despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

păi era stricat de dinainte

Una-două – săptămînal – mai deraiază cîte-un tramvai pe Calea Rahovei.

Motivu-i simplu: șinele-s hîite, lăsate și lăbărțate de zici că te dai cu barca, nu cu 32-ul.

De vină ar fi Primăria Sectorului 5 care acum trei ani a montat gazon peste pietrișul oribil în care erau așezate șinele.

Ceea ce-nsemnează că Societatea de transport nu mai poate face lucrările de întreținere ce mențin șinele drepte.

Dar noi nu trebuie să uităm că nici înainte de montarea gazonului șinele nu erau întreținute deloc.

Și atunci erau hîite, lăsate și lăbărțate – pentru că societatea (regia) de transport nu-și făcea treaba.

Așa că ciocu’ mic! Toate defecțiunile și deraierile care se petrec înspăimîntător și periculos de des sînt din cauza Primăriei Capitalei, care-i singura ce trebuie să se îngrijească de tot ce ține de funcționarea transportului public.

listă de articole selecționate despre transportul public – aici

7 comments to păi era stricat de dinainte

  • Poate ar trebui intrebati aia din Strasbourg cum se descurca cu sistemul asta.
    http://a-craciunescu.blogspot.com/2017/07/tramvai-si-urbanitate.html

  • hm

    Păi nu cred că au sub iarbă traverse și pietriș.
    E ca la noi pe bd. Timișoara, unde din prima ne-am propus să fie cu iarbă și șinele-s fixate altfel.

  • Cand traversele sunt din beton, nu vad exact problema care ar putea afecta prinderea sinei … Cu traverse este insa mai mult strat suport pentru iarba. Puteau sa lase un slit de vizitare, ca sa se vada piulitele, sa poata fi verificate periodic …

  • TVlad

    “Inventia” asta e uluitoare, emblematica pentru modul in care imbecilii si impostorii, cu complicitatea lasa a specialistilor, au pus mina pe destinele acestei tari.

    Constructiile feroviare cu prisma de balast sint proiectate si intretinute cu grija obsesiva pentru a minimiza posibilitatea contaminarii balastului cu pamint sau alte impuritati. Se instaleaza geogrile/getextile la baza pentru a preveni migrarea substratului in interior. Se prevad tot felul de filtre din materiale cu granularitati diferite, drenaje, inierbari, etc. Periodic, se fac lucrari de ciuruire (adica cernerea stratului de piatra sparta) pentru a elimina pamintul si pietrele sfarimate. Ideea e ca proprietatile elastice ale prismei de balast se pierd in timp, prin fragmetarea, rotunjirea si colmatarea ei.

    Ce face primaria sectorului 5 in aceste conditii? Hop, vine si toarna pamint peste tot ca sa fie frumos si in ton cu moda, verde. Ce au avut de spus specialistii de la RATB care cunosc chestiunea? Nu stiu. Ori nu mai sint specialisti, ori nu s-au impotrivit ori s-au impotrivit dar degeaba. “Activistul de partid” stie mai bine si le-a pus pumnul in gura. Chestia cu cariatidele e cit se poate de actuala, tovarasu’ Calcan e prezent mai mult ca niciodata.

  • hm

    După mine, genul ăsta de tramvai pus pe șine sistem CF n-are ce căuta prin cartiere, ci doar pe trasee periferice.
    Mai apoi, specialiștii de la RATB nu știu ce-or fi gîndit – știu doar că RATB nu făcea lucrările. Nu le-a făcut!
    Altminterea, pe unde șinele fuseseră mai bine întreținute calea de rulare s-a păstrat mulțumitor și după punerea gazonului (pe Trafic Greu, bunăoară).

  • TVlad

    Intr-adevar aspectul sinei cu prisma de balast nu e tocmai placut. E de inteles dorinta de a infrumuseta cartierul insa nu asa, nu se pune iarba peste balast si gata ci trebuie amenajata o cale de rulare special conceputa pentru a permite si cresterea ierbii si stablitatea sinei.

    Intretinerea, ciuruirea si refacerea geometriei liniei…:) Ca in bancul ala cu diferenta intre teorie si practica. Pe 41 e la fel, nu stiu ce lucrari de intretinere fac dar nu mai e ca la inceput cind se mergea lin. Acum te hurducaie chiar si pe podul Grant unde traversele nu au incotro sa se miste.

  • hm

    Din 2004 pînă-n 2019 cînd s-a terminat de pus iarba era tot timpul să se întrețină CEVA la șinele de pe Rahova

Leave a Reply to pozeDECAT Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>