despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Schema de circulaţie la Răzoare

Ştiţi – construirea metroului din Drumul Taberei înseamnă şantier şi străzi închise şi îngustate.

Strada Răzoare, aşa cum o ştim noi, nu mai este. S-a închis, şi în locul ei e… e altceva. E o stradă nouă, sînt sensuri unice, sînt viraje interzise – trebuie să ne obişnuim cu toate. M-am gîndit să vă arăt cum sînt fluxurile mai importante de circulaţie din zonă acum. Dacă v-o fi de folos, mă bucur.

16 comments to Schema de circulaţie la Răzoare

  • Stai aşa, că nu am înţeles, cum adică s-a desfiinţat o stradă? Au decopertat asfaltul, au scos fundaţiile de beton etc. Ce este în locul ei acum?
    Nu pot decât să deplâng distrugerea magistralei perspective de capăt către uimitorul imobil de birouri desenat de arh. Radu Teacă pe locul fostei crâşme prezidenţiale.

  • hm

    deocamdata e doar închisă cu balize şi e şantier mare.
    Nu cred că se va desfiinţa definitiv; planul e să se redeschidă după ce se va termina tot tărăboiul.

  • florin

    La cat spatiu liber e in zona,chiar trebuia inchisa singura strada ce mentinea un flux constant in circulatia din perimetru?Nu era mai bine sa se inchida str. ce vine din giratoriu prpendicular pe Sos.Panduri?Sau se pregateste o constructie in triunghiul format acolo,si o data cu metroul vor apare veo 2-3 turnuri de otel si sticla la fel de functionale ca cel de pe 1 Mai?Oricum se pare ca spre zona respectiva sunt atintiti o multitudine de ochi.Si nu de ieri de azi!!!

  • Imi “plac” doua lucruri la desfintarea asta. Primul e ca, fir-ar ea de statie de metrou, cu tot terenul ala viran din jur, fix de straduta asta de 60 de metri n-au avut loc s-o faca. Si al doilea, e ca in loc sa ia si ei solutia simpla, sa mute toata functionalitatea strazii pe strada noua (practic nu trebuiau decit sa mute 3 semafoare din capetele strazii vechi in capetele strazii noi) au ales o solutie in care tot in 60 de metri intersecteaza doua fluxuri de circulatie in 5 benzi. Practic, cei care vor spre Leu, intra pe benzile 1-3 si trebuie sa iasa pe banda 5, iar cei care vin dispre leu si vor in centru sau inspre chirigiu intra pe benzile 5-4 si trebuie sa iasa pe banda 1. Asta doar ca sa le dea celor de la drumuri prilejul sa mai lucreze un pic la Bd. Geniului, unde trebuie sa intoarca acum fluxul verde.

  • hm

    da – traversarea benzilor alea e o poveste intersantă. Cel puţin interseantă.
    Deocamdată am văzut poliţie cam mereu…

  • Asa, si? Faza cu schimbatul benzilor nu se intimpla sub obladuirea politistilor. Ei cel mult pot sa puna stop unuia sau celuilalt dintre fluxuri (care mie mi se pare ca se cheama tot obstructionarea traficului, nu inlesnirea lui), daca vad ca se blocheaza straduta. Repet totul se putea rezolva muuuuuuuult mai simplu daca mutau 3 semafoare si pastrau rondul de la Razoare functional.
    Nu ma mai apuc sa critic neviabilitatea proiectului de metrou in sine, dar am senzatia ca distrugerea circulatiei la Razoare, asa cum era ea, e un motiv in plus sa-i mai f*ta un pic pe locuitorii cartierului sa-si doreasca metrou, nu de alta dar nu cred ca sunt prea multi rezidenti in DT care sa-si fi dorit santierul asta pe viitorii 10-20 de ani.
    Modificarile sesizabile aparute in urma gunoiului asta sunt:
    – ora de virf incepe deja de la 7.15 dimineata in loc de 7.45.
    – Vasile Milea se aglomereaza mai tare decit de obicei
    – troleibuzele 69,90,91 au devenit neviabile pentru a mai iesi spre centru din cauza ocolului pe care il fac pe doua artere deja pline de trafic (Vasile Milea si Militari) si la fel si la intoarcerea in cartier de la universitate seara.
    – se face coada de tramvaie la trecerea prin Razoare, pentru ca absolut toate tramvaiele au nevoie de doua stopuri ca sa traverseze intersectia.

  • hm

    nu, poliţiştii sînt mai mult ca să-i mai dirijeze pe cei care nu ştiu noua configuraţie.
    S-ar putea ca troleibuzele să fie totuşi aduse prin noua intersecţie. Nu avea rost să se facă reţeaua de la început, pentru că este o probabilitate ca actuala configuraţie să fie îmbunătăţită; sau nu.

