despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Nebunia trebuie oprită

Devine vital pentru viața bucureșteanului să se oprească nebunia primăriilor de sector.

Primăria Sectorului 3 își dorește – pentru „creșterea mobilității urbane” – să construiască două pasaje pe sub Mihai Bravu: unul la Vitan și celălalt la Dudești.

Iar pentru „reducerea punctelor de conflict dintre pieton – vehicul” să sape un pasaj pietonal la stația de tramvai Laborator.

Doamne, e atît de greșită, de nefericită, soluția asta de a favoriza bulevardele, de a crea șosele în inima unui oraș! Atît de împotriva oamenilor – tuturor oamenilor.

Pietonii trebuie să poată traversa cît mai ușor, fără să urce, să coboare, fără să ocolească cu zecile de metri.

Șoseaua Mihai Bravu trebuie să aibă doar două benzi pe sens pentru traficul auto. E de ajuns. Viteza mașinilor trebuie neapărat să scadă. 50 la oră e deja prea mult.

Primăria Municipiului București să se opună din răsputeri acestor proiecte nebunești care se nasc în sectoare.

listă de articole selecționate despre transportul public – aici • listă de articole selecționate despre infrastructură – aici

(sursa)

12 comments to Nebunia trebuie oprită

  • Dan

    Eu personal nu cred că într-un oraș ca Bucureștiul se pot evita astfel de proiecte de infrastructură; densitatea populației necesită axe rapide de comunicație inclusiv pentru transportul public. Restricțiile de circulație în centru sunt fezabile dacă ai artere mari care să ocolească zona restricționată și transport public eficient.

    De asemenea nici nu cred că a lua alte orașe drept model e o soluție bună, mă refer la îngustarea sistematică a benzilor de circulație, lărgirea trotuarelor, piste de bicicliști în exces și eliminarea parcărilor ca în Londra sau în orașul în care trăiesc de câțiva ani. Densitatea suburbiilor și capacitatea de transport public sunt mult diferite, de exemplu.

    Problemele de aglomerație din București sunt în toate capitalele “estice”, construite după model parizian în centru și înconjurate de cartiere de blocuri comuniste. Niciun astfel de oraș nu se descurcă mai bine cu parcările sau cu blocajele de trafic la ora de vârf și niciunul nu a descoperit rețeta magică.

  • hm

    păi, hai cu transportul public eficient odată.
    Nu prea mai îmi place să sacrificăm zone doar pentru că o putem face și nici să dezechilibrăm bucăți din București în beneficiu local.

  • Ando

    E doar un proiect şi pentru că vizează artere importante, aflate în gestiunea PMB (prin Administraţia Străzilor), nu cred că va fi aprobat de Consiliul General, cel puţin în actuala structură politică rezultată după alegerile din toamna trecută. Dar, despre finanţare se pomeneşte ceva? Intr-adevăr, este o problemă grea cu tronsonul şoselei Mihai Bravu aflat între Calea Dudeşti şi Baba Novac. Aici trebuie o intervenţie decisă şi permanentă a poliţiei rutiere pentru păstra prima bandă “curată”. Această acţiune de descurajare a celor care încearcă să parcheze pe prima bandă ar costa, oricum, mai puţin decît un nou pasaj. Nu mai discutăm de “deranjul” provocat traficului de o asemenea lucrare.

    • hm

      Oare construirea unei noi stații de metrou la intersecția cu Vitan, urmată de dezafectarea celei existente la Mihai Bravu, ar fi o idee rea? Că tot suntem pe sub pămînt la subiectul de azi.

  • Apropo de subiectul ăsta; de când m-am mutat din S3 în S4 am aflat că primăria dorește construirea a două pasaje suspendate (sau cum s-or numi) în intersecțiile de la Apărătorii Patriei și Metalurgiei cu Luică/Turnu Măgurele și Obregia. Aceeași gândire și în S4. Se favorizează traficul auto, iar pietonii sunt… în plus, aparent. Să nu mai amintesc de pasarelele pe care vrea să le monteze pe bulevardul Tineretului ca să fie desființate semafoarele și trecerile de pietoni de pe porțiunea dintre intersecția de la Șincai și cea de la pasajul Mihai Bravu. Aceeași gândire…

  • hm

    Ceee? Să te duci în parc pe pasarelă?
    Îmi pare rău că n-am fost pe fază la nebuniile lui Baluță, dar la un moment dat erau prea multe și îmi făceau rău.

    • Ceva de genul. Ca să traversezi bulevardul Tineretului pentru a ajunge în Lumea Copiilor, Orășelul Copiilor sau Parcul Tineretului o să trebuiască ca pietonii să traverseze pe pasarele. De ce? Ca să circule mașinile cu viteză mai mare. Îți dai seama că urmăresc ce face primăria în S4, că mă afectează direct. Printre altele, se mai pregătește și un program de reciclare în cadrul asociațiilor de bloc, făcut pe genunchi la o pauză de țigară, probabil…

      • hm

        Noaptea minții. Cumplit.
        Mă îngrijorează lipsa de reacție a presei, a urbaniștilor, a societății civile. Culmea e că am început să urmăresc influenceri din spațiul ex-sovietic care au o preocupare activă și sănătoasă în urbanismul local.
        La noi vorbesc doar de ce mașini să-și cumpere și cum să-și facă case.

  • Exact, si sper sa reuseasca sa se blocheze, ca acum in schimbarea de la PMB ne punem baza, reactiile “de la firul ierbii” fiind mult franate de un an incoace din motive obiective.

    Legat de arterele care tin de PMB si cele care tin de sectoare, s-a vazut ce s-a intamplat pe Unirii, unde PS3 n-a avut dreptul sa faca ce-a facut dar asta nu i-a oprit. Iar apoi Decebal i-a fost dat de catre PMB ca sa nu mai fie nici acea “mica” problema.

    • hm

      Mi-am adus aminte deunăzi cum, demult, puteam să mă reped cu bicla din Otopeni pînă la Băneasa fără să fie nici o problemă, nici un pericol. Azi e practic imposibil să parcurgi ăștia șapte kilometri, nu mai ai pe unde, nu mai ai cum.

      Și repet, din punct de vedere social și civic reacțiile sunt nesemnificative.

  • “In graba sa de a despărți mașinile de pietoni, Le Corbusier a pierdut din vedere şi curioasa interdependență dintre aceste două forțe aparent opuse.
    El a uitat că, fără pietonii care să le încetinească, mașinile sunt capabile să ruleze prea repede și să-și ucidă șoferi și că, fără ochii mașinilor ațintiți asupra lor, pietonii se pot simți vulnerabili și izolați.
    Admirăm New Yorkul tocmai pentru că aici traficul şi mulțimile coexistă intr-o alianță complicată, dar rodnică.”
    —————————————
    Arhitectura fericirii – Alain de Botton

    • hm

      Încep tot mai mult să cred că monumentalismul ăsta păgubos care ne-a procopsit cu șosele urbane largi ni se trage taman din felul obtuz în care sovieticii copiau cu scopul să „întreacă” stilul care se întîlnea în S.U.A.

Leave a Reply to Ando Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>