despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

nu mai repede – ci mai sigur

În toate aspectele vieții de zi cu zi există un „pas următor” – ceva ce presupune evoluție, reașezarea și îndreptarea lucrurilor care se dovedesc că nu aduc nici o mulțumire oamenilor.

Așa e și traficul auto din Capitală.

Bucuroși că avem mașini pe care le putem folosi, ne-am pomenit că fără ele sîntem neputincioși, ajungînd să le fim sclavi în orice deplasare.

Că nu mai merge așa, se vede la orice oră – dar ca să trecem cumva peste starea-n care ne găsim, e nevoie să ne gîndim la ce-i de făcut.

Sigur, îmbunătățirea transportul public, respectarea regulilor de circulație, creșterea deplasărilor trotineta și cu bicicleta îs rețete verificate și nu greu de pus în practică.

Dar traficul auto cu mașinile personale nu o să se reducă, nu-i așa?

Și atunci oamenii trebuie să se gîndească că mai trebuie ceva – ceva în plus: o schimbare de atitudine.

Traficul nu trebuie să fie rapid!

Scopul deplasării dintr-un punct într-altul nu e să ajungi mai repede dintr-un punct într-altul: în oraș lucrurile nu funcționează așa, fiindcă în oraș trăiesc nu șoferi, ci oameni.

În oraș scopul deplasării e să ajungi cît mai în siguranță dintr-un punct într-altul: siguranță pentru șofer, și pentru cei ce merg pe trotuar, ce traversează, ce așteaptă în stații; și prin siguranță înțelegînd nu doar limitarea pericolelor, ci și creșterea predictibilității deplasării.

Ce-ar fi să n-ai voie să-i dai mai mult de 40 la oră nicăieri prin oraș? Ce-ar fi dacă pe toate șoselele și bulevardele autoturismele ar avea la dispoziție cel mult două benzi, în loc de trei sau patru?

S-ar circula mai încet, dar s-ar ajunge mai sigur: iar asta e un cîștig pentru toți oamenii.

listă de articole selecționate despre transportul public – aici • listă de articole selecționate despre infrastructură – aici

4 comments to nu mai repede – ci mai sigur

  • Asta era si comentariul meu in urma cu multi ani cand cu piatra cubica. Se spunea ca piatra cubica e nesigura daca mergi mai repede de 60 la ora si ploua si mai e si zgomotoasa. Pai de ce sa mergi mai repede de 60 daca limita e 50?

    • hm

      acuma-mi dau seama că, în viziunea înțeleaptă a administrațiilor noastre, se perpetuează șanțuri, gropi și guri de canal nealiniate taman ca să mergem mai încet.

  • bogdan

    Hai sa nu exageram, daca s-ar face doar astea 2 masuri de le propui atunci vom avea cel mai sigur trafic: statul pe loc. sunt putine locurile unde se poate merge tare in bucuresti si se face asta mai ales noaptea iar solutia potrivita ar fi radare fixe in aceste locuri. sa nu uitam cum este indexul de trafic pentru bucuresti https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/?country=AT,BE,BG,CZ,DK,EE,FI,FR,DE,GR,HU,IS,IE,IT,LV,LT,LU,NL,NO,PL,PT,RO,RU,SK,SI,ES,SE,CH,TR,UA,UK.

  • hm

    Locurile unde se merge tare sînt pretutindeni, de pildă legal ai voie cu 60 pînă și pe Știrbei Vodă, de la Berzei spre Cișmigiu.
    Pe Magheru de-abia undeva pe la 75 la oră unii știu să prindă semafoarele pe verde de la un cap la altul.
    Și altele.
    Se merge repede și alandala.
    Scăderea vitezei, panaceu universal nu e – ia, de exemplu, la Grenoble – care a făcut pionierat cu limitare la 30 km/h – indicele crește în continuare.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>