    Necesitatea metroului în DT este discutabilă în continuare. Da – dacă se va prelungi înspre Pantelimon via Universitate, şi se va prelungi cîndva într-un viitor rezonabil (ceea ce nu cred)

    Un tramvai din Ghencea înspre 13 Septembrie-Unirii mi-ar fi plăcut enorm. Mie.

  • Ultima, promit! 😛

    Un extras dintr-un post mai vechi (acum deja perimat) al meu pe tema metroului in DT.
    http://vahleeb.wordpress.com/2011/07/20/motivul-15233-pentru-care-mi-e-scirba-de-romania/

    O alta solutie incluzind Bd Ghencea, din nou mult mai ieftina decit SF-ul asta numit metrou este prelungirea liniilor de tramvai pe 13 septembrie, coborind dealul Casei Poporului chiar prin curtea acestuia, in apropiere de catedrala mintuirii neamului (o alta bazaconie menita doar sa imbogateasca clientela politica) si traversarea parcului Izvor intr-o zona de minim impact intorcind pe o bucla linga statia de metrou Izvor. O linie de tramvai pe acest traseu, ar lega nu numai Drumul Taberei si Ghencea de M1 si M3, dar ar oferi o alternativa celor de pe Sebastian la mult prea aglomeratul si ineficientul tramvai 32, pentru a ajunge la Unirii.

  • Acolo, la rond, se va lansa maşina de forat tunelul metroului. Se va săpa o groapă babană. Metoda cu pereţi mulaţi se aplică până în intersecţie, din câte am înţeles eu. Oricum am intenţia fermă să mă ţin departe de balamucul ăla. Şi poate că soluţia unui tramvai mai pântecos ar fi fost şi mai rapidă, şi mai ieftină, şi mai elegantă. Dar cu metroul parandărătul e mai dolofan…

  • hm

    Valentin, citisem părerea ta despre metroul din DT 🙂

    Am avut şi noi nişte propuneri aici, mai prin iarnă.

    Mă-ntreb cum ar fi fost, de pildă, să prelungim traseul de tramvai de care spuneai tu peste Dîmboviţa şi să-l legăm (subteran) de reţeaua de tramvaie care se înfundă la Sfîntu Gheorghe.

    Catedrala aia se va face. Nu (mai) contează că ne place. Contează că va genera trafic, că va fi un punct de interes. Că – într-un fel sau altul – va trebui să fie accesibilă.

  • hm

    Da, Constantin – la metrou e rost de BANI MULŢI!

    E costisitor să-l sapi, e şi mai costistor să-l întreţii.

    Nu că nu-i bun, fir-ar să fie; că-i bun.

    Deocamdată nici eu nu prea m-am aventurat pe la Răzoare – doar de curiozitate. Cum spunea şi Valentin, trnsportul public e deocamdată cel mai afectat; tramvaiele trec din ce în ce mai greu intersecţia aia. Fiindcă domnii poliţişti prioritizează doar traficul auto. Peste tot în Bucureşti.

  • Dan

    Asta e, ne descurcam cu ce avem; nu cred ca puteau sa scoata o varianta mai buna tinand cont de reteaua stradala existenta. Probabil ca la un moment dat se putea face mai mult insa ne intoarcem din nou la discutia cu planificarea urbana si cu momentele ratate.

  • florin

    Locuiesc in Buc.Noi(cu o mica pauza)de mult timp,si pot sa va spun ca metroul e o necesitate pt cartierele asa-zis marginase.Ca sa faci de la Bazilescu pana la Grigorescu maxim 40min.(cand inainte cu tramul faceam 20-25min.pana la Victoriei)e ceva.Ca totul se face aiurea si cu gandul la praindarat,este o realitate cu care,iata ca cei ce tin la orasul asta,nu se vor obisnui niciodata,si e bine asa.Sa speram ca lucrarile nu vor tine cateva secole.

  • Eu am zis ca metroul sapat nu se justifica in aceasta zona caci era solutia alternativa mai ieftina. Cu statii mai dese. Si care ar fi irigat si zone care nu sunt acoperite corespunzator. De la Eroilor la Universitate e o uriasa risipa de potential caci exista deja retea pe segmentul asta in timp ce Panduri si 13 Septembrie nu au …

  • florin

    M-am uitat mai atent pe harta traseului metroului de D.T si m-a mirat un lucru:ce rost are sa ajunga la Ghencea,cand 41 circula aproape ca metroul(uneori si mai bine)?Eu unul,intre Ghencea si Parcul D.T as lua tramul si nu metroul care are pana acolo 4 statii.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>