Dacă te uiți așa, mai neatent, îți închipui că unul din lucrurile care merg bine-n Capitală e transportul public de suprafață.
Cum altminterea? Oriunde-ai fi, trece un autobuz pe lîngă tine, te depășește un tramvai – și-n toate astea vezi cum fiecare șade comod, fiecare pe scaunul lui.
Ce aglomerație? Ce călcat în picioare? Ne-am civilizat ca-n orice alt oraș mare din Apus.
Doar că – firește că urmează acel „doar că” ce dă peste cap frumoasa imagine pe care-am arătat-o.
Doar că faptul că mijloacele de transport circulă așa de goale înseamnă că oamenii nu le folosesc.
Oamenii din București se feresc de transportul public și se feresc tot mai tare. Și cum să n-o facă, atîta vreme cît transportul public nu-i duce acolo unde au treaba și, mai ales, nu-i duce iute?
Traseele care unesc punctul A de punctul B se pot număra pe degete: restul fac ocoluri, ocolișuri, se lungesc aiurea – astfel încît nici cel mai înțelegător cetățean nu are chef să se plimbe un sfert de oraș ca s-ajungă unde are el treabă cu adevărat.
Traseele care-s despărțite în totalitate de trafic nu există: deși pe alocuri găsim benzi dedicate, acestea se opresc în ambuteiaje – astfel încît folosul rezultat de mersul fără probleme cîteva stații este mai apoi șters.
Iar faptul că mijloacele de transport în comun sînt atît de goale înseamnă că oamenii le folosesc din ce în ce mai puțin; că de la an la altul le scade încrederea și dorința de a le folosi.
Am ajuns ca nimeni să nu aibă de ce să mai pună o vorbă bună pentru transportul public.
listă de articole selecționate despre transportul public – aici
Cât timp rețeaua rutieră bucureșteană se intersectează cu rețeaua feroviară și se îngâtuie în tronsoane de tramvai lipsite de benzi auto transportul public de suprafață e mai neatractiv decât mersul cu mașinile personale.Adevărata soluție pentru eficientizarea transportului public de suprafață bucureștean constă
într-o capitală cu rețea rutieră 100% independentă de traficul feroviar și cu rețea de linii de tramvai 100% cu 4 benzi auto.
Chiar vă rugăm frumos. De-ajuns.
Un oras maricel, cu tramvai functional in varii forme de trafic:
https://www.google.com/maps/@48.5827469,7.7455549,3a,90y,123.39h,76.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOhRGW4rZqP03QlyFbMHpPg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@48.5750915,7.7304404,3a,75y,160.97h,74.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk5SCZWT_c4lspFnVKNUI5w!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.com/maps/@48.5750915,7.7304404,3a,75y,160.97h,74.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk5SCZWT_c4lspFnVKNUI5w!2e0!7i16384!8i8192
uitasem si de zona mai periferica:
https://www.google.com/maps/@48.5385559,7.7336368,3a,75y,207.16h,90.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1shVduT5da_-RbCIX_6fc6yw!2e0!7i16384!8i8192
Budapesta ce-are? Că-i la doi pași de noi. Exemple căcălău și acolo.
PARDON!
” nici cel mai înțelegător cetățean nu are chef să se plimbe un sfert de oraș ca s-ajungă”
Cel putin UN cetatean intelgator va face asta, de acum inainte.
Ieri am primit in fine talonul de pensie.
Azi am facut cerere de lucru de la distanta, dupa-amiaza.
Toata dimineata o sa ma plimb cu STB-ul.
Cum nu trebuie sa ajung undeva la o anumita ora, nu ma deranjeaza de loc nici ocolisturile, nici ambuteiajele, nici asteptatul la stpuri, nici intersectiile blocate!