot o să rămână pe sus, dublîndu-l și drenînd zonele adiacente.

      • hm

        Și dacă tot am revenit la temele serioase, cît de greu ar fi să ne ocupăm de extinderea rețelei de tramvaie?
        Să prelungim până în comuna Chitila.
        Să refacem linia spre Jilava.
        Să ne ducem cu tramvaiul din Petricani pînă la intrarea-n Pipera măcar.
        Să ne folosim de traseul Delfinului-Doamna Ghica.
        Să ne gîndim că dacă păstram tramvai pe șoseaua Berceni azi era mult mai bine și aveam șansa să lungim, acum, pe noua arteră din spatele IML, ducînd direct spre Titan?
        Și dacă rămînea tramvai pe Iuliu Maniu, oare azi nu puteam renunța la o parte din transportul pe pneuri – ba chiar puteam duce tramvai spre Chiajna, cumva?
        ia să pun toate asta, cîndva, într-un articol.

  • Foarte buna centralizarea, si da, ar merita un articol separat 🙂 As mai adauga si acel tramvai care in anii ’80 pleca de la Granitului si o lua “prin spate” pana la Gara Catelu, si extinsa linia pana unde intra acum A2-ul in Bucuresti si unde e si Ikea, sunt si multe altele. Eventual bagat tramvaiul pe fosta linia ferata industriala care deservea Policolorul si care acum trece pe langa niste multe blocuri.

    E o zona in care se construieste foarte, foarte mult (si se constriueste pe verticala), are nevoie de mai mult decat acea linie de metrou si de tramvaiul care duce doar la Salajan/Dristor.

Leave a Reply to Eugen Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